Lipiński Transport odbiera kolejne nowe IVECO S-WAY LNG

Iveco Lipiński Transport

IVECO Poland przekazało firmie Lipiński Transport-Spedycja 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG).

 

W autoryzowanym punkcie sprzedaży i serwisu IVECO Truck Nord Center w podtoruńskim Lubiczu, firma Lipiński Transport odebrała kolejnych 20 ciągników S-WAY napędzanych 13-litrowymi silnikami zasilanymi LNG.

We flocie przewoźnika, liczącej 240 jednostek, pracuje, aż 85 pojazdów IVECO napędzanych skroplonym gazem. Ich silniki rozwijają moc 460 KM, a dzięki dwóm wysokociśnieniowym zbiornikom na gaz (w sumie mieszczącym 390 kg LNG) dysponują zasięgiem 1600 km. To idealna konfiguracja na dalekie kursy, z uwagi na to, że samochody pracują głównie na trasach prowadzących przez Niemcy, gdzie dla IVECO S-WAY LNG obowiązują zwolnienia z opłat drogowych.


Adam Lipiński, właściciel firmy Lipiński Transport-Spedycja:
- Zwolnienia z opłat drogowych, były jednym z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na zakup tego typu pojazdów. Drugim były niższe ceny gazu, niż Diesla, a trzeci ekologia, na którą coraz częściej zwracają uwagę zlecający nam przewozy klienci. Dodatkowym bonusem jest komfort naszych kierowców, którzy na postojach mogą spokojnie spać, bo nie są narażeni na kradzież paliwa.

 

Adam Lipiński wskazuje też na bezawaryjność i techniczne dopracowanie konstrukcji silnika gazowego oferowanego przez IVECO - Tu się nie ma co popsuć. Konstrukcja jest prosta i działa bez zarzutu. W kwestii tankowania posiadamy własne cysterny, które w razie potrzeby dowożą LNG na terenie kraju, a za naszą zachodnią granicą stacji jest znacznie więcej. Zresztą w Polsce ich liczba też sukcesywnie rośnie.


Marcin Piluchowski, Heavy Business Line Manager IVECO Poland:
- Ciągniki siodłowe zasilane skroplonym gazem ziemnym to nasz bestseller. Sprzedaliśmy już w Polsce ponad 1000 takich pojazdów, a zainteresowanie nimi wciąż rośnie. Mamy dopracowaną jednostkę napędową i bardzo nowoczesny samochód. Wszystkie pojazdy odebrane dzisiaj przez firmę Lipiński Transport-Spedycja są już przystosowane do spalania biometanu, tak więc możliwości ograniczania ich śladu węglowego są ogromne. IVECO ma duże doświadczenie w technologii niskoemisyjnych napędów zasilanych gazem ziemnym. Pierwsze, lekkie samochody IVECO zasilane gazem ziemnym trafiły do sprzedaży w 1996 roku, a w 2013 roku postawiliśmy na promocję pojazdów ciężkich dostrzegając ich potencjał sprzedażowy również w Polsce. Mamy świadomość tego, że perspektywa transformacji transportu ciężkiego na kolejną dekadę to elektryczność i wodór, ale do tego czasu samochody IVECO zasilane LNG będą stanowić jedyną realną, ekologiczną alternatywę dla silników na olej napędowy. Ogromnie nas cieszy, że dostrzegają to także nasi partnerzy, wśród których jest firma Lipiński Transport-Spedycja, która także od początku jest ambasadorem tej technologii.

 

Wszystkie 20 nowych ciągników IVECO S-WAY LNG ma komfortowe i bardzo dobrze wyposażone białe kabiny oznakowane jaskrawozielonym logo firmy Lipiński oraz dużym napisem ECO na bokach. Dwa duże zbiorniki na LNG umieszczone są po obu stronach podwozia.


Robert Ryczywolski, Key Account Manager IVECO Poland:
- Pan Adam Lipiński jest właścicielem, który sam ma doświadczenie w pracy za kółkiem, więc dobrze rozumie kierowców i doskonale wie, co jest im potrzebne do pracy. Dlatego w kabinach nowych pojazdów S-WAY, poza skórzaną tapicerką, jest wszystko co czyni ich życie w drodze komfortowym i wydajnym. Znajdują się tutaj między innymi retarder, wodne ogrzewanie Webasto o mocy 4kW, klimatyzacja postojowa, komfortowe fotele, duże lodówki i przetwornica 230 V. A co do LNG, to na początku, parę lat temu, pan Lipiński podchodził do tej technologii z dystansem. Przed zakupem pierwszych pojazdów zasilanych skroplonym gazem ziemnym przedstawialiśmy analizy opłacalności tego rozwiązania, trzy razy udostępnialiśmy samochody do testów długodystansowych. Przekonał się, a dzisiaj jego gazowa flota jest jedną z pięciu najliczniejszych w Polsce.

 

Każdy z nowych IVECO S-WAY LNG jest też objęty kontraktem serwisowym 3XL. Transakcja została sfinansowana przez IVECO Capital, czyli wyspecjalizowaną w takich działaniach gałąź koncernu CNH Industrial, do którego należy marka IVECO.

Firma Lipiński Transport-Spedycja z Sierpca była jedną z pierwszych polskich firm przewozowych, które zdecydowały się na wprowadzenie do swojej floty ciężarówek zasilanych ekologicznym paliwem, jakim jest skroplony gaz ziemny (LNG). Pierwszymi takimi pojazdami było 20 ciągników siodłowych IVECO Stralis NP kupionych w 2019 roku. Kolejne to już najnowsze w gamie włoskiego producenta IVECO S-WAY LNG.

 

 

Przeczytaj też:
Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

MAN TGX Individual Lion S - prawdziwy lew w owczej skórze

Uważni od razu dostrzegą czerwone akcenty podkreślające sportowy charakter. Jednak w transporcie nie chodzi o sport, a tym bardziej wyścigi czy coś w tym rodzaju. Model Individual Lion S to przede wszystkim usługa, którą oferuje MAN Truck & Bus najbardziej wymagającym klientom.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje