20-lecie Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce

20-lecie Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce

Wyjątkowa Gala Jubileuszu 20-lecia Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce, podsumowała dwie dekady obecności marek na naszym rynku.



W dniu 5 września Filharmonia Narodowa w Warszawie gościła polską branżę transportową: klientów i partnerów biznesowych marek Volvo Trucks i Renault Trucks w Polsce, a także spółki VFS Usługi Finansowe Polska. Uroczysta Gala Jubileuszowa pod hasłem 20 LAT RAZEM zgromadziła ponad 1000 osób i była okazją do podsumowania rozwoju i osiągnięć firmy na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat.

- Minione 20 lat to okres intensywnego rozwoju zarówno naszych produktów i usług, jak i samej firmy w Polsce - powiedział Tom Jörning, Dyrektor Zarządzający Rynku Europy Środkowo - Wschodniej Volvo Group Trucks. - Decyzja Volvo o budowie fabryki we Wrocławiu związała silnie firmę z Polską. Strategiczne położenie kraju w samym centrum Europy, na przecięciu najważniejszych szlaków komunikacyjnych powoduje, że kraj stanowi jeden z kluczowych punktów na mapie Volvo na starym kontynencie.

- Przez te 20 lat rozwijaliśmy się razem z naszymi klientami, słuchając ich potrzeb i do nich dostosowując naszą ofertę - powiedziała Małgorzata Kulis, Dyrektor Generalny Volvo Group Trucks Poland. - Partnerskie relacje z klientami są dla nas najważniejsze, bo to dzięki nim możemy przy pomocy naszych produktów i usług wspierać ich biznes i wspólnie osiągać sukces. Ta gala jest podziękowaniem dla wszystkich klientów za minione 20 lat współpracy i - jestem o tym przekonana - doskonałym startem na kolejne lata partnerstwa.

Rys historyczny Volvo Trucks w Polsce
Pierwsze pojedyncze egzemplarze samochodów ciężarowych szwedzkiej marki Volvo pojawiły się w Polsce tuż po ostatniej wojnie. Prawdziwy początek ich importu przypadł jednak dopiero na początek lat 70. Poszukujące solidnych i nowoczesnych ciągników siodłowych przedsiębiorstwa transportowe PMPS Pekaes, Polskie Linie Oceaniczne oraz Transocean, zakupiły łącznie 158 legendarnych już dziś pojazdów Volvo F88/89.

W latach 80. zachęceni niezawodnością i walorami eksploatacyjnymi pojazdów rodem z Goeteborga, przewoźnicy zakupili już ponad 1.100 ciągników i podwozi nowej generacji F12, dzięki czemu Volvo stało się najpopularniejszą marką wśród "zachodnich" samochodów ciężarowych w Polsce. Już po przemianach gospodarczo-politycznych początku lat 90., dołączyło do nich kilkaset przeznaczonych do dystrybucji napojów Volvo FL6, należących do firm Coca-Cola oraz PepsiCo.

Rosnące zapotrzebowanie na samochody ciężarowe ze strony polskich przewoźników, zachęciło szwedzki koncern do podjęcia inwestycji we własną montownię pojazdów. Początkowo pojazdy składane były w zakładach w Jelczu, jednak wkrótce postanowiono przenieść tę działalność do własnego zakładu. Taśma produkcyjna "Wrocław Assembly Plant" ruszyła 6 lutego 1995 roku. Do grudnia 2001 roku montownię opuściło ponad 10.000 samochodów ciężarowych serii FL, FM oraz FH.

Ważną datą w historii Volvo Trucks w Polsce było utworzenie w 2004 roku Regionu Europy Środkowo-Wschodniej z siedzibą w Warszawie. Dyrektorem Zarządzającym Regionu został Tom Jörning.

W 2007 roku otwarto nowoczesne Centrum Volvo w Młochowie, w którym to obecnie znajdują się organizacje odpowiadające za sprzedaż i obsługę posprzedażną marek Volvo Trucks, Renault Trucks, a także autobusów Volvo (Volvo Buses) i maszyn budowlanych (Volvo Maszyny Budowlane Polska). Tutaj mieści się też spółka finansowa - VFS Usługi Finansowe Polska.

Równocześnie ze sprzedażą oraz montażem pojazdów marki Volvo, pojawiła się w naszym kraju spółka wyspecjalizowana w świadczeniu szeroko pojętych usług finansowych. Firmę Volvo Finance Poland Company zarejestrowano w czerwcu 1994 roku, a od 2001 roku działa ona pod nazwą VFS Usługi Finansowe Polska Sp. z o.o.

Rys historyczny Renault Trucks w Polsce
Jeszcze dłuższą historią obecności na polskich drogach może pochwalić się marka Renault Trucks. Wśród pierwszych pojazdów wojskowych, które trafiły do odrodzonej Rzeczpospolitej w 1919 roku, były nie tylko czołgi Renault RT-17, ale także pokaźna liczba ciężarówek Berliet CBA.

Już po zakończeniu II wojny światowej do Polski sprowadzono znaczącą ilość furgonów Renault 1400 kg, które zasiliły tabor m.in. poczty i pogotowia ratunkowego. Na początku lat 60. PMPS Pekaes zakupił partię ciągników siodłowych Saviem JM240, a w latach 70. miała miejsce dostawa nowoczesnych Saviemów SM280. Jednocześnie dla polskiego budownictwa zakupiono sporą liczbę wywrotek i betoniarek z rodziny Berliet GBH, a w 1972 roku ruszyły w Jelczu prace nad uruchomieniem produkcji licencyjnych autobusów Jelcz-Berliet PR 100 i PR 110.

Począwszy od 1980 roku Pekaes rozpoczął masowe zakupy ciągników Renault serii R. Pewna ich liczba trafiła także do Transoceanu oraz firmy C.Hartwig. Na przełomie lat 80. i 90. Renault Vechicules Industriels uruchomiło w Warszawie swoje biuro informacyjne, a w 1992 roku otwarto polski oddział RVI.

W 1994 roku w Warszawie zarejestrowano Renault Trucks Polska Sp. z o.o., a jej pierwszym prezesem został Dominique Guiboust. Rok później w Starachowicach ruszył montaż ciężarówek Renault Manager, Major oraz Magnum. Ostatnie podwozie zostało zmontowane w 2001 roku.

Historia obecności obu marek na polskim rynku znalazła swój punkt zwrotny w dniu 29 listopada 2013 roku. W tym dniu oficjalnie połączyły się ze sobą spółki Volvo Polska Sp. z o.o. oraz Renault Trucks Polska Sp. z o.o. w jedną spółkę Volvo Polska Sp. z o.o., reprezentującą obie marki pod rynkową nazwą Volvo Group Trucks Poland.


4trucks.pl / Volvo Group Trucks Poland

Przeczytaj też:
Co może zaskoczyć kierowców w porcie w Hamburgu

Firmy MAN Truck & Bus oraz Hamburger Hafen und Logistik, HHLA pomyślnie zakończyły pierwsze testy praktyczne programu Hamburg TruckPilot. Chodzi o wykorzystanie autonomicznych ciężarówek w terminalach portowych.

KamAZ K5 we flocie CRAFTER Group

Grupa CRAFTER, z siedzibą w Moskwie, poinformowała o nabyciu dwudziestu ciągników siodłowych KamAZ K5.

IVECO TurboStar powraca!

IVECO przedstawia IVECO S-WAY TurboStar Special Edition na Grand Prix Włoch Wyścigowych Mistrzostw Europy Samochodów Ciężarowych (ETRC) FIA 2021 — zawodach odbywających się na torze Misano Adriatico.

Korekta ciśnienia w oponach bez udziału kierowcy. Z BPW AirSave to możliwe!

Sposób na oszczędność paliwa, opon i niższą emisję CO2 ? Optymalnym rozwiązaniem jest oferowany przez BPW inteligentny system kontroli ciśnienia w ogumieniu - AirSave.

KamAZ z nowym podwoziem średniej ładowności

Firma KamAZ wyprodukowała kilka egzemplarzy nowej średniej serii 53251 z kabiną ciągnika siodłowego K5, która została zapożyczona z ostatniej generacji Mercedes-Benz Actros.

Chorwacka policja odnalazła 22 z 50 skradzionych ciężarówek tego lata w Austrii

Latem w Austrii skradziono 50 ciężarówek z naczepami o wartości ponad pięciu milionów euro.

Nowe Renault Trucks T520 High we flocie brytyjskiego przewoźnika

Inverdell Ltd, brytyjski przewoźnik z Cairndow, specjalizujący się w transporcie ryb w warunkach kontrolowanej temperatury, zakupił dwa nowe ciągniki siodłowe Renault Trucks T520 High.

Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL