Dwadzieścia pięć tysięcy kary...

Małopolscy inspektorzy zatrzymali w Krakowie do kontroli zestaw pojazdów należący do polskiego przewoźnika, którym wykonywany był przewóz drewna, na trasie Jasień – Nieczajna Dolna.
Ważenie zestawu wykazało masę rzeczywistą pojazdu 54,9 t względem dopuszczalnych 40 t (przekroczenie o 14,9 t), nacisk na podwójną oś napędową 21,8 t względem dopuszczalnych 18 ton (przekroczenie o 3,8 t). Przekroczona była również dopuszczalna wysokość zestawu ciężarowego, która wyniosła 4,29 m, co stanowi przekroczenie dopuszczalnej normy o 0,29 m – 7,25%.
Wobec kierowcy ciężarówki wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną w wysokości 25 000 zł.
Info: WITD Kraków

Holowanie jednej ciężarówki przez drugą wzbudziło niepokój innych kierowców, którzy niezwłocznie poinformowali policję.

Wczoraj odbyło się pierwsze szkolenie praktyczne w ramach akcji Profesjonalni Kierowcy. Kursantów gościł wieloletni Partner programu – firma Wielton S.A.

W poniedziałek (16 maja 2022 r.), na głównych drogowych szlakach komunikacyjnych województwa lubuskiego, inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzili wzmożone kontrole trzeźwości.

Mając dużą zabudowę często zapominamy, że jej pojemność wcale nie oznacza, że można ja załadować do pełna. Zamiast kierowcy ciężarówki czujnością wykazali się inspektorzy z Radomia zatrzymując betonomieszarkę do kontroli.

Przeznaczenie pojazdu, które jest wpisane w dowód rejestracyjny ściśle określa rodzaj wykonywanych przewozów. Przekonał się o tym kierowca ciężarówki zatrzymany do kontroli przez inspektorów WITD z województwa Kujawsko-Pomorskiego.

W minionym tygodniu funkcjonariusze z wrocławskiej drogówki przeprowadzili kolejne działania mające na celu kontrole kierujących, którzy nie stosowali się do obowiązku utrzymania właściwego odstępu od poprzedzającego pojazdu. Akcja prowadzona była tak, jak poprzednia na podwrocławskim odcinku autostrady A4.

Groźny wypadek spowodował pijany kierowca ciężarówki z Ukrainy.

Funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Korczowej udaremnili wywóz naczepy skradzionej na terytorium Czech.

Jakie są najczęstsze wątpliwości dotyczące systemu zgłaszane przez firmy transportowe?