Czy optymalizacja opłat drogowych jest mitem, czy faktem?
Opłaty drogowe stopniowo stają się coraz bardziej znaczącym składnikiem kosztowym w transporcie towarowym.
Na rynku jest dostępnych wiele rozwiązań ułatwiających pobór myta. Jednolity system upraszczający rozliczanie opłat drogowych przynosi oszczędności przewoźnikom, ale czy można pójść o krok dalej i je redukować? Praktyka pokazuje, że wysokość płaconego myta można ograniczyć.
Podczas wjazdu na płatny odcinek autostrady we Francji system do naliczania opłat może nie zeskanować identyfikatora pojazdu a zrobić to jedynie podczas zjazdu. W takich sytuacjach niektórzy operatorzy autostrad nie dysponując informacją o rzeczywistym miejscu wjazdu pojazdu, naliczają opłatę, zakładając, że nastąpił on w miejscu najbardziej oddalonym od miejsca zjazdu (tzw. TLPC – najwyższy możliwa opłata). Tego typu zdarzenia wcale nie są odosobnione i mogą być krzywdzące dla przewoźnika. Typowy system do rozliczania opłat w ramach EETS nie wykazuje takich nieprawidłowości i często umykają one w sposób niezauważony. Axxès wychwytuje takie nieprawidłowości na bieżąco, raportuje i wspiera firmy transportowe w procesie reklamacji. Co więcej, rodzimi przewoźnicy cenią sobie wsparcie polskiego zespołu, który lepiej rozumie lokalne uwarunkowania.
Axxès dostarcza rozwiązań do poboru opłat drogowych w Austrii, Belgii, Danii, Liechtensteinie, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Portugalii, Szwajcarii, Szwecji, na Węgrzech i we Włoszech. Korzystając z urządzenia Axxès B’moov, na krajowych drogach można wygodne rozliczać myto w ramach systemu e-TOLL oraz za przejazdy autostradami A1 i A4.
Axxès idzie o krok dalej
Optymalizacja w zakresie opłat drogowych to nie jedyny obszar dbania o obniżenie kosztów w firmach transportowych. Firma stale rozwija możliwości wsparcia przewoźników w poprawie ich konkurencyjności. Obecnie w portfolio rozwiązań znajdują się między innymi platforma telematyczna Fleet Manager, czy Data Connect - rozwiązanie do wymiany danych z platformami śledzenia łańcucha dostaw, takimi jak Shippeo czy project44. Wkrótce firma udostępni nowe, innowacyjne rozwiązanie do zarządzania operacjami flotowymi.
Jak przyznaje Patryk Krajewski, Country Manager Central Europe: - Obsługa klientów w ich językach jest jedną z naszych istotnych przewag, ponieważ firmy konkurencyjne nie oferują lokalnego wsparcia. Przykładamy dużą wagę do potrzeb naszych partnerów i staramy się ich wspierać swoim doświadczeniem, wspólnie pomagając sektorowi TSL. Dbamy, aby nasza komunikacja była szybka, sprawna i przejrzysta. Nasza oferta dla firm transportowych koncentruje się na wsparciu, szerokim pokryciu obsługiwanych sieci drogowych oraz niezawodności, co przekłada się na mniej mandatów i w efekcie na niższe koszty przejazdów.
Patryk Krajewski - Country Manager Central Europe w firmie Axxès
Firma Axxès obsługuje ponad 40 000 firm uzytkujących 300 000 pojazdów, Axxès jest najbardziej dynamicznym graczem na rynku multisystemowych rozwiązań do elektronicznego poboru opłat dla samochodów ciężarowych. Firma oferuje przewoźnikom towarowym i pasażerskim inteligentne i niezawodne rozwiązanie do uiszczania myta w Europie − przy użyciu jednego urządzenia pokładowego i jednej umowy abonamentowej. Axxès, starając się dostosowywać do pojawiających się potrzeb przewoźników drogowych, regularnie doskonali swoje usługi i rozwiązania. Projektuje też innowacyjne narzędzia oparte na najnowszych technologiach, takie jak serwis geolokalizacyjny optymalizujący koszty opłat drogowych.
Celem firmy jest ustanowienie standardów w zakresie multisystemowych rozwiązań rozliczania myta w Europie i uzyskanie pozycji kluczowego partnera dla przewoźników.
Więcej informacji o rozwiązaniach oferowanych przez Axxès znajduje się na stronie: https://axxes.pl/.
Artykuł sponsorowany/Pegasus Group