Pracujące sieci serwisowe poszczególnych marek ciężarówek. Nie powinno być problemu z serwisem samochodów
Producenci pojazdów ciężarowych postanowili utrzymać sieci serwisowe otwarte.
W sieci MAN Truck & Bus 97% europejskich punktów serwisowych jest czynnych. Klienci nie powinni mieć problemów z naprawami ciężarówek MAN oraz pojazdów dostawczych MAN TGE, czy też autokarów. Warto jednak zadzwonić i wcześniej umówić planowaną wizytę. Uruchomiono też nową usługę dostawy części zamiennych. Można je teraz zamówić e-mailem lub telefonicznie, a MAN Truck & Bus zapewnia dostawę bezpośrednio do klienta. Ta usługa jest również dostępna w sieci prywatnych autoryzowanych serwisów MAN.
Centra Volvo Trucks pozostają otwarte i wykonują operacje związane obsługą bieżącą i nagłymi awariami samochodów ciężarowych.
Renault Trucks, którego francuskie zakłady produkcyjne są zamknięte od 16 marca, zapewnia całodobową pomoc w razie awarii i obsługę warsztatów naprawczych. W Europie Renault Trucks posiada sieć prywatnych koncesjonariuszy, którzy w większości deklarują normalna pracę. Samochody ciężarowe pozostające w ruchu i wymagające obsługi nie powinny mieć problemów z serwisem.
W sieci Mercedes-Benz Trucks prawie 2/3 punktów usługowych jest czynna. Zespoły Mercedes-Benz Trucks zapewniają podstawową konserwację i naprawy ciężkich pojazdów, które znajdują się w ruchu. Wdrożono również logistykę części zamiennych dostosowaną do okoliczności, dzięki czemu warsztaty mogą pracować bez utrudnień. Serwis wyjazdowy jest w pełni operacyjny 24h .
Scania wdrożyła również szczególne środki w swojej sieci. Warsztaty i sklepy pozostają dostępne o zwykłych godzinach, przy ścisłym zastosowaniu "oficjalnych instrukcji w celu zagwarantowania ochrony klientów i pracowników." Nagła pomoc jest przeprowadzana z ograniczonym dostępem, po kontakcie telefonicznym.
Sieć serwisów DAF Trucks utrzymuje ciągłość usług. Większość z europejskich punktów serwisowych pozostaje otwarta. Prawie wszystkie punkty usług sieciowych DAF nadal działają. Wprowadzono specjalne środki, przyjmując kierowców i innych klientów przez telefon. Organizacja logistyki części zamiennych została również dostosowana do wymagań warsztatów marki i klientów.
IVECO zapewnia serwis i konserwację swoich pojazdów, przeprowadzając zdalną diagnostykę ciężarówek. W warsztatach technicy serwisowi i mechanicy pracują w małych zespołach, a warsztaty są przystosowane do warunków związanych z bezpieczną obsługą klientów. IVECO zaleca również, aby klienci umówili się na spotkanie "o ile nie jest to nagły wypadek, w którym to przypadku warsztaty odpowiedzą na ich prośbę tak szybko, jak to możliwe."