Co oznacza program H2-ICE

Cummins H2-ICE

Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.

 

Obecnie Cummins opracowuje również silniki X15 ze spalaniem wodorowym, a także mniejszy 6,7-litrowy silnik o średnim obciążeniu jako wodorowy silnik spalinowy. Celem nowych silników wodorowych jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla , zwiększenie mocy i poprawiona sprawność cieplna. Cummins, jako producent jednostek napędowych na gaz ziemny ma już doświadczenie w produkcji silników o zapłonie iskrowym. To właśnie program H2 ICE ma zapewnić firmie Cummins pozycję lidera w tej nowej technologii.

Nowa 15-litrowa platforma oferuje możliwość wprowadzenia gamy silników napędzanych gazem wodorowym do ciężkich samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego. Część prac rozwojowych ma zostać podjęta w zakładzie Cummins Darlington (Wielka Brytania). Oznacza to, że do produkcji silników serii X15 Cummins będzie mógł wykorzystać swoje istniejące zakłady produkcyjne silników i sieć wsparcia serwisowego. Firma może również skrócić terminy przeprojektowania pojazdów i sprzętu, ponieważ wiele istniejących elementów układu napędowego można zachować do przyszłej technologii napędu wodorem.

 

Przeczytaj też:
Naczepy Krone do elektrycznych ciągników siodłowych

W okolicy Budapesztu towary do sieci sklepów Aldi będą dostarczane transportami, w których wykorzysta się w pełni elektryczne zestawy chłodnicze.

Tysięczna ciężarówka IVECO sprzedana w Polsce zasilana LNG

IVECO Poland przekazało firmie PTM Wyszyński kluczyki do wyjątkowej - jubileuszowej ciężarówki. Wśród 2 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG znalazł się wyjątkowy, bo 1000. egzemplarz sprzedany w Polsce.

Pierwszy wodorowy autobus Solarisa trafi do Austrii

Austriacki przewoźnik OBB Postbus podpisał kontrakt na dostawę 5 autobusów wodorowych.

Historyczne porozumienie trzech największych konkurentów

Trzej wiodący producenci pojazdów użytkowych Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group podpisali wiążącą umowę o utworzeniu spółki joint venture w celu budowy i eksploatacji wysokowydajnych publicznych sieci ładowania akumulatorów elektrycznych przeznaczonych pojazdów ciężkich i autokarów.

IVECO łączy siły z Air Liquide

IVECO oraz Air Liquide, światowy lider w dziedzinie gazów, technologii podpisały protokół w celu rozwoju mobilności wodorowej w Europie.

Jak elektryczne ciężarówki spisują się zimą?

Wydaje się, że przed elektromobilnością nie uciekniemy. Jest to nadal jeszcze mało rozpoznany segment mobilności, jednak bardzo fascynujący i oczeklujący na wiele wyzwań, np. zima...

Scania z elektrycznym zacięciem

Scania zaprezentowała nowe hybrydowe ciężarówki elektryczne (HEV) i hybrydy elektryczne (PHEV) typu plug-in.

RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Wyszukiwarka

Informacje