Schmitz Cargobull zdobywa pierwszą nagrodę Trailer Innovation 2023 w kategorii Środowisko
Pierwsze miejsce za aerodynamiczną naczepę kurtynę S.CS EcoFLEX z POWER CURTAIN i Eco Pack w kategorii Environment.
Po raz kolejny wiodący europejski producent przyczep Schmitz Cargobull zajął pierwsze miejsce w renomowanym konkursie dla producentów naczep, tym razem w kategorii "Środowisko". Aerodynamiczna naczepa kurtynowa - pojazd z serii EcoGeneration - przekonała międzynarodowe jury ekspertów do wybrania własnie togo produktu. Schmitz Cargobull zajął również trzecie miejsce w kategorii "Podwozie" za innowacyjną osłonę przeciwnajazdową Ferry.
- Wprowadziliśmy na rynek pojazd, który w znacznym stopniu przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 w transporcie drogowym. Nagroda "Trailer Innovation 2023" jest wyrazem uznania dla naszej ciągłej pracy na rzecz innowacji. Podejmujemy wyzwania w zakresie zrównoważonego transportu, które są nie tylko praktyczne, ale także opłacają się klientom - powiedział Andreas Schmitz, dyrektor generalny Schmitz Cargobull AG.
W ubiegłym roku Schmitz Cargobull z powodzeniem wprowadził na rynek aerodynamiczne naczepy kurtynowe serii EcoGeneration. Dzięki tym pojazdom klienci osiągnęli oszczędność paliwa o ponad pięć procent.
EcoFLEX - naczepę z podnoszonym tyłem - można teraz wyposażyć w Eco Pack - aerodynamiczny schowek, którego konstrukcja optymalizuje przepływ powietrza i zapewnia dalsze oszczędności paliwa. Eco Pack zapewnia miejsce do przechowywania kół zapasowych, palet i osprzętu zabezpieczającego ładunek.
W konkursie Trailer Innovation 2023, w kategorii "Podwozie" nagrodę otrzymała również nowa osłona przeciwnajazdowa Schmitz Cargobull Ferry. Zajęła trzecie miejsce. Konfiguracje pojazdów z małymi kołami, które są często stosowane w transporcie kombinowanym, czasami prowadzą do uszkodzenia tylnej części pojazdu podczas obsługi na kolei, promie lub przy niekorzystnych kątach rampy. W celu ich ochrony firma Schmitz Cargobull opracowała osłonę przeciwnajazdową z rolkami ślizgowymi, która spełnia wysokie wymagania dyrektywy UE dotyczącej osłon przeciwnajazdowych ECE R58.03. Rolki ślizgowe na tylnej belce zapobiegają poważnym uszkodzeniom podwozia lub elementów dodatkowych takich, jak wsporniki oświetlenia. W ten sposób nowa osłona dolna przyczynia się również do obniżenia całkowitego kosztu posiadania (TCO) dla klientów.