TranSPORT Ride2 - Rowerem na wyższych obrotach

TranSPORT Ride2 - Rowerem na wyższych obrotach

572 kilometry. Dokładnie taki dystans pokonali uczestnicy drugiej już edycji Rajdu Rowerowego OZPTD o puchar Grupy DBK.

Tym razem transportowcy na rowerach przemierzyli drogę wiodącą od Świnoujścia aż do Świeradowa.

TranSPORT Ride 2 - Rajd Rowerowy OZPTD o puchar Grupy DBK - wystartował 9 maja br. w Świnoujściu - dokładnie w tym miejscu, w którym zakończyła się poprzednia edycja. Prawie 30-osobowa grupa zamierzała ponownie pokonać dystans 500 kilometrów. Tym razem jednak nie w ciągu 6, a 5 dni. Wysoko zawieszona poprzeczka okazała się odpowiednim motywatorem. Uczestnicy Rajdu nie dość, że pokonali trasę w wyznaczonym sobie czasie, to jeszcze przejechali dystans o ponad 70 kilometrów większy od zamierzonego! - W porównaniu z poprzednią edycją byliśmy znacznie lepiej przygotowani - zarówno kondycyjnie, jak i sprzętowo. Po pierwszym TranSPORT Ride wiedzieliśmy, czego się spodziewać, ale też znaczna część z nas na dobre połknęła rowerowego bakcyla, więc każdą wolną chwilę spędzaliśmy na wspólnych treningach. Opłaciło się - mimo niezbyt sprzyjającej aury, bo część trasy pokonaliśmy w ulewie - wszyscy dotarliśmy do mety z doskonałym czasem - mówi Przemysław Lis, prezes zarządu Alcopper Trans Logistics - organizator i jeden z pomysłodawców imprezy. Nie oznacza to, że tym razem obyło się bez niespodzianek. - Trasa TranSPORT Ride 2 po części wiodła po terenach naszych zachodnich sąsiadów. Powiem szczerze, wszyscy byliśmy pod ogromnym wrażeniem liczby i jakości tras rowerowych za Odrą, ale też kultury Niemców i ich szacunku do rowerzystów. Na każdym kroku towarzyszyły nam pozdrowienia i wyrazy sympatii zachodnich sąsiadów. Zaskoczeniem, choć już mniej miłym, była też pogoda, która, delikatnie mówiąc, nie rozpieszczała. Na szczęście nasze nowe stroje rowerowe dały radę. I tu głęboki ukłon i podziękowania dla producenta, firmy Daniello - dodaje Przemysław Lis.

Druga edycja Rajdu Rowerowego OZPTD o puchar Grupy DBK przyciągnęła jeszcze liczniejszą grupę zawodników - w większości właścicieli firm transportowych z Regionu Śląskiego. Wszyscy oni wyruszyli w ten 5-dniowy rajd, mając wspólny cel: pokazać, że branża transportowa jest świadoma odpowiedzialności za środowisko naturalne, jaka na niej spoczywa, ale też udowodnić, że postawa proekologiczna i "zielone" rozwiązania są nieodłącznymi elementami współczesnej firmy z sektora TSL. - Ten pronaturalny wymiar imprezy realizowany jest na kilka sposobów. Z jednej strony transportowcy na kilka dni zamieniają pojazdy ciężarowe na rowery, z drugiej - sami odkrywają nieznane dotąd trasy, ścieżki i bogactwo przyrody - polskiej, a w tej edycji TranSPORT Ride częściowo również niemieckiej. Warto dodać, że wielu spośród uczestników naszego rajdu rowerowego już po pierwszej edycji na stałe wprowadziło jazdę na rowerze do cotygodniowego kalendarza. O licznych korzyściach wynikających z takiej postawy chyba nie trzeba wspominać - mówi Andrzej Luniak, prezes WTC, jednej ze spółek należących do Grupy DBK - sponsora tytularnego i jednego z patronów imprezy. Organizatorzy Rajdu już planują jego kolejną edycję, która wystartuje 5 września br. Tym razem uczestniczy będą mieli do pokonania krótsze odcinki, za to w znacznie bardziej wymagającym, bo górzystym terenie.

TranSPORT Ride - Rajd Rowerowy OZPTD o puchar Grupy DBK - to cykl imprez rowerowych powołanych z inicjatywy działaczy Regionu Śląskiego Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego. Sponsorami TranSPORT Ride są Grupa DBK, DAF Trucks Polska, Orlen PetroTank oraz VB Leasing.

Więcej informacji znaleźć można na facebookowym profilu rajdu: facebook.com/transportride


4trucks.pl / Grupa DBK

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.