Textar podsumowuje rok 2022

TEXTAR 2023 rok

Mimo nowych wyzwań w postaci rosnących kosztów czy problemów z dostępnością towarów, firma TMD Friction zrealizowała swoje założenia na ten okres. Ma również ambitne plany na najbliższą i dalszą przyszłość.

 

Okoliczności takie jak konsekwencje pandemii oraz wybuch wojny w Europie stworzyły nowe wyzwania dla wielu branż, w tym motoryzacyjnej. W obliczu kryzysu energetycznego, problemów z łańcuchem dostaw, znacznym wzrostem kosztów transportu, postępujących zmian klimatycznych oraz niedoboru wykwalifikowanych pracowników, firmy musiały zredefiniować swoje założenia i cele na 2022 rok. TMD Friction, do którego należy marka Textar, koncentrowała się przede wszystkim na zapewnieniu klientom dostępności produktów oraz dalszej redukcji wpływu na środowisko naturalne.

- Za nami kolejny rok ponownie pełen zaskakujących wydarzeń. Wynikające z nich wyzwania spowodowały drastyczne zmiany na rynku. Nasza branża mierzy się obecnie z największą próbą, jakiej nie doświadczyliśmy w ciągu ostatniej dekady. W przypadku marki Textar i całej firmy TMD Friction możemy powiedzieć, że dzięki szybkim i zdecydowanym reakcjom, udało nam się utrzymać najwyższy możliwy poziom usług. Do tej pory natychmiastowa dostępność była oczywista. Za standard uważano natychmiastową pełną realizację zamówienia, a kluczową rolę odgrywała cena. Obecnie priorytetem na rynku części zamiennych stała się przede wszystkim szybka dostawa – komentuje Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.

Warte podkreślenia są sukcesy biznesowe, w postaci zapewnienia odpowiedniej dostępności produktów oraz kolejne rozszerzenia asortymentu. W ciągu 12 miesięcy 2022 roku Textar przedstawił nowe lub zaktualizował 111 referencji do ponad 50 modeli samochodów. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Textar.
Miniony rok to także powrót do różnych form bezpośredniego kontaktu z partnerami biznesowymi: dystrybutorami oraz warsztatami. Marka Textar była obecna podczas wszystkich wydarzeń branżowych typu targi czy mini targi organizowanych przez swoich kontrahentów. W warsztatach w całej Polsce odbywały się szkolenia z cyklu Textar Brake Clinic. Jesienią miała miejsce kolejna edycja specjalnego eventu szkoleniowego Textar Brake Clinic dla zaproszonych mechaników. Tym razem wydarzenie odbyło się w rozszerzonej formule, z podziałem na specjalistów obsługujących samochody osobowe oraz pojazdy użytkowe.
W trosce o bezpieczeństwo w szerszym kontekście, pod marką Textar zainicjowane zostały w 2022 roku dwie istotne akcje społeczne. Jedną z nich była kampania Stój!, w ramach której za pomocą różnych form i kanałów przekazu, takich jak film, teksty eksperckie czy grafiki, zwracano uwagę na kwestie bezpieczeństwa pieszych wchodzących na przejście, widziane z perspektywy pojazdu ciężarowego. Z kolei akcja pod hasłem #ActiveTrucker miała na celu zachęcenie kierowców zawodowych do aktywności fizycznej. Biegając, jeżdżąc na rowerze czy spacerując w ramach wyzwania i rejestrując pokonane kilometry w aplikacji, uczestnicy gromadzili pieniądze na sportowy wózek, pozwalający niepełnosprawnym dzieciom uczestniczyć w zawodach triathlonowych.

Prognozowanie przyszłości branży motoryzacyjnej nie jest łatwe, ale założenia Textar na najbliższy rok są ambitne. Firma TMD Friction, wskazuje kierunki rozwoju branży, aktywnie uczestnicząc w pracach nad tworzeniem normy Euro7. Po raz pierwszy będzie ona zawierać uregulowanie dotyczące emisji cząstek stałych podczas ścierania się klocków hamulcowych.

- Zmiany technologiczne postępują w naszej branży bardzo prędko. Na pewno jednym z szybciej rozwijających się trendów jest e-mobilność, choć w tej chwili trudno przewidzieć jak duży będzie wpływ tego kierunku w dłuższej perspektywie czasu. Klocki hamulcowe będą wymagać wymiany również w pojazdach elektrycznych, mimo, że nie wiemy jeszcze w jakim stopniu zużycie klocków rzeczywiście zmniejszy się w całym okresie eksploatacji takiego pojazdu. Z danych dotyczących średniego wieku samochodu w naszym kraju oraz całej Europie wynika, że minie jeszcze sporo czasu, zanim na drogach będą poruszały się tylko auta całkowicie elektryczne. Układ hamulcowy jest kluczowy dla bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg, niezależnie od rodzaju pojazdu i jego napędu, a jego elementy podlegają wymianie nie tylko z racji zużycia eksploatacyjnego. Warsztaty nadal będą zajmować się serwisem i obsługą układu hamulcowego, a nasza specjalistyczna wiedza będzie potrzebna. Co nie przeszkadza nam oczywiście oferować innowacyjnych rozwiązań i przygotowywać się na wyzwania jutra – podkreśla Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.

Przeczytaj też:
Niezwykła aukcja Wielton dla WOŚP

Z okazji 31. finału WOŚP Grupa Wielton przygotowała aukcję, której zwycięzca będzie mógł zwiedzić infrastrukturę Działu Badawczo-Rozwojowego w Wieluniu, od kuchni zobaczyć jak wygląda proces całopojazdowego badania prototypów.

Jelcz planuje rozbudowę zakładu

Analizując dynamiczny wzrost zamówień kierowanych zwłaszcza w ostatnim czasie do spółki, należy wskazać, że tylko od września minionego roku JELCZ zawarł kilka znaczących kontraktów: dwie duże umowy na dostawę pojazdów w układzie 4x4 i 6x6 na kwotę blisko 880 mln złotych.

Dwie odzyskane ciężarówki

Tylko w pierwszych dwóch tygodniach tego roku funkcjonariusze z Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej pełniący służbę w drogowych przejściach granicznych, odzyskali poszukiwane pojazdy o wartości ponad 700 tys. zł.

Daimler Truck Polska – nowa nazwa w 2023 roku, ale nie tylko...

W dniu 1 stycznia br. powstały dwie osobne spółki: Daimler Truck odpowiadająca za pojazdy ciężarowe i autobusy oraz Mercedes-Benz prowadząca działalność w zakresie samochodów osobowych i dostawczych.

Ciężarówki i autobusy - jak minął rok

W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.

Samochody ciężarowe na finiszu 2022 roku

Powoli zbliżamy się do końca roku i będzie można ostatecznie podsumować kolejny niełatwy, dla producentów samochodów ciężarowych, rok. Zanim to jednak nastąpi analizujemy przedostatni miesiąc 2022 roku.

EFL sfinansuje ciężarowe Fordy

EFL dołącza do programu finansowania Ford Truck Lease.

Anna Burakowska nową dyrektor generalną Continental Opony Polska

Z dniem 1 grudnia Anna Burakowska objęła funkcję dyrektor generalnej Continental Opony Polska.

Girteką w Polsce pokieruje pani prezes

Girteka to litewska firma, która powstała w 1996 r., z siedzibą w Wilnie. Specjalizuje się w przewozach całopojazdowych (FTL) oraz chłodniczych, głównie dla firm z branży food&beverage, FMCG, przemysłowej, automotive i farmaceutycznej.

Wyszukiwarka

Informacje