Ford trucks F-line

FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo

Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.

Seria F-LINE ma zapewnić wydajność, satysfakcję i niezawodność na każdym poziomie obsługi klienta. Pojazdy umożliwią Ford Trucks obsługę szerszego spektrum klientów w branży ciężkich pojazdów użytkowych, dzięki swojej innowacyjności i wszechstronności. Przyjrzyjmy się tym zmianom bliżej:

Ford Otosan zastępując serię Cargo nową linią F-LINE inspirował się wyglądem swojego flagowego ciągnika siodłowego F-MAX, charakteryzującego się nowoczesnym i efektownym designem, dużą, przestronną kabiną oraz wieloma udogodnieniami dla kierowców. Wnętrze i wygląd zewnętrzny serii F-LINE zostały zaprojektowane w celu zwiększenia estetyki, ergonomii, komfortu i wydajności. Już na pierwszy rzut oka widać ogromną zmianę zewnętrzną pojazdów. Ściana przednia została zmodernizowana, zapewniając całej rodzinie pojazdów Ford Trucks spójny wygląd, szczególnie widoczny po projekcie osłony chłodnicy, reflektorów oraz świateł przeciwmgielnych nawiązujących do flagowego F-MAXa.
Seria F-LINE ma nową konstrukcję szyb bocznych zapewniającą kierowcy szerszy kąt widzenia, nowe drzwi przednie, osłony lusterek, klamki, stopnie i błotniki. Dynamika i nowoczesność wyglądu zewnętrznego zostały uzupełnione poprzez zmiany w wyposażeniu wewnętrznym, gdzie producent postawił na komfort pracy kierowcy. Deska rozdzielcza pojazdów została w pełni unowocześniona w porównaniu z poprzednią wersją. W standardowym wyposażeniu znajduje się 9-calowy ekran multimedialny z przyjaznym dla użytkownika interfejsem, obszary przycisków dla niestandardowych aplikacji, większa liczba schowków, nowa kierownica, kluczyk oraz tapicerka.

Seria podwozi budowlanych, drogowych oraz ciągników siodłowych F-LINE została wyposażona w najnowsze technologie, które mają zapewnić bezpieczeństwo i przyjemne wrażenia z jazdy, jak również odpowiadać na wszystkie wymogi regulacji prawnych w Europie. Pakiet technologiczny ADAS występuje w pojazdach serii F-LINE w standardzie.
System informacji o martwym polu widzenia ma na celu pomagać kierowcom uniknąć kolizji z pieszymi, rowerzystami lub innymi pojazdami znajdującymi się w martwym polu po prawej stronie. ​Radar systemu obejmuje obszar rozciągający się na odległość 10 metrów od przedniego zderzaka i 16,5 metra od tylnego zderzaka.
System informacji o przeszkodzie w ruchu ma za zadanie ostrzeganie sygnałem wizualnym i dźwiękowym kierowców o obecności pieszych i rowerzystów w pobliżu pojazdu przed rozpoczęciem jazdy.
Sygnał zatrzymania awaryjnego to funkcja ostrzegająca innych kierowców w sytuacji nagłego hamowania. ​W pojeździe automatycznie następuje włączenie świateł awaryjnych, informujące uczestników ruchu o niespodziewanej sytuacji na drodze.
System monitorowania ciśnienia ostrzega kierowcę, jeśli ciśnienie w oponach spadnie poniżej określonego poziomu. Czujniki systemu monitorowania ciśnienia w oponach znajdują się w zaworach opon i emitują ostrzeżenia wizualne oraz dźwiękowe na desce rozdzielczej.
Kamera cofania automatycznie włącza się po włączeniu biegu wstecznego w pojeździe i ma na celu pokazanie obiektów znajdujących się za pojazdem.
Blokada alkoholowa zapłonu została wprowadzona, by pomóc w ograniczeniu liczby przypadków prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. Każdy pojazd jest wyposażony w infrastrukturę do instalacji urządzenia.
System ostrzegania kierowcy wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do wykrywania ruchów kierownicy i zmian pasa ruchu oraz ostrzega kierowcę za pomocą specjalnego komunikatu widocznego na desce rozdzielczej i dźwięku ostrzegawczego, by uniknąć wypadku spowodowanego utratą koncentracji bądź sennością.
Rozpoznawanie znaków drogowych informuje kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Kiedy dozwolona prędkość zostanie przekroczona, system informuje prowadzącego, by zmniejszył prędkość.
Alarm utrzymywania pasa ruchu zapobiega niezamierzonemu zjechaniu przez kierowcę z pasa ruchu.​ System wykorzystuje kamery do wykrywania oznaczeń pasów ruchu i krawędzi drogi, emituje sygnał dźwiękowy, a na wyświetlaczu pojawia się migająca lampka ostrzegawcza.
Funkcja „Asystent zapobiegania kolizji” wykorzystuje czujniki radarowe i kamery do wykrywania potencjalnych kolizji. Jest to system bezpieczeństwa pojazdu, którego zadaniem jest zapobieganie wypadkom lub łagodzenie ich skutków poprzez automatyczne uruchamianie hamowania.
Asystent zapobiegania kolizji z funkcją wykrywania pieszych to funkcja bezpieczeństwa, która automatycznie uruchamia hamulce, jeśli kierowca nie podejmie żadnych działań, a pojazd może zderzyć się z pieszym.​
Inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość.​ Jeżeli pojazd poprzedzający się zatrzyma, system zatrzymuje również nasz pojazd. System utrzymuje odległość od poprzedzającego pojazdu za pomocą liczników dystansu dostępnych w 4 różnych trybach.​
Automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania podczas jazdy nocą. System wykorzystuje kamerę do wykrywania pojazdów poprzedzających i nadjeżdżających z naprzeciwka.
Pomoc w utrzymaniu pasa ruchu. Jeżeli system wykryje, że pojazd wkrótce opuści pas ruchu, powiadamia kierowcę za pomocą ostrzeżenia dźwiękowego i wizualnego oraz tymczasowo steruje kierownicą, aby pojazd płynnie powrócił na pas ruchu.​

S - standard, O – opcja, NA – nie dotyczy

Podstawą serii F-LINE jest technologia. Pełna integracja z telematyką ConnecTruck sprawia, że każdy model z serii jest widoczny w aktualnych danych floty, zapewniając jej wydajne i inteligentne zarządzanie. Integracja poprawia wrażenia z jazdy, a także zapewnia wyższą niezawodność poprzez zdalną diagnostykę pojazdu.

*Dostępne (opcja) z lekkimi pojazdami budowlanymi
** Wymagana jest 16-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów AMT
*** Wymagane jest elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy EHPAS

Przeczytaj też:
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.