Kierowca, transport, przewoźnik i koronawirus

Transport drogowy kierowcy

Kiedy nagle kierowca transportu dalekobieżnego staje się "bohaterami codziennego życia", wszyscy myślą że jego życie jest teraz lepsze.

 

Ale tak niestety nie jest. Bez kierowców ciężarówek półki w supermarketach byłyby puste. Ale w czasach pandemii koronowej wielu z nich skarży się na złe traktowanie, brak dostępu do pryszniców lub toalet i wysoki poziom stresu. To co obecnie spędza sen z powiek firm transportowych, to nie brak kierowców to brak ładunków. Giełdy ładunków są puste.

Kierowcy ciężarówek i reszta świata

Ciężarówka jest pełna części samochodowych, które mają zostać wysłane do odbiorcy. W Niemczech przemysł motoryzacyjny jest prawie całkowicie nieczynny. 49-letni kierowca ciężarówki z Chemnitz, jednak pracuje, nawet jeśli należy do grupy wysokiego ryzyka z powodu wielu trapiących go chorób: cukrzycy i zapalenia stawów kręgosłupa. - Albo bierzesz robotę, albo wypadasz z gry - tak usłyszał od szefa.

Związkowcy z Belgii wystąpili do federacji pracodawców z inicjatywą wypłaty dodatkowych premii dla kierowców ciężarówek. Inicjatywa spotkała się jednak z fala krytyki, gdyż sami pracodawcy muszą stawić czoła silnie spadającym wolumenom. Ruch towarowy jest obecnie o około 30 procent mniejszy. Belgijscy kierowcy grożą strajkiem, ale czy to coś zmieni?

#zostańwdomu - ten apel znają już wszyscy. Ale to nie dotyczy on kierowców ciężarówek. Transport musi pracować. Co mają w zamian? Podczas gdy miliony ludzi pracują w swoich domowych biurach, kierowcy ciężarówek jeżdżą codziennie, a niektórzy nawet pracują dłużej niż zwykle. Branża transportowa została podzielona na dwie części. Ci co wozili automotive stoją teraz, a transporty medyczne i spożywcze mają obecnie zbyt dużo pracy.

Jak wygląda tydzień kierowcy ciężarówki? Wyjeżdża w poniedziałek rano, a czasem nawet już w niedzielę wieczorem. Większość czasu spędza w kabinie. Na czterech metrach kwadratowych odbywa się jego całe życie. To życie obecnie jest jeszcze bardziej ograniczone. Najbezpieczniej jest w kabinie, ale czasem trzeba z niej wyjść. Istnieją firmy logistyczne, które dbają o to, aby pracownicy i kierowcy zachowali wystarczającą odległość od siebie. Ale są też inne, w dużym magazynie, w którym był jeden z naszych rozmówców, przed rejestracją było dziesięciu lub dwudziestu kierowców, wszyscy blisko siebie.

Marcio Magarinho to portugalski kierowca, którego trasa przebiega przez trzy kraje najbardziej dotknięte koronawirusem: Hiszpanię, Francję i Włochy, narzeka na surowe środki ograniczające stosowane w tych krajach. Coraz trudniej jest znaleźć otwarte miejsce do jedzenia lub po prostu napić się kawy czy umyć się. Ale to nie jedyny problem. Wiele firm, do których kierowane są transporty, nie pozwala już kierowcom korzystać z umywalni i toalet. Istnieje obawa, że ​​kierowcy ciężarówek przyniosą wirusa do firmy. Zamiast tego na dworze stoi ToiToi . To ostatnia rzecz, z której kierowca powinien korzystać. Przenośne toalety są brudne i nie można nawet umyć w nich rąk. Większość kierowców mówi, że koronawirus ich nie przeraża. Najtrudniejsze jest jednak to w jaki sposób nadawcy i odbiorcy traktują kierowców. Czasami klienci odmawiają przyjęcia dokumentów od kierowcy, nie mówiąc już o pożyczeniu długopisu.
Czas oczekiwania na załadunek lub rozładunek stanowi dodatkowe obciążenie. Kierowcy stoją nawet i po siedem godzin w oczekiwaniu na obsługę. Brakuje pracowników. Widać ewidentnie, kto pracował w magazynach. Wielu pracowników pochodziła z Europy Wschodniej i wróciło teraz do swoich krajów.

Kolejnym problemem jest dostęp do miejsc odpoczynku; Prysznice i toalety są często zamknięte. Sytuacja uległa nieznacznej poprawie w ciągu ostatnich kilku dni, jednak często z ograniczeniami otwarcia. Te czynne całą dobę są bardzo zabrudzone i często nie nadają się do użytku.

A co jeśli pracujesz za granicą i chcesz wrócić do kraju? Nie jesteś pewien, czy możesz wrócić, czy obejmie cię kwarantanna. Wszystko zależy od służb granicznych i twojego tłumaczenia. Jeśli masz odpowiednie dokumenty, że wracasz na odpoczynek do kraju - przechodzisz. Kto nie uprawdopodobni należycie, że jest kierowcą niestety podlega kwarantannie. Przy okazji warto zastanowić się, jaki stres mają bliscy i rodziny kierowców, którzy nie do końca są pewni, czy do domu powraca zdrowy człowiek, lub też potencjalny nosiciel wirusa - możliwości sprawdzenia brak.

Stowarzyszenia branży transportowej rozpoczęły już kampanię w połowie marca w celu złagodzenia przepisów tzw. socjalnych dla kierowców ciężarówek. Poszczególne kraje zareagowały dość szybko i zdecydowały, że kierowcy mogą być w drodze do dziesięciu godzin dziennie; zakaz prowadzenia pojazdów w niedziele został zawieszony. Nie jest to jednak bezpieczne, że kierowcy jeżdżą ponad 48 godzin tygodniowo. Odbywa się to kosztem bezpieczeństwa ruchu.

Wiele firm transportowych walczy o przetrwanie w tych dniach, całe floty ciężarówek stoją w miejscu, ceny gwałtownie spadły, bo wiele firm nie ma ładunków. Jeśli firmom brakuje dochodów, nie mogą też dobrze zapłacić kierowcom i tu koło się zamyka.

Przeczytaj też:
Niebieski znak TIR na ciężarówkach co oznacza?

Niebieski znak TIR na ciężarówkach co oznacza? Często spotykamy się z tytułami TIR przejechał drogą... lub kierowca TIRa wymusił pierwszeństwo... To potoczne określenie nie oznacza wcale samochodu ciężarowego, a jest to, mówiąc w skrócie, karnet w międzynarodowym ruchu drogowym.

Zakup używanego samochodu nie taki prosty

Niemal połowa polskich kierowców spotkała się z praktyką ukrywania wad pojazdu przy zakupie auta używanego.

Czy wynagrodzenie za urlop dla kierowców zawodowych będzie wyższe - nawet do 30 tys. kary dla przewoźnika

Sezon urlopowy powoli się rozpoczyna, a wraz z nim firmy transportowe czekają kolejne wydatki.

Program TMS - dla kogo jest przydatny i gdzie się sprawdza?

W branży transportowej dużo się dzieje. Powstaje liczne nowoczesne oprogramowanie, którego celem jest skuteczna obsługa działalności firmy, gdy baza kontrahentów się rozrasta. Wówczas działanie bez odpowiednich narzędzi i planu skazana jest na niepowodzenie.

Ograniczenia w ruchu w Katowicach dla ciężarówek

W związku z organizacją na terenie Miasta Katowice, XI sesji Światowego Forum Miejskiego Wojewoda Śląski wprowadził w dniach od 26 do 30 czerwca 2022 roku w godzinach od 7:00 do 23 :00 zakaz przewozu towarów niebezpiecznych oraz ruchu pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, z wyłączeniem autobusów.

O jakiej porze najniższe ceny paliw na stacjach?

Badanie przeprowadzone przez ADAC dowodzi, że diesel, na niemieckich stacjach, jest o ponad 16 centów droższy rano, niż wieczorem.

Dwa nowe przejścia Polski z Ukrainą, jednak nie dla wszystkich ciężarówek

Dwa przejścia graniczne w Zosinie i w Budomierzu odbywa odprawa samochodów ciężarowych do 7,5 t.

Jak długo zawodowi kierowcy czekają na badania lekarskie?

Do najważniejszych dla kierowców specjalistów czeka się w ramach NFZ miesiącami - od 3 do 9 miesięcy. Dlatego kluczowe świadczenia powinna uwzględniać medycyna pracy.

Ciężarowy Mercedes-Benz z nagrodami w ośmiu kategoriach

W plebiscycie ETM Awards 2022 samochody ciężarowe, autobusy i usługi Daimler Truck AG zdobyły pierwsze miejsca w ośmiu kategoriach. Wymieniamy najciekawsze z nich.

Wyszukiwarka

Informacje