DAF CF Construction

DAF Trucks z nowymi konfiguracjami podwozi

DAF chce zwiększyć swoje udziały w branży komunalnej i budowlanej.

 

DAF na rynku europejskim może poszczycić się 23,2% udziałem pojazdów powyżej 16 t dmc. W segmencie podwozi ten udział, w 2018 roku, wyniósł 16%. Pośród podwozi DAF największym zainteresowaniem cieszą się konfiguracje 3-osiowe (52%). Zastosowania 2-osiowe stanowią 32% w ogólnej sprzedaży podwozi. Celem na kolejne lata jest powiększenie udziałów DAF Trucks w branży budowlanej i komunalnej. Aby osiagnąć ten cel DAF, od drugiej połowy br. roku, będzie oferować 10-tonową wersję osi w modelach CF i XF. Jest to szczególnie ważne w przypadku zastosowań w segmencie budowlanym, gdzie przód pojazdu ciężarowego jest mocno obciążony — na przykład żuraw jest umieszczony bezpośrednio za kabiną. Nowa oś przednia o ładowności 10 ton posiada zawieszenie paraboliczne z trzema resorami piórowymi i zapobiega ryzyku przeciążenia przy częściowym załadunku pojazdu. Nowa 10-tonowa oś przednia jest dostępna dla wersji CF i XF z jedną osią przednią i silnikiem PACCAR MX-11 lub MX-13.

7,5-tonowa oś wleczona z pojedynczym montażem kół

Ma ona zaprojektowaną na nowo odlewaną obudowę osi, która charakteryzuje się jeszcze większą sztywnością i jest jeszcze bardziej wytrzymała, przy czym jej masa została zredukowana o 10 kilogramów. Nośność statyczna została zwiększona o ponad 25% do 26 ton — co jest ważne, jeśli podczas załadunku i rozładunku ładunek spoczywa przez chwilę na tylnej osi.
W transporcie budowlanym nowa 7,5-tonowa oś wleczona idealnie nadaje się do stosowania w podwoziach do lżejszych prac, np. w systemach do transportu kontenerowego oraz do transportu kamieni, w sytuacjach, w których pojazd ciężarowy wyposażony w żuraw umieszczony z tyłu. W Niemczech tego typu oś wleczona jest również często montowana w pojazdach ciężarowych z systemami wymiennej zabudowy BDF, które są w tym kraju powszechnie stosowane. Nowa oś wleczona jest również dostępna w ciągnikach siodłowych CF i XF - jest to przydatna cecha, jeśli są one wykorzystywane na przykład do ciągnięcia przyczep/naczep niskopodwoziowych i do ładunków o masie całkowitej przekraczającej 44 tony.

Dwie osie napędzane dla modeli DAF CF i XF

W przypadku segmentu pojazdów ciężarowych 6x4 i 8x4 (modele CF i XF), które są regularnie wykorzystywane w terenie lub które wymagają lepszej przyczepności, firma DAF oferuje wybór zespołów dwóch napędzanych osi tylnych typu niskoobsługowego.
Pierwszy z nich to SR1132T, 19-tonowe podwójne osie z pojedynczą redukcją, resorami piórowymi i hamulcami tarczowymi lub bębnowymi, stosowany w lekkich betoniarkach 8x4, szczególnie popularny w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Do ciężkich zastosowań DAF oferuje warianty 21- i 26-tonowe z pojedynczą redukcją. Ten zestaw podwójnych osi z pojedynczą redukcją - SR1360T - wyposażony jest w hamulce tarczowe, zawieszenie pneumatyczne i jest montowany w trzy- i czteroosiowych ciągnikach oraz podwoziach pod zabudowę.
Asortyment firmy DAF obejmuje również 21- i 26-tonowy zespół dwóch osi ze zwolnicami i hamulcami bębnowymi - HR1670T — który może być wyposażony w pneumatyczne zawieszenie lub resory piórowe. Zestaw ten idealnie nadaje się nie tylko do intensywnej eksploatacji, ale również do zastosowań terenowych.
Ważnym czynnikiem zapewniającym najlepszą możliwą oszczędność paliwa jest dostępność co najmniej dziesięciu przełożeń końcowych (od 3,46:1 do 7,21:1 - w zależności od typu podwójnej osi). Najszybsze przełożenie końcowe pozwala uzyskać jeszcze niższe prędkości obrotowe silnika w celu uzyskania optymalnego zużycia paliwa. W celu zapewnienia możliwie najniższych kosztów eksploatacji okres wymiany oleju w obudowie osi podwójnych wynosi nie mniej niż trzy lata lub 450 000 kilometrów.

Modele DAF CF i XF 8x4

Dwie osie napędowe i kierowana wleczona oś tyla to nowy produkt w ofercie DAF Trucks. Jest to czteroosiowe podwozie CF lub XF pod zabudowę z osią potrójną tzw. tridem, obejmujące oś podwójną SR1360T z pojedynczą redukcją lub oś podwójną HR1670T ze zwolnicą oraz kierowaną wleczoną oś tylną. Nowe podwozie 8x4 FAW cechuje techniczne GVW wynoszące 37 ton, a dzięki kierowanej wleczonej osi tylnej można precyzyjnie kierować pojazdem. Promień skrętu wynosi zaledwie około 7,8 metra, co sprawia, że model FAW 8x4 idealnie nadaje się do transportu dużych lub ciężkich ładunków na placach budowy, na których jest stosunkowo mało miejsca. Nowe podwozie doskonale sprawdza się jako wywrotka, jako zabudowa z tylnym żurawiem załadunkowym lub jako połączenie żurawia załadunkowego z systemem hakowym.

DAF CF w konfiguracji 10x4

Firma DAF, we współpracy z holenderską firmą Estepe, oferuje teraz, zaprojektowaną specjalnie do najcięższej pracy, wywrotkę CF 10x4 do zastosowań ciężkich z dwiema kierowanymi 10-tonowymi osiami przednimi, hydraulicznie kierowaną 10-tonową tylną osią wleczoną — którą można również podnieść — oraz podwójną osią tylną HR1670T ze zwolnicą i zawieszeniem pneumatycznym. Dopuszczalna masa całkowita tego wariantu, który służy głównie do transportu ciężkich ładunków piasku, żwiru i kamienia, wynosi około 30 ton, podczas gdy DMC wynosi 49 ton. Pomimo dużej liczby osi, przemyślana konstrukcja zapewnia wystarczająco miejsca na 350-litrowy zbiornik paliwa.

DAF XF FTM - ciągnik siodłowy 8x4 z osią potrójną

Ciągnik siodłowy do zastosowań ciężkich oparty na najnowszej generacji modelu XF nie został jeszcze zaprezentowany międzynarodowej prasie branżowej. FTM to ciągnik 8x4 z napędzaną osią podwójną SR1360T lub HR1670T oraz kierowaną wleczoną osią tylną, które razem tworzą zespół osi potrójnej. Imponująca gama XF idealnie nadaje się do specjalistycznych zastosowań transportowych, w których łączna masa całkowita zestawu może osiągać do 120 ton. Zastosowanie przedniej osi pojedynczej i trzech osi tylnych oznacza, że obciążenia osi mogą być w pełni wykorzystane bez przekraczania dopuszczalnych prawem obciążeń na oś.
Podwozie modelu XF FTM ma rozstaw osi wynoszący 4,65 metra i charakteryzuje się stosunkowo zwartą konstrukcją i technicznym DMC na poziomie 41 ton. Zapewnia to znaczne korzyści w zakresie zwrotności i umiejscowienia siodła, w połączeniu z często ograniczonym zasięgiem szyjki przyczep/naczep specjalnych.
XF FTM jest czteroosiowym ciągnikiem siodłowym, który jest dostępny w różnych konfiguracjach. Pierwsza z nich to wersja z przednią osią o ładowności 8 ton, z 8-tonową kierowaną osią tylną i 21-tonową osią podwójną HR1670T ze zwolnicami, co zapewnia GVW na poziomie 34 ton. Po drugie, model XF FTM jest również dostępny z 9- lub (nową) 10-tonową osią przednią, 8-tonową kierowaną osią tylną i 26-tonową osią podwójną ze zwolnicami. Maksymalne obciążenie netto siodła obu modeli wynosi odpowiednio ok. 24 i 31 ton.

Podwozie DAF XF 8x2 z dwoma kierowanymi osiami przednimi

Model FAX to podwozie pod zabudowę 8x2 z dwiema kierowanymi osiami przednimi (8 lub 9 ton) i kierowaną wleczoną osią tylną (7,5 tony) za osią napędzaną. Ta wersja, już dostępna jako model CF, może być teraz również zamówiona w serii XF. Podobnie, jak w przypadku porównywalnych wersji CF, model XF FAX gwarantuje DMC do 37 ton. Kierowana wleczona oś tylna zapewnia maksymalną zwrotność, idealną do transportu materiałów budowlanych, np. w sytuacjach, gdy za kabiną zamontowano ciężki dźwig ładunkowy.

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.