Łożyska bezołowiowe Federal-Mogul

Łożyska bezołowiowe Federal-Mogul

Materiały do produkcji łożysk są optymalizowane pod kątem zwiększonego obciążenia i wyższej trwałości.

Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) Powertrain Division wykorzystuje swoje doświadczenia w produkcji łożysk do pojazdów lekkich do tworzenia trwałych łożysk bezołowiowych dla pojazdów ciężarowych. Oferta firmy, w której powierzchnie półpanewek są indywidualnie optymalizowane, rozszerzyła się o materiały bezołowiowe, zapewniające zwiększoną nośność i odporność na zużycie w silnikach pojazdów ciężarowych.

Aktualnie nie ma przepisów ograniczających wykorzystanie ołowiu do produkcji łożysk pojazdów ciężarowych. Jednak w przypadku pojawienia się takich wymogów prawnych, Federal-Mogul będzie mógł w łatwy sposób wykorzystać swoje duże doświadczenie w dziedzinie produkcji bezołowiowych łożysk pojazdów lekkich. Poza korzyściami dla środowiska, materiały bezołowiowe pozwalają uzyskać wyższa wytrzymałość materiałową.
- Nasze łożyska bezołowiowe posiadają podłoże najwyższej jakości, wykonane z odlewu lub materiałów spiekanych. Chcąc zapewnić niezawodne rozwiązania dla łożyska wału obciążonego do 95 MPa i wymagającego zastosowania powłoki bezołowiowej, sięgamy po rozwiązania alternatywne, takie jak nasza powłoka polimerowa IROX® - wyjaśnia Joachim Häring z Federal-Mogul Bearings, Europe. - IROX może być używany jako udoskonalenie wysokowytrzymałego aluminium, zapewniając w razie potrzeby optymalizację nośności i odporność na zużycie - dodaje.

Uzyskanie doskonałej wydajności łożyska wymagało od Federal-Mogul zastosowania najbardziej zaawansowanych rozwiązań - spektroskopii rentgenowskiej EDX (energy dispersive x-ray) i skaningowej mikroskopii elektronowej SEM. Dodatkowo, przeprowadzono badania elastohydrodynamiczne EHD lub analizę metodą elementów skończonych FEM (Finite Element Methods) w celu optymalizacji łożyska ślizgowego i jego otoczenia. Wraz z rozwojem bezołowiowych materiałów do produkcji łożysk, konieczne było uruchomienie nowych procesów produkcyjnych i metod testowych, w tym testów zużycia.

Pierwsze łożyska bezołowiowe Federal-Mogul dla pojazdów ciężarowych są produkowane seryjnie na zlecenie jednego ze światowych producentów OEM. Kolejni klienci są także zainteresowani tym produktem. Silniki pojazdów ciężarowych posiadają znacznie większą ilość łożysk w porównaniu do silników pojazdów osobowych, dlatego klienci mogą czerpać korzyści współpracując z jednym dostawcą, takim jak Federal-Mogul, który posiada bogatą ofertę materiałów do produkcji łożysk. - Nasze doświadczenie w pracy z materiałami bezołowiowymi dla branży motoryzacyjnej jest bezcennepodkreśla Häring. - Dobrze odpowiedzieliśmy na potrzeby rynku pojazdów ciężarowych, gdzie przebiegi są znacznie wyższe i dochodzą nawet do 1,5 miliona kilometrów.

Rozwojowi silników pojazdów ciężarowych towarzyszą wzrost obciążenia komory spalania (z maksymalnym ciśnieniem do 250 lub więcej barów), lepsze wykorzystanie funkcji start-stop i napędu hybrydowego, stosowanie olejów o obniżonej lepkości poprawiających wydajność i ochronę przed zużyciem w celu wydłużenia okresu eksploatacji. Federal-Mogul jest dobrze przygotowany na te wyzwania. Firma kontynuuje prace badawcze, które mają odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób dzisiejsze materiały spełnią wymagania kolejnych generacji silników.

Bezołowiowe materiały do produkcji łożysk powstają w centrum technologicznym Federal-Mogul w Wiesbaden (Niemcy). Placówka ta posiada blisko 120-letnie doświadczenie w projektowaniu i doskonaleniu łożysk. Mając na uwadze regionalne wsparcie światowych klientów, Federal-Mogul przejął rosyjskiego producenta łożysk DZV. To tworzy doskonałą platformę rozwoju w świetle zwiększonej obecności firmy na rynku silników przemysłowych oraz pojazdów ciężarowych w Europie Wschodniej.


4trucks.pl / Federal-Mogul

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.