Iveco Lipiński Transport

Lipiński Transport odbiera kolejne nowe IVECO S-WAY LNG

IVECO Poland przekazało firmie Lipiński Transport-Spedycja 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG).

 

W autoryzowanym punkcie sprzedaży i serwisu IVECO Truck Nord Center w podtoruńskim Lubiczu, firma Lipiński Transport odebrała kolejnych 20 ciągników S-WAY napędzanych 13-litrowymi silnikami zasilanymi LNG.

We flocie przewoźnika, liczącej 240 jednostek, pracuje, aż 85 pojazdów IVECO napędzanych skroplonym gazem. Ich silniki rozwijają moc 460 KM, a dzięki dwóm wysokociśnieniowym zbiornikom na gaz (w sumie mieszczącym 390 kg LNG) dysponują zasięgiem 1600 km. To idealna konfiguracja na dalekie kursy, z uwagi na to, że samochody pracują głównie na trasach prowadzących przez Niemcy, gdzie dla IVECO S-WAY LNG obowiązują zwolnienia z opłat drogowych.


Adam Lipiński, właściciel firmy Lipiński Transport-Spedycja:
- Zwolnienia z opłat drogowych, były jednym z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na zakup tego typu pojazdów. Drugim były niższe ceny gazu, niż Diesla, a trzeci ekologia, na którą coraz częściej zwracają uwagę zlecający nam przewozy klienci. Dodatkowym bonusem jest komfort naszych kierowców, którzy na postojach mogą spokojnie spać, bo nie są narażeni na kradzież paliwa.

 

Adam Lipiński wskazuje też na bezawaryjność i techniczne dopracowanie konstrukcji silnika gazowego oferowanego przez IVECO - Tu się nie ma co popsuć. Konstrukcja jest prosta i działa bez zarzutu. W kwestii tankowania posiadamy własne cysterny, które w razie potrzeby dowożą LNG na terenie kraju, a za naszą zachodnią granicą stacji jest znacznie więcej. Zresztą w Polsce ich liczba też sukcesywnie rośnie.


Marcin Piluchowski, Heavy Business Line Manager IVECO Poland:
- Ciągniki siodłowe zasilane skroplonym gazem ziemnym to nasz bestseller. Sprzedaliśmy już w Polsce ponad 1000 takich pojazdów, a zainteresowanie nimi wciąż rośnie. Mamy dopracowaną jednostkę napędową i bardzo nowoczesny samochód. Wszystkie pojazdy odebrane dzisiaj przez firmę Lipiński Transport-Spedycja są już przystosowane do spalania biometanu, tak więc możliwości ograniczania ich śladu węglowego są ogromne. IVECO ma duże doświadczenie w technologii niskoemisyjnych napędów zasilanych gazem ziemnym. Pierwsze, lekkie samochody IVECO zasilane gazem ziemnym trafiły do sprzedaży w 1996 roku, a w 2013 roku postawiliśmy na promocję pojazdów ciężkich dostrzegając ich potencjał sprzedażowy również w Polsce. Mamy świadomość tego, że perspektywa transformacji transportu ciężkiego na kolejną dekadę to elektryczność i wodór, ale do tego czasu samochody IVECO zasilane LNG będą stanowić jedyną realną, ekologiczną alternatywę dla silników na olej napędowy. Ogromnie nas cieszy, że dostrzegają to także nasi partnerzy, wśród których jest firma Lipiński Transport-Spedycja, która także od początku jest ambasadorem tej technologii.

 

Wszystkie 20 nowych ciągników IVECO S-WAY LNG ma komfortowe i bardzo dobrze wyposażone białe kabiny oznakowane jaskrawozielonym logo firmy Lipiński oraz dużym napisem ECO na bokach. Dwa duże zbiorniki na LNG umieszczone są po obu stronach podwozia.


Robert Ryczywolski, Key Account Manager IVECO Poland:
- Pan Adam Lipiński jest właścicielem, który sam ma doświadczenie w pracy za kółkiem, więc dobrze rozumie kierowców i doskonale wie, co jest im potrzebne do pracy. Dlatego w kabinach nowych pojazdów S-WAY, poza skórzaną tapicerką, jest wszystko co czyni ich życie w drodze komfortowym i wydajnym. Znajdują się tutaj między innymi retarder, wodne ogrzewanie Webasto o mocy 4kW, klimatyzacja postojowa, komfortowe fotele, duże lodówki i przetwornica 230 V. A co do LNG, to na początku, parę lat temu, pan Lipiński podchodził do tej technologii z dystansem. Przed zakupem pierwszych pojazdów zasilanych skroplonym gazem ziemnym przedstawialiśmy analizy opłacalności tego rozwiązania, trzy razy udostępnialiśmy samochody do testów długodystansowych. Przekonał się, a dzisiaj jego gazowa flota jest jedną z pięciu najliczniejszych w Polsce.

 

Każdy z nowych IVECO S-WAY LNG jest też objęty kontraktem serwisowym 3XL. Transakcja została sfinansowana przez IVECO Capital, czyli wyspecjalizowaną w takich działaniach gałąź koncernu CNH Industrial, do którego należy marka IVECO.

Firma Lipiński Transport-Spedycja z Sierpca była jedną z pierwszych polskich firm przewozowych, które zdecydowały się na wprowadzenie do swojej floty ciężarówek zasilanych ekologicznym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny (LNG). Pierwszymi takimi pojazdami było 20 ciągników siodłowych IVECO Stralis NP kupionych w 2019 roku. Kolejne to już najnowsze w gamie włoskiego producenta IVECO S-WAY LNG.

 

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.