Caddy CNG

Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG

W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.

 

W związku z wdrożeniem nowej wersji do produkcji, odpowiednio dostosowano linie produkcyjne w fabryce, wyposażając je m.in. w dodatkowe stanowiska montażowe. W ramach przygotowania do produkcji seryjnej został zorganizowany również szereg szkoleń dla pracowników produkcji oraz jakości.
Nowa wersja Volkswagena Caddy 5, której produkcja rozpoczęła się w poznańskim zakładzie, wyposażona jest w biwalentny, czyli pracujący zarówno na benzynę, jak i na gaz ziemny silnik TGI. To jednostka napędowa 1.5 TGI o mocy 96 kW z manualną skrzynią biegów. W samochodzie montowanych jest aż pięć zbiorników gazu o łącznej pojemności wodnej 139 l. Mieści się w nich ok. 35 m3 gazu pod ciśnieniem 180-200 barów. Zbiornik benzyny ma natomiast pojemność 11,5 l. W napęd CNG wyposażana jest dłuższa wersja modelu - Volkswagen Caddy 5 Maxi, z rozstawem osi wynoszącym 2970 mm, zarówno w wersji Cargo, jak i w wersji osobowej: Kombi, Life oraz Style, w tym również w wersji 7-miejscowej.
Volkswagen Caddy z napędem CNG standardowo wyposażony jest m.in. w Digital Cockpit (pozwala to np. na wyświetlanie równolegle dodatkowych paramentów jazdy dla gazu CNG oraz dla benzyny) oraz w centralny zamek z systemem Keyless Start.

W przypadku poprzedniego modelu Caddy, który również oferowany był w wersji z napędem CNG, wyprodukowane w Antoninku i wyposażone już wstępnie w wydech, reduktor ciśnienia, główny przewód gazowy i mały zbiornik benzynowy samochody były transportowane do zakładu zabudów specjalnych w Swarzędzu i tam uzupełniane o instalację CNG. Caddy 5 z napędem na gaz ziemny powstaje w całości w głównym zakładzie Volkswagen Poznań w Poznaniu.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.
Trwa boom na LNG - najnowsze dane rejestracji Kiedy Komisja Europejska debatuje nad nowymi normami emisji spalin, większość producentów samochodów osobowych zapowiedziało całkowitą elektryfikację. Z kolei w branży transportowej trwają znaczne wzrosty w rejestracjach pojazdów zasilanych LNG.