W 2023 roku Renault Trucks planuje zmodernizować swoje ciężarówki
Producent zwiększa efektywność swoich modeli przeznaczonych do dystrybucji i lekkiego transportu budowlanego.
Dzięki optymalizacji silnika, nowej skrzyni biegów i pakietowi Fuel Eco+ Renault Trucks D, D Wide i C 2,3 m 2023 mają zmniejszyć zużycie paliwa i związaną z nim emisję CO2 nawet o 10%.
Dotyczy to modeli Renault Trucks D Wide i C 2,3 m z 2023 r., które będą wyposażone w nowy silnik DE11. Silnik ciężarówki będzie miał opatentowaną technologię Wave Piston, która poprawi rozkład gazów wewnątrz komory spalania i zoptymalizuje wykorzystanie dostępnego tlenu, poprawiając w ten sposób spalanie. W silniku montowane będą również nowe wtryskiwacze o zwiększonej precyzji.
Aby zwiększyć wydajność, Renault Trucks pracowało również nad zmniejszeniem strat związanych z tarciem: przeprojektowano korbowody, tłoki i wał korbowy oraz zoptymalizowano sterowanie gazami w skrzyni korbowej. Opracowano również nową wysokowydajną turbosprężarkę z łożyskami kulkowymi o poprawionym czasie reakcji oraz pompę oleju o zmiennym przepływie w połączeniu z olejem o niskiej lepkości. Renault Trucks zdecydowało się również na zoptymalizowany system oczyszczania spalin i nową jednostkę sterującą silnika.
Renault Trucks D Wide i C 2,3 m będą również wyposażone w skrzynię biegów nowej generacji Optidriver. Opcjonalnie tryb Eco pozwala na dalszą redukcję zużycia paliwa. Renault Trucks D z silnikami o pojemności 5 i 8 litrów będzie wyposażone w nową 8-biegową skrzynię biegów o nazwie Optishift. W pełni automatyczny, zapewnia większy komfort jazdy, lepsze prowadzenie przy niskich prędkościach i lepszą oszczędność paliwa. Nowa automatyczna skrzynia biegów Optishift jest dostępna jako opcja w Renault Trucks D 4x4. Tryb Eco jest również dostępny jako opcja, aby jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie paliwa.
Dodatkowe 5% zmniejszenie zużycia paliwa można osiągnąć dzięki pakietowi Fuel Eco+, który obejmuje spojler dachowy, spojlery boczne, odłączaną sprężarkę i automatyczne wyłączanie silnika po trzech minutach.
Wszystkie te technologie łącznie zapewniają oszczędność paliwa o 10% w porównaniu z poprzednią generacją Renault Trucks D Wide i C 2,3 m.