Premiera nowej generacji opon ciężarowych - Conti Hybrid HS5 i Conti Hybrid HD5 na oś prowadzącą i napędową

Opony continental

Transport regionalny zyskuje coraz większe znaczenie, a pojazdy realizujące tego typu zlecenia muszą w szczególności wykazać się zdolnością do absorbowania znacznych obciążeń. Continental opracował nową linię opon Conti Hybrid 5 Generacji, tak aby efektywnie funkcjonowały w tych zmiennych warunkach.

 

Conti Hybrid HD5 na oś napędową - w formacie 22,5 cala, przeznaczone są do użytku łączonego na drogach regionalnych i autostradach. Opony spełniają różnorodne wymagania związane z użytkowaniem floty pojazdów ciężarowych, tj. częste przyspieszanie, hamowanie, manewrowanie i pokonywanie zakrętów na zmiennych nawierzchniach. Nowe opony klasy premium sprostają niezliczonym wyzwaniom dzięki zastosowaniu szeregu najnowocześniejszych rozwiązań. Innowacyjne bieżniki, nowe mieszanki gumowe i najnowocześniejsze konstrukcje karkasu zapewniają doskonałe osiągi dzięki lepszym przebiegom, trwałości i trakcji w połączeniu ze zoptymalizowanym oporem toczenia. Dzięki temu nowa opona Conti Hybrid jest niezawodnym partnerem przez cały okres użytkowania. W zależności od rozmiaru opony, Conti Hybrid Generation 5 wyróżnia się przebiegiem do 20% wyższym od poprzedniej generacji.

Bieżniki o dwuwarstwowej konstrukcji i innowacyjne mieszanki umożliwiają wysokie przebiegi i znaczną wytrzymałość przy jednoczesnej optymalizacji oporów toczenia w transporcie regionalnym. Ma to również pozytywny wpływ na efektywność paliwową i emisję CO2. Zarówno Conti Hybrid HS5 na oś prowadzącą, jak i Conti Hybrid HD5 na oś napędową oferują najwyższej klasy osiągi w każdych warunkach pogodowych i nawet przy szczątkowej głębokości bieżnika pod koniec okresu eksploatacji opony. Jest to zasługą zastosowania bieżnika z nowymi, pełnowymiarowymi, matrycowymi lamelami 3D.

Opasanie 0° w oponie Conti Hybrid HS5 315/70 R22.5 zapewnia dodatkową stabilność, równomierne zużycie i optymalny przebieg na osi prowadzącej. Długi i nieprzerwany stalowy pas biegnie nad radialnym karkasem w kierunku jazdy. Taka konstrukcja optymalizuje rozkład nacisków na powierzchni styku, zwłaszcza przy zmiennych warunkach obciążenia. Zmniejsza również naprężenia na krawędziach opasania, co zwiększa żywotność opony i znacząco ogranicza pękanie w rowku.

Nowo opracowana struktura bieżnika opony Conti Hybrid HD5 bardzo skutecznie chroni bieżnik i karkas przed uszkodzeniem przez kamienie na osi napędowej. Nowoczesny 5-rowkowy wzór bieżnika wraz z lamelami 3D zapewniają równomierne zużycie, lepsze właściwości trakcyjne we wszystkich warunkach oraz znacznie dłuższe przebiegi.
Nowe opony Conti Hybrid będą dostępne w wielu rozmiarach, począwszy od następujących opcji:
Conti Hybrid HS5 315/70 R 22.5
Conti Hybrid HS5 385/55 R 22.5
Conti Hybrid HD5 315/70 R 22.5

Wszystkie opony są również dostępne fabrycznie jako opony inteligentne i mogą być podłączone do rozwiązań cyfrowych, takich jak cyfrowy system zarządzania oponami ContiConnect z fabrycznie zainstalowanym czujnikiem opon.

Przeczytaj też:
Renault Trucks z nowym logo

Renault Trucks E-Tech T i C mają nowe logo marki z uaktualnionymi cechami. Umieszczony na przednim panelu diament ze szczotkowanego aluminium na błyszczącym czarnym tle nadaje pojazdom nowoczesnego wyglądu.

Duże zainteresowanie przewoźników IVECO S-WAY z silnikami Diesla

Polski oddział firmy Pieter Smit Theater Rock, będącej europejskim potentatem w dziedzinie obsługi logistycznej i transportowej imprez masowych, koncertów oraz spektakli teatralnych powiększył swoją flotę o 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY Low Tractor.

Norma Euro 7 kiedy wejdzie i kogo dotyczy?

Norma Euro 7 zacznie obowiązywać od 2025 roku. Tym razem nie chodzi o czystość spalin.

Nowy oddział Mercedes-Benz Trucks w Koninie już działa

W październiku pod szyldem Auto Partner J. i A. Garcarek został otwarty nowy obiekt w sieci serwisowej Mercedes-Benz Trucks. To drugi – po macierzystej lokalizacji w Ociążu k. Kalisza – oddział należący do tej samej firmy.

70 lat Instytutu Transportu Samochodowego

Zastanawiasz się także, kiedy pojazdy autonomiczne wyjadą na polskie drogi i czy będą bezpieczne? Czym napędzane będą samochody przyszłości? Odpowiedzi na te i szereg innych pytań dostarczają właśnie eksperci Instytutu Transportu Samochodowego.

Finałowe szkolenie Akcji Profesjonalni Kierowcy

Zakończenie tegorocznej edycji Akcji Profesjonalni Kierowcy przypadło na 21 października. Tego dnia, dzięki uprzejmości Partnera Phillips Poland, kursanci mieli okazję doskonalić swoje umiejętności praktyczne z zakresu codziennej obsługi pojazdów ciężarowych.

Textar Brake Clinic - duże emocje i ogromna wiedza motoryzacyjna

Fachowa wiedza na temat materiałów ciernych wzbogacona o emocje motoryzacyjne. Tak właśnie wyglądał tegoroczny Textar Brake Clinic – wyjątkowy event szkoleniowy dla mechaników samochodowych. Trzecia edycja wydarzenia odbyła się na początku października na torze Driveland w Słabomierzu.

Misja kierowca zawodowy - ZMPD i Mercedes-Benz Trucks Polska w szkołach branżowych

We współpracy z największą organizacją branżową, czyli Zrzeszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, firma Mercedes-Benz Trucks Polska przeprowadziła już wiele akcji wspierających szkoły zawodowe przekazując jako pomoce naukowe silniki i skrzynie biegów Actrosa 11 placówkom edukacyjnym w całej Polsce.

DAF XD z tytułem Truck of the Year 2023

Harald Seidel, prezes DAF Trucks, odebrał dziś wieczorem prestiżową nagrodę w branży transportowej - Ciężarówki Roku 2023. Odbyło się to wpierwszym dniu trwania targów IAA w Hanowerze.

Wyszukiwarka

Informacje