4trucks.pl

Ciężarówki LNG w Holandii taniej

W Holandii ogłoszono nowy program obniżki cen dla skroplonego gazu ziemnego (LNG).

 

Program dotyczy rekompensaty w wysokości 18,7 eurocenta za kilogram LNG od 1 stycznia 2020 r. Do 31 grudnia 2021 r. włącznie.

W momencie, gdy program wejdzie w życie 1 stycznia 2020 r., 18,7 centów zostanie naliczonych bezpośrednio w cenie pompy przez wszystkich właścicieli i operatorów stacji benzynowych w Holandii.

Program jest zgodny z europejską polityką dalszego wspierania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako czystszego paliwa do ciężkiego transportu drogowego. Różne środki zachęcające z sąsiednich krajów, takie jak stawka 0% podatku akcyzowego na LNG w Belgii i zwolnienie Maut w Niemczech, już prowadzą do znacznego wzrostu ciężarówek LNG. Te ważne środki motywacyjne są kluczowe dla dalszego rozwoju rynku LNG w celu przyspieszenia przyszłego przejścia na jeszcze czystszy bio-LNG.

Holandia ma obecnie 27 stacji LNG. Wiele z nich znajduje się w pobliżu granicy z Belgią i Niemcami, idealnie zlokalizowanej dla międzynarodowego ruchu transportowego. To porozumienie stanowi zatem dobrą wiadomość dla przewoźników zorientowanych na działalność międzynarodową, których Holandia jest ich trasą.

- Duża część naszych klientów na stacjach LNG w Roosendaal i Venlo pochodzi z krajów europejskich: Belgii, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Polski. Mamy nadzieję, że ten program motywacyjny LNG w połączeniu z naszymi stacjami dogodnymi do transportu międzynarodowego sprawi, że przejście na LNG jako paliwo alternatywne będzie bardziej atrakcyjne. Wprowadzenie tego programu jest kolejnym właściwym krokiem w kierunku zrównoważonego transportu. Oprócz korzyści dla środowiska stanowi teraz również pozytywny argument biznesowy - mówi Jan Willem Drijver, dyrektor zarządzający PitPoint.LNG.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
MAN TGX z homologacją B100 MAN Truck & Bus France i producent biopaliw Saipol połączyli siły w celu przystosowania samochodu ciężarowego na biopaliwo.