MAN TGE Next Level 2025

Nowy MAN TGE Next Level - bardziej cyfrowy i cyberbezpieczny

MAN TGE Next Level dostępny w jedenastu nowych systemach wspomagających. W sumie 27 systemów wspomagających w ofercie MAN Truck & Bus.

W roku modelowym 2025 MAN TGE otrzyma zupełnie nową architekturę sieci pokładowej. Niemiecka spółka dokonuje największego skoku technologicznego w swojej historii. Nowa generacja jednostek sterujących, z jednej strony spełnia wyższe wymagania w zakresie cyberbezpieczeństwa, z drugiej zaś znacząco zwiększa aktywne i bierne bezpieczeństwo kierowców i innych użytkowników dróg. Dzięki temu MAN TGE jest lepiej chroniony przed manipulacją cyfrową i nieautoryzowanymi zmianami w oprogramowaniu pojazdu, a także jest idealnie przygotowany na przyszłe cyfrowe usługi online. Kolejną zaletą jest możliwość aktualizacji bezprzewodowych. Eliminuje to potrzebę wizyt w warsztacie w celu aktualizacji oprogramowania i stale poprawia stabilność oprogramowania.

Połączenie nowych jednostek sterujących oraz nowych czujników radarowych i kamer umożliwiło również znaczne ulepszenie systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Całkowicie nowe są na przykład funkcje ostrzegania o martwym polu widzenia i ostrzegania o możliwości ruszania. Są one obecnie standardem we wszystkich pojazdach MAN TGE o masie powyżej 3,5 tony z homologacją N2 i opcjonalnie w pojazdach z homologacją N1. Nowością są także opcjonalne systemy wspomagania, Cruise Assist, Cruise Assist Plus i Turn Assist. Ponadto prawie wszystkie systemy zostały przeprojektowane i rozszerzone ich funkcje. Na uwagę zasługuje także rozszerzona lista systemów wspomagających montowanych w standardzie. Każdy MAN TGE Next Level jest wyposażony w funkcję wykrywania zmęczenia kierowcy, informację o znakach drogowych, inteligentnego asystenta prędkości, asystenta hamowania awaryjnego, asystenta parkowania, aktywnego systemu utrzymania pasa ruchu, tempomatu i systemu monitorowania ciśnienia w oponach.

Nowością w wyposażeniu standardowym MAN TGE z homologacją N1 jest poduszka powietrzna pasażera oraz system rejestracji wypadków. Ten ostatni rejestruje i przechowuje krytyczne parametry i informacje związane z kolizją na krótko przed, w trakcie i bezpośrednio po zderzeniu. W ten sposób dostępne są ważne dane do badania wypadków i analiz działania urządzeń zabezpieczających. Poduszka powietrzna pasażera z przodu jest nadal dostępna jako opcja w pojazdach z homologacją N2.
TGE Next Level jest wyposażony także w wiele nowych funkcji zwiększających komfort: nową deskę rozdzielczą z cyfrowymi przyrządami oraz duży ekran dotykowy MAN Media Van umożliwiający sterowanie funkcjami pojazdu i systemem informacyjno-rozrywkowym. Gruntownie zmieniona elektryka i elektronika pojazdu w połączeniu z nowym miejscem pracy kierowcy oraz nowymi i unowocześnionymi systemami wspomagającymi wynoszą MAN TGE na nowy poziom, dlatego nadano mu przydomek "Next Level".

Deska rozdzielcza w MAN TGE została całkowicie przeprojektowana i obecnie zyskała w części środkowej niezależny wyświetlacz. Przeprojektowano także ergonomiczną kierownicę, za pomocą której można teraz bezpośrednio obsługiwać nowe systemy asystentów. Nowy zestaw wskaźników jest te-raz w pełni cyfrowy i oferuje kierowcom duże możliwości dostosowań formy prezentacji danych.
Jednak najbardziej rzucającym się w oczy elementem nowego kokpitu jest nowy system informacyjno-rozrywkowy MAN Media Van, będący nowoczesnym centrum sterowania umożliwiającym kontrolę i sterowanie multimediami i funkcjami pojazdu. Dostępne są trzy warianty tego systemu: MAN media van z ekranem 10,4", MAN Media Van Navigation z ekranem 10,4" (plus funkcje opcjonalne) oraz MAN Media Van Navigation Business, z ekranem 12,9" (plus funkcje opcjonalne). Opcjonalne funkcje obejmują na przy-kład strumieniowe przesyłanie multimediów z serwisu streamingowego Tidal
Strona 4/10 Spółka Grupy Spółek TRATON.
oraz sterowanie głosowe. W standardzie jest indukcyjna ładowarka umożliwiająca bezprzewodowe ładowanie urządzeń mobilnych. W celu zapewnienia lepszej komunikacji z pasażerami na tylnym rzędzie siedzeń w kabinie, pojazd można wyposażyć w mikrofon z przodu i głośniki z tyłu. Ta opcjonalna funkcja nosi nazwę In-Car Communication.
Tuner DAB, interfejs Bluetooth oraz interfejs MAN SmartLink do bezprzewodowej integracji ze smartfonami (Android Auto lub Apple CarPlay) są stan-dardowo dostępne w MAN Media Van. Dzięki nim wybrane aplikacje mogą być również wyświetlane na ekranie MAN Media Van, dzięki czemu można sterować nimi bezpośrednio z ekranu dotykowego lub za pomocą elementów sterujących MAN TGE.
Inne nowe funkcje standardowe, dzięki którym jazda MAN TGE staje się jeszcze bardziej przyjemna, bezpieczna i łatwa, to system dostępu bezkluczykowego Keyless Go, elektryczny hamulec postojowy i do czterech portów USB-C. Ponadto w pojazdach TGE z automatyczną skrzynią biegów nie ma już znanej z poprzednich modeli dźwigni zmiany biegów. Do wybierania trybów jazdy dostępny jest teraz selektor umieszczony przy kierownicy. To rozwiązanie zwiększa dostępną przestrzeń w kabinie, podobnie jak nowy elektryczny hamulec postojowy, który jest uruchamiany za pomocą przycisku w kokpicie. Dźwignia hamulca ręcznego, która w poprzednich modelach znajdowała się obok fotela kierowcy nie jest już potrzebna. Po włączeniu za po-mocą innego przycisku, dodatkowa funkcja „Auto Hold” zabezpieczy pojazd przed stoczeniem się podczas postoju na wzniesieniu, automatycznie uruchamiając hamulec postojowy bez konieczności naciskania pedału hamulca przez kierowcę. Odciąża to kierowcę m.in. podczas jazdy w korkach, zatrzy-mywania się na światłach lub na przejeździe kolejowym i wszędzie tam, gdzie droga jest pochyła.
Dzięki nowej funkcji Keyless Go zapłon można włączyć zdalnie, a nie przekręcając kluczyk. Dodatkowy przycisk w kokpicie umożliwi potem uruchomienie silnika pojazdu (a także wyłączenie), tak samo bez użycia kluczyka. To bardzo wygodna funkcja oszczędzająca czas.
Dostępnych jest do czterech nowych portów USB-C, służących do przesyłania danych i ładowania urządzeń mobilnych z ładowarki o mocy 45 W. Dwa pod konsolą środkową, jeden u góry deski rozdzielczej i jeden nad przednią szybą.

W nowym MAN-ie TGE nie znajdziemy zbyt wiele zmian na zewnątrz pojazdu. Dlatego MAN Truck & Bus stworzył subtelną, przyciągającą wzrok, edycję TGE Next Level Edition, która wyróżnia się wizualnymi akcentami. Specjalną edycję można już zamawiać. Obejmuje ona kolor premierowy Pale Copper Metallic, obudowy lusterek w kolorze Piano Black, listwę na zderzaku w kolorze srebrnym, plakietkę "Next" na przednim grillu oraz 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze srebrnym lub opcjonalnie czarnym.

Jeśli chodzi o silnik, w portfolio następuje niewielka zmiana. 2,0-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny pozostaje bez zmian. silnik podstawowy o mocy 75 kW (102 KM) nie będzie już oferowany ze względu na ograniczone zapotrzebowanie klientów. Zatem pozostają trzy poziomy mocy dostępne w standardzie: 103 kW (140 KM), 120 kW (163 KM) i 130 kW (177 KM).

Produkcja pierwszych wariantów modelu TGE Next Level rozpocznie się w czerwcu 2024 r., a w ciągu roku będą realizowane kolejne.

Przeczytaj też:
Ciężarówki MAN eTruck wraz ze stacjami ładowania od Ekoenergetyka Polska MAN Truck & Bus Polska oraz Ekoenergetyka Polska zawarły w dniu 8 maja 2024 r. strategiczną umowę o współpracy, w ramach elektryfikacji transportu ciężkiego.
Volkswagen T3 ma 45 lat Wersje Kombi i Bus Volkswagena T3 weszły do produkcji 2 maja 1979. Później powstały modele Caravelle i Multivan
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Volkswagen Crafter model 2024 Już za kilka tygodni na rynku pojawi się zupełnie nowy, produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter.
Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023 Dzięki świetnym wynikom finansowym, MAN Truck & Bus jest dobrze przygotowany do kontynuowania transformacji firmy w kierunku zrównoważonych i inteligentnych rozwiązań transportowych.
Alexander Vlaskamp pokieruje koncernem następne pięć lat Rady nadzorcze przedłużyły umowę dyrektora generalnego MAN Truck & Bus i członka zarządu TRATON GROUP do listopada 2029 r.
E-Ducato, E-Doblò i E-Scudo - ruszyły zamówienia na elektryczne dostawczaki Wersja elektryczna E-Ducato jest wyposażona w nowy akumulator o pojemności 110 kWh zapewnia zasięg wynoszący do 420 km (N2) lub do 370 km (N1) w cyklu WLTP.
Elektryczne Gitary i Volkswagen ID. Buzz Kultowy zespół Elektryczne Gitary przygotował nową wersję swojego przeboju "Włosy" (Noś długie włosy jak my), w której zachęca do jazdy samochodami elektrycznymi. W roli głównej zobaczymy dwa pięknie pomalowane Volkswageny ID.Buzz.
Nowy MAN TGE kolejne informacje MAN TGE Next Level już w pierwszej połowie 2024 roku.