IVECO-CNG-Hegelmann

Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej

Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.

 

Pojazdy te powiększą zieloną flotę, liczącą już 20 samochodów ciężarowych IVECO napędzanych LNG, które w ciągu ostatnich kilku lat umożliwiły spółce znaczne ograniczenie emisji CO2. Zrównoważona wydajność sprawiła, że Grupa Hegelmann ponownie zainwestowała w zaawansowane technologie LNG/CNG opracowane przez lidera rynku europejskiego. Niemal neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla eksploatacja pojazdu IVECO S-WAY LNG/CNG napędzanego biometanem możliwa jest już dziś.

John Venstra, szef działu ds. kluczowych klientów IVECO, stwierdził: - W swojej działalności Grupa Hegelmann mogła się bezpośrednio przekonać, że samochody ciężarowe IVECO S-WAY LNG stanowią realne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu; potwierdzeniem tego jest nowe zamówienie, które Grupa złożyła po nabyciu pierwszych 20 ciągników, znacznie powiększając w ten sposób swoją flotę zasilaną gazem ziemnym. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać jej działania na rzecz dekarbonizacji transportu– to zobowiązanie, które w IVECO podzielamy i które sprawiło, że od ponad 25 lat jesteśmy pionierem w zakresie technologii gazu ziemnego.

- W obecnej sytuacji zwyżkujących cen gazu LNG decyzja nie była prosta, ale świadomie zdecydowaliśmy się zaoferować zrównoważony transport w perspektywie długoterminowej - powiedział Andreas Schmidt, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Hegelmann / dyrektor generalny Hegelmann Niemcy.

Zamówione pojazdy IVECO S-WAY LNG/CNG to standardowe ciągniki siodłowe 4x2 wyposażone w obszerną kabinę Active Space z wysoką linią dachu. Ciągniki napędza zasilany gazem ziemnym silnik Cursor 13 o mocy 460 KM spełniający normy emisji Euro VI Step E. Pojazdy ciężarowe LNG są wyposażone w dwa zamontowane po obu stronach pojazdu 540-litrowe zbiorniki skroplonego gazu ziemnego, które zapewniają łączną pojemność co najmniej 390 kg skroplonego gazu BioLNG i zasięg do 1600 kilometrów, w zależności od scenariusza eksploatacji. Pojazdy ciężarowe napędzane CNG mają cztery zbiorniki gazu zamontowane po lewej i po prawej stronie, każdy o pojemności całkowitej 160 kg, które zapewniają zasięg do 670 kilometrów. Zastosowanie biometanu umożliwia Grupie Hegelmann znaczne ograniczenie emisji dwutlenku azotu i sadzy, a także emisji CO2 – nawet o 95 procent w porównaniu z samochodem ciężarowym napędzanym silnikiem wysokoprężnym, a wręcz uzyskanie ujemnego śladu węglowego w sytuacji, gdy biometan jest wytwarzany z odpadów zwierzęcych. Na przedstawicielach Grupy Hegelmann wrażenie wywarło nie tylko niskie zużycie paliwa, lecz także redukcja hałasu zasilanego gazem ziemnym silnika pojazdów IVECO S-WAY LNG/CNG. Silnik zasilany gazem ziemnym pracuje nawet o połowę ciszej niż porównywalne silniki wysokoprężne, co czyni go idealnym do użytku w strefach o ograniczonym natężeniu ruchu oraz w przypadku dostaw nocnych. Kolejną zaletą jest to, że pojazdy IVECO zasilane gazem mogą pracować również w "strefach eco"­­ ­‒ na przykład nie podlegają zakazowi nocnej jazdy samochodów ciężarowych po autostradzie A12 w dolinie Innu.

Zgodnie z wymaganiami Grupy Hegelmann nowe ciągniki siodłowe IVECO S-WAY LNG otrzymały dodatkowe wyposażenie mające na celu podniesienie komfortu codziennego życia kierowców. Jeśli chodzi o miejsce pracy kierowcy możemy tu wymienić fotel kierowcy Premium posiadający regulację odcinka lędźwiowego i barkowego oraz ogrzewanie i wentylację, radio DAB+ i boczne rolety przeciwsłoneczne po obu stronach. Komfortowy wypoczynek zapewnią: automatyczna klimatyzacja zintegrowana z ogrzewaniem postojowym oraz dodatkowa izolacja termiczna kabiny. W wyposażeniu kabiny znajdziemy również 50-litrową lodówkę Premium z zamrażalnikiem, inwerterz gniazdkiem 230 V, wiele gniazd USB pozwalających na ładowanie urządzeń mobilnych, a także szeroką, wygodną leżankę jednoczęściową i przestrzeń bagażową o kubaturze przekraczającej 600 litrów. Dodatkowe wyposażenie obejmuje również układ monitorowania ciśnienia w oponach, wyświetlacz obciążenia osi, reflektory w technologii LED i wiele innych elementów.

 

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
MAN TGX z homologacją B100 MAN Truck & Bus France i producent biopaliw Saipol połączyli siły w celu przystosowania samochodu ciężarowego na biopaliwo.
Popularność napędów gazowych CNG/LNG stale rośnie W pierwszej połowie 2021 roku PGNiG Obrót Detaliczny zanotowało 150-proc. wzrost sprzedaży skroplonego gazu ziemnego (LNG) w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2020.