Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG
W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
W związku z wdrożeniem nowej wersji do produkcji, odpowiednio dostosowano linie produkcyjne w fabryce, wyposażając je m.in. w dodatkowe stanowiska montażowe. W ramach przygotowania do produkcji seryjnej został zorganizowany również szereg szkoleń dla pracowników produkcji oraz jakości.
Nowa wersja Volkswagena Caddy 5, której produkcja rozpoczęła się w poznańskim zakładzie, wyposażona jest w biwalentny, czyli pracujący zarówno na benzynę, jak i na gaz ziemny silnik TGI. To jednostka napędowa 1.5 TGI o mocy 96 kW z manualną skrzynią biegów. W samochodzie montowanych jest aż pięć zbiorników gazu o łącznej pojemności wodnej 139 l. Mieści się w nich ok. 35 m3 gazu pod ciśnieniem 180-200 barów. Zbiornik benzyny ma natomiast pojemność 11,5 l. W napęd CNG wyposażana jest dłuższa wersja modelu - Volkswagen Caddy 5 Maxi, z rozstawem osi wynoszącym 2970 mm, zarówno w wersji Cargo, jak i w wersji osobowej: Kombi, Life oraz Style, w tym również w wersji 7-miejscowej.
Volkswagen Caddy z napędem CNG standardowo wyposażony jest m.in. w Digital Cockpit (pozwala to np. na wyświetlanie równolegle dodatkowych paramentów jazdy dla gazu CNG oraz dla benzyny) oraz w centralny zamek z systemem Keyless Start.
W przypadku poprzedniego modelu Caddy, który również oferowany był w wersji z napędem CNG, wyprodukowane w Antoninku i wyposażone już wstępnie w wydech, reduktor ciśnienia, główny przewód gazowy i mały zbiornik benzynowy samochody były transportowane do zakładu zabudów specjalnych w Swarzędzu i tam uzupełniane o instalację CNG. Caddy 5 z napędem na gaz ziemny powstaje w całości w głównym zakładzie Volkswagen Poznań w Poznaniu.