
Nowy MAN eTruck - rozpoczęcie sprzedaży
MAN Truck & Bus rozpoczyna zbieranie zamówień na elektryczną ciężarówkę MAN eTruck.
Według planów firmy do 2030 r. elektrycznych ciężarówek powinno to już być na rynku około 50 procent. Aby jednak transformacja, w zakresie ekologicznego napędu, powiodła się MAN i Niemieckie Zrzeszenie Transportu i Logistyki Towarowej ( BGL) wzywają do przyspieszonej rozbudowy publicznej infrastruktury ładowania.
Nowy MAN eTruck będzie dostępny dla klientów, na pierwszych rynkach europejskich już od końca października br. Jednak to, czy i kiedy firmy zaczną przechodzić z Diesla na napęd elektryczny zależy od budowy ogólnokrajowej infrastruktury ładowania.
- Napędy akumulatorowo-elektryczne do pojazdów użytkowych są decydującym kluczem do osiągnięcia celów w zakresie redukcji emisji CO2. Jednak dla naszych klientów, którzy przejdą z oleju napędowego na elektryczne ciężarówki, podstawowym warunkiem jest ogólnokrajowa infrastruktura ładowania, a tutaj pilnie potrzebujemy znacznie przyspieszonej ekspansji do co najmniej 4000 megawatowych punktów ładowania w Niemczech i 50 000 punktów ładowania o dużej mocy i megawatach w Europie. Teraz pilnie potrzebujemy wsparcia decydentów i zaangażowania branży energetycznej, aby wspólnie zapewnić sukces w zakresie usprawnień w drogowym transporcie towarowym – mówi dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Truck & Bus SE.
Aby mieć pewność, że MAN eTruck w niczym nie ustępuje dzisiejszym pojazdom ciężarowym z silnikiem Diesla ciężarówka przeszła obszerne testy wytrzymałości na obciążenie. testy obejmowały setki tysięcy kilometrów, w tym podczas mroźnej szwedzkiej zimy, gdzie temperatura wynosiła minus 40 stopni. Ostatnio też podczas ekstremalnych letnich upałów w południowej Hiszpanii, gdzie temperatura przekraczała 40 stopni. W Hiszpanii 40 ekspertów ds. rozwoju spędziło dziesięć tygodni na testowaniu nowego MAN-a eTruck. Przejechał on ponad 10 000 kilometrów, w dzień i w nocy, z licznymi wzniesieniami i spadkami. Kluczowe badania dotyczyły zarządzaniem temperaturą akumulatorów, zarządzaniem ładowaniem, ale także dotyczyły komponentów układu napędowego. .
Aby móc zapewnić klientom fachowe doradztwo dotyczące zakupu elektrycznego samochodu ciężarowego i odpowiedzieć na wszystkie związane z tym pytania, dotyczące infrastruktury ładowania, przydatności do użytku i odpowiedniej konfiguracji pojazdu, MAN przygotowuje obecnie 1200 handlowców.
Dzienny zasięg MAN-a eTGX wynosi od 600 do 800 kilometrów.








