Cummins H2-ICE

Co oznacza program H2-ICE

Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.

 

Obecnie Cummins opracowuje również silniki X15 ze spalaniem wodorowym, a także mniejszy 6,7-litrowy silnik o średnim obciążeniu jako wodorowy silnik spalinowy. Celem nowych silników wodorowych jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla , zwiększenie mocy i poprawiona sprawność cieplna. Cummins, jako producent jednostek napędowych na gaz ziemny ma już doświadczenie w produkcji silników o zapłonie iskrowym. To właśnie program H2 ICE ma zapewnić firmie Cummins pozycję lidera w tej nowej technologii.

Nowa 15-litrowa platforma oferuje możliwość wprowadzenia gamy silników napędzanych gazem wodorowym do ciężkich samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego. Część prac rozwojowych ma zostać podjęta w zakładzie Cummins Darlington (Wielka Brytania). Oznacza to, że do produkcji silników serii X15 Cummins będzie mógł wykorzystać swoje istniejące zakłady produkcyjne silników i sieć wsparcia serwisowego. Firma może również skrócić terminy przeprojektowania pojazdów i sprzętu, ponieważ wiele istniejących elementów układu napędowego można zachować do przyszłej technologii napędu wodorem.

 

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.