TEXTAR 2023 rok

Textar podsumowuje rok 2022

Mimo nowych wyzwań w postaci rosnących kosztów czy problemów z dostępnością towarów, firma TMD Friction zrealizowała swoje założenia na ten okres. Ma również ambitne plany na najbliższą i dalszą przyszłość.

 

Okoliczności takie jak konsekwencje pandemii oraz wybuch wojny w Europie stworzyły nowe wyzwania dla wielu branż, w tym motoryzacyjnej. W obliczu kryzysu energetycznego, problemów z łańcuchem dostaw, znacznym wzrostem kosztów transportu, postępujących zmian klimatycznych oraz niedoboru wykwalifikowanych pracowników, firmy musiały zredefiniować swoje założenia i cele na 2022 rok. TMD Friction, do którego należy marka Textar, koncentrowała się przede wszystkim na zapewnieniu klientom dostępności produktów oraz dalszej redukcji wpływu na środowisko naturalne.

- Za nami kolejny rok ponownie pełen zaskakujących wydarzeń. Wynikające z nich wyzwania spowodowały drastyczne zmiany na rynku. Nasza branża mierzy się obecnie z największą próbą, jakiej nie doświadczyliśmy w ciągu ostatniej dekady. W przypadku marki Textar i całej firmy TMD Friction możemy powiedzieć, że dzięki szybkim i zdecydowanym reakcjom, udało nam się utrzymać najwyższy możliwy poziom usług. Do tej pory natychmiastowa dostępność była oczywista. Za standard uważano natychmiastową pełną realizację zamówienia, a kluczową rolę odgrywała cena. Obecnie priorytetem na rynku części zamiennych stała się przede wszystkim szybka dostawa – komentuje Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.

Warte podkreślenia są sukcesy biznesowe, w postaci zapewnienia odpowiedniej dostępności produktów oraz kolejne rozszerzenia asortymentu. W ciągu 12 miesięcy 2022 roku Textar przedstawił nowe lub zaktualizował 111 referencji do ponad 50 modeli samochodów. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Textar.
Miniony rok to także powrót do różnych form bezpośredniego kontaktu z partnerami biznesowymi: dystrybutorami oraz warsztatami. Marka Textar była obecna podczas wszystkich wydarzeń branżowych typu targi czy mini targi organizowanych przez swoich kontrahentów. W warsztatach w całej Polsce odbywały się szkolenia z cyklu Textar Brake Clinic. Jesienią miała miejsce kolejna edycja specjalnego eventu szkoleniowego Textar Brake Clinic dla zaproszonych mechaników. Tym razem wydarzenie odbyło się w rozszerzonej formule, z podziałem na specjalistów obsługujących samochody osobowe oraz pojazdy użytkowe.
W trosce o bezpieczeństwo w szerszym kontekście, pod marką Textar zainicjowane zostały w 2022 roku dwie istotne akcje społeczne. Jedną z nich była kampania Stój!, w ramach której za pomocą różnych form i kanałów przekazu, takich jak film, teksty eksperckie czy grafiki, zwracano uwagę na kwestie bezpieczeństwa pieszych wchodzących na przejście, widziane z perspektywy pojazdu ciężarowego. Z kolei akcja pod hasłem #ActiveTrucker miała na celu zachęcenie kierowców zawodowych do aktywności fizycznej. Biegając, jeżdżąc na rowerze czy spacerując w ramach wyzwania i rejestrując pokonane kilometry w aplikacji, uczestnicy gromadzili pieniądze na sportowy wózek, pozwalający niepełnosprawnym dzieciom uczestniczyć w zawodach triathlonowych.

Prognozowanie przyszłości branży motoryzacyjnej nie jest łatwe, ale założenia Textar na najbliższy rok są ambitne. Firma TMD Friction, wskazuje kierunki rozwoju branży, aktywnie uczestnicząc w pracach nad tworzeniem normy Euro7. Po raz pierwszy będzie ona zawierać uregulowanie dotyczące emisji cząstek stałych podczas ścierania się klocków hamulcowych.

- Zmiany technologiczne postępują w naszej branży bardzo prędko. Na pewno jednym z szybciej rozwijających się trendów jest e-mobilność, choć w tej chwili trudno przewidzieć jak duży będzie wpływ tego kierunku w dłuższej perspektywie czasu. Klocki hamulcowe będą wymagać wymiany również w pojazdach elektrycznych, mimo, że nie wiemy jeszcze w jakim stopniu zużycie klocków rzeczywiście zmniejszy się w całym okresie eksploatacji takiego pojazdu. Z danych dotyczących średniego wieku samochodu w naszym kraju oraz całej Europie wynika, że minie jeszcze sporo czasu, zanim na drogach będą poruszały się tylko auta całkowicie elektryczne. Układ hamulcowy jest kluczowy dla bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg, niezależnie od rodzaju pojazdu i jego napędu, a jego elementy podlegają wymianie nie tylko z racji zużycia eksploatacyjnego. Warsztaty nadal będą zajmować się serwisem i obsługą układu hamulcowego, a nasza specjalistyczna wiedza będzie potrzebna. Co nie przeszkadza nam oczywiście oferować innowacyjnych rozwiązań i przygotowywać się na wyzwania jutra – podkreśla Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.