Dekada udziału Goodyeara w wyścigach ciężarówek

Dekada udziału Goodyeara w wyścigach ciężarówek

Goodyear rozpoczyna dziesiąty rok w roli dostawcy opon dla wyścigów FIA European Truck Racing Championship. Pierwszy wyścig jubileuszowego sezonu odbędzie się 24 maja we włoskim Misano.

Po raz kolejny Goodyear dostarczy opony dla pojazdów ciężarowych, w rozmiarze 315/70R22.5, wszystkim zespołom startującym w serii składającej się z dziewięciu wyścigów.

Wyścigowe opony Goodyeara dla pojazdów ciężarowych to jedyne opony zaaprobowane przez Federation Internationale de l’Automobile (FIA), czyli organizację zarządzającą wyścigami European Truck Racing Championship. Wyścigowy pojazd ciężarowy waży co najmniej 5,5 tony i rozpędza się nawet o 160 km/h, dlatego tak ważną rolę odgrywają opony. Dostarczane przez Goodyeara ogumienie typu Truck Racing zostało specjalnie zaprojektowane i wyprodukowane, aby zapewniać możliwie najwyższe osiągi w ekstremalnych warunkach. Opony będą dostępne dla wszystkich zespołów, a o dostawy i obsługę techniczną zadba organizacja Truck Race Organisation (TRO), która w imieniu FIA organizuje wszystkie wyścigi European Truck Racing Championship.

- Z ogromną satysfakcją obchodzimy dziesiątą rocznicę jako dostawca opon do wyścigów European Truck Racing Championship. To dla nas doskonała platforma prezentacji wyjątkowej jakości naszych opon w ekstremalnych warunkach, a także okazja do zademonstrowania w jaki sposób innowacje opracowywane na potrzeby wyścigów, takie jak system identyfikacji radiowej RFID, prowadzą do powstania nowych technologii do standardowych opon dla pojazdów ciężarowych - powiedział Boris Stevanovic, dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Opony Goodyear Truck Race na ten sezon oferują nie tylko wysoką jakość, ale także spełniają nową normę ECE R117 dla opon ciężarowych, wprowadzającą surowsze wymogi w zakresie oporu toczenia i poziomu hałasu zewnętrznego.

Nie są jeszcze znane wszystkie szczegóły udziału kierowców w wyścigach w 2014 roku, ale już teraz wiadomo, że nadchodzący sezon przyniesie wiele emocjonujących wyścigów. Od dwóch sezonów normą jest, że o tytule mistrza decyduje ostatnia rywalizacja. Wytypowanie zwycięzców jest tym trudniejsze, że co najmniej jeden producent pojazdów ciężarowych zgłosił zmianę wsparcia fabrycznego, dlatego ciężko przewidzieć, który pojazd okaże się najszybszy.

Harmonogram wyścigów FIA European Truck Racing Championship 2014 jest następujący:
• 24 - 25 maja - Misano Adriatico - Włochy
• 7 - 8 czerwca - Navarra - Hiszpania
• 21 - 22 czerwca - Nogaro - Francja
• 4 - 6 lipca - Red Bull Ring - Austria
• 18 - 20 lipca - Nürburgring - Niemcy
• 30 - 31 sierpnia - Most - Republika Czeska
• 20 - 21 września - Zolder - Belgia
• 4 - 5 października - Jarama - Hiszpania
• 11 - 12 października - Le Mans - Francja.


4trucks.pl / Goodyear Dunlop Tires Polska

Przeczytaj też:
Niemcy łagodzą zasady poruszania się ciężarówek po drogach

W większości krajów związkowych ciężarówki mogą obecnie poruszać się po drogach w niedziele i święta. Zezwolenie na weekendowe przejazdy ciężarówek zniesiono do 5 kwietnia, a w niektórych przypadkach do 30 czerwca.

 

Bilety dla kierowców przekraczających granicę Polski w Korczowej

Wprowadzenie biletów ma na celu wyeliminowanie kolejki ciężarówek wzdłuż drogi czekających na odprawę.

IVECO triumfuje w wyścigach samochodów ciężarowych

Jochen Hahn, prowadzący samochód IVECO Stralis, zapisał się w historii tych zawodów, zdobywając tytuł mistrzowski już po raz piąty.

Szkolenia w Inter Cars samochody ciężarowe 

 W październiku Inter Cars kontynuuje szkolenia ShowTruck dla specjalistów od rynku ciężarowego.

Valeo na IAA 2018

Firma Valeo zaprezentowała najnowsze osiągnięcia dedykowane branży transportowej. Skupiają się one w trzech obszarach: elektryfikacji, pojazdów autonomicznych i mobilności cyfrowej.

Odblaski w ciężarówkach

Aż trzy na cztery pojazdy ciężarowe w Polsce nie spełniają norm w zakresie oznakowania odblaskowego stanowiąc potencjalne zagrożenie na drodze – raport 3M.

Grzegorz Ostaszewski na Renault DXi13 Racing

Wyścigi ciężarówek – Grzegorz Ostaszewski 6 razy na podium po serii letniej

Hybrydowa Scania - odkrywamy jej tajemnice

Podczas targów IAA w Hanowerze na stoisku Scania zaprezentowana zostanie hybryda plug-in (PHEV), stworzona na bazie pojazdu nowej generacji.

Konkurs Valeo

Niedawno, na łamach naszego portalu, publikowaliśmy artykuł dotyczący wymiany sprzęgła w pojeździe ciężarowym.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL