W 2023 roku Renault Trucks planuje zmodernizować swoje ciężarówki

Producent zwiększa efektywność swoich modeli przeznaczonych do dystrybucji i lekkiego transportu budowlanego.
Dzięki optymalizacji silnika, nowej skrzyni biegów i pakietowi Fuel Eco+ Renault Trucks D, D Wide i C 2,3 m 2023 mają zmniejszyć zużycie paliwa i związaną z nim emisję CO2 nawet o 10%.
Dotyczy to modeli Renault Trucks D Wide i C 2,3 m z 2023 r., które będą wyposażone w nowy silnik DE11. Silnik ciężarówki będzie miał opatentowaną technologię Wave Piston, która poprawi rozkład gazów wewnątrz komory spalania i zoptymalizuje wykorzystanie dostępnego tlenu, poprawiając w ten sposób spalanie. W silniku montowane będą również nowe wtryskiwacze o zwiększonej precyzji.
Aby zwiększyć wydajność, Renault Trucks pracowało również nad zmniejszeniem strat związanych z tarciem: przeprojektowano korbowody, tłoki i wał korbowy oraz zoptymalizowano sterowanie gazami w skrzyni korbowej. Opracowano również nową wysokowydajną turbosprężarkę z łożyskami kulkowymi o poprawionym czasie reakcji oraz pompę oleju o zmiennym przepływie w połączeniu z olejem o niskiej lepkości. Renault Trucks zdecydowało się również na zoptymalizowany system oczyszczania spalin i nową jednostkę sterującą silnika.
Renault Trucks D Wide i C 2,3 m będą również wyposażone w skrzynię biegów nowej generacji Optidriver. Opcjonalnie tryb Eco pozwala na dalszą redukcję zużycia paliwa. Renault Trucks D z silnikami o pojemności 5 i 8 litrów będzie wyposażone w nową 8-biegową skrzynię biegów o nazwie Optishift. W pełni automatyczny, zapewnia większy komfort jazdy, lepsze prowadzenie przy niskich prędkościach i lepszą oszczędność paliwa. Nowa automatyczna skrzynia biegów Optishift jest dostępna jako opcja w Renault Trucks D 4x4. Tryb Eco jest również dostępny jako opcja, aby jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie paliwa.
Dodatkowe 5% zmniejszenie zużycia paliwa można osiągnąć dzięki pakietowi Fuel Eco+, który obejmuje spojler dachowy, spojlery boczne, odłączaną sprężarkę i automatyczne wyłączanie silnika po trzech minutach.
Wszystkie te technologie łącznie zapewniają oszczędność paliwa o 10% w porównaniu z poprzednią generacją Renault Trucks D Wide i C 2,3 m.

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO.

Daimler Truck prognozuje sprzedaż ciężarówek na poziomie 500–520 tys. sztuk w 2022 r.

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

Zapotrzebowanie na samochody ciężarowe na Ukrainie jest tak duży, że zdecydowano o dopuszczeniu do rejestracji starszych generacji ciężarówek.

Spółka Jelcz SA przekazała na potrzeby Wojska Polskiego łącznie 7 pojazdów, w tym 4 zestawy i 3 ciągniki siodłowe.

W kwietniu rynek samochodów ciężarowych na Ukrainie powyżej 3,5 tony zmniejszył się o 67%. Jedyną pociechą jest to, że spadek jest mniejszy, niż w katastrofalnym marcu. Istnieje zapotrzebowanie na nowe samochody ciężarowe, jednak nowe dostawy pojazdów są mocno ograniczone. Znacząco zmienił się też asortyment zamawianych samochodów.

Od początku 2022 roku przybyło 10 293 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-6,6%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było mniej o 7,1% (9882 szt.) niż w tym samym okresie 2021 r. a grupa autobusów zwiększyła się w tym czasie o +7% (do 411 szt.).

Ramiona kamery krótsze o dziesięć centymetrów z każdej strony oraz nowe parametry obrazu zapewniają jeszcze lepsze wsparcie dla kierowców w wielu sytuacjach drogowych w ciężarówkach Mercedes-Benz Actros.

Miłośnicy i właściciele tunningowanych ciężarówek i nie tylko będą mogli spotkać się na północy kraju, już w czerwcu.