Ciężarówki Renault Trucks w obiegu zamkniętym - nowy projekt producenta samochodów

Bruno Blin Renault-Trucks

Renault Trucks przyspiesza przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym w celu recyklingu i ponownego użycia części do samochodów ciężarowych.

 

Obaj partnerzy, Renault Trucks oraz Indra, aktualnie przeprowadzają roczne badanie wstępne, którego wnioski zostaną przedstawione jesienią.
Bruno Blin, prezes Renault Trucks oraz Loïc Bey-Rozet, dyrektor wykonawczy Indra Automobile Recycling, podpisali, w dniu w dniu 2 lipca 2020 r., list intencyjny określający warunki współpracy między producentem ciężarówek a specjalistą ds. recyklingu samochodów. W projekcie chodzi o to, żeby możliwe było, w jak największym stopniu, ponowne użycie i odzysk części z wycofajnycn pojazdów i użycie ich powtórnie, jako pełnowartościowe części zamienne.

Szczegółowa analiza rynku, schematów dystrybucji i metod demontażu ciężarówek pozwoli producentowi i specjalistom ds. recyklingu pojazdów wyciągnąć pozytywne wnioski.
Od lipca 2020 r. Renault Trucks i Indra Automobile Recykling rozpocznie recykling ciężarówek na większą skalę. Pięć centrów recyklingu samochodów Indra otrzyma 15 pojazdów Renault Trucks do demontażu.

Po wyczyszczeniu i sprawdzeniu, części będą oferowane klientom za pośrednictwem sieci warsztatów i dealerów Renault Trucks. Pozostały materiał z demontażu zostanie poddany recyklingowi.
Do końca roku około sto używanych ciężarówek zostanie zdemontowanych w centrach recyklingu Indra Automobile, a ich części dostarczone do punktów sprzedaży w oddziałach Renault Trucks.

Przeczytaj też:
Wakacje lepsze niż rok temu - rejestracje ciężarówek poszły w górę

W lipcu 2020 r. zarejestrowano 1823 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to o 3,5% więcej niż rok wcześniej.

 

Milion kilometrów na liczniku Mercedesa Actrosa

Mercedes-Benz Actros 1844 z rocznika 2012 bezawaryjnie przejechał w firmie Agromex już ponad milion kilometrów.

 

Asystent skrętu: Continental oferuje również zestawy modernizacyjne dla starszych ciężarówek

Continental wprowadza na rynek system wspomagania skrętu, który można szybko i łatwo zainstalować w pojazdach użytkowych, nie tylko najnowszej generacji.

 

25 lat temu ruszyła seryjna produkcja systemu kontroli stabilności jazdy ESP

Za tym niepozornym skrótem kryje się rewolucyjna technika: system ESP® (Electronic Stability Program) wspomaga kierowców w sytuacjach drogowych krytycznych pod względem dynamiki.

 

Opublikowano TOP-5 najczęściej kupowanych ciężarówek zagranicznych marek w Rosji

W ubiegłym miesiącu w Federacji Rosyjskiej sprzedano ponad 1400 pojazdów ciężarowych, czyli o 40% mniej niż w tym samym czasie w 2019 roku.

 

Jak czytamy informacje o oponach? Tymczasem nadchodzi nowy wzór etykiety UE

Przepisami o etykietowaniu są objęte opony do samochodów osobowych, aut dostawczych i ciężarowych (w tym opony do naczep czy przyczep), wyprodukowanych po 1 lipca 2012 roku.

 

Po której stronie położysz głowę na leżance w kabinie swojej ciężarówki?

Czy spanie po prawej lub lewej stronie ma jakieś znaczenie dla kierowcy ciężarówki?

 

Dwucyfrowe spadki rejestracji nowych ciężarówek w Europie

Europa pogrążona w kryzysie. Każdy kraj UE odnotowuje znaczne spadki rejestracji nowych samochodów.

 

MAN TGX nowej generacji spala w teście mniej paliwa - przeczytaj dlaczego?

Aż o 8,2 procent oszczędności może wygenerować nowy MAN TGX. Potwierdziła to trasa w południowych Niemczech.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL