Co oznacza program H2-ICE
Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Obecnie Cummins opracowuje również silniki X15 ze spalaniem wodorowym, a także mniejszy 6,7-litrowy silnik o średnim obciążeniu jako wodorowy silnik spalinowy. Celem nowych silników wodorowych jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla , zwiększenie mocy i poprawiona sprawność cieplna. Cummins, jako producent jednostek napędowych na gaz ziemny ma już doświadczenie w produkcji silników o zapłonie iskrowym. To właśnie program H2 ICE ma zapewnić firmie Cummins pozycję lidera w tej nowej technologii.
Nowa 15-litrowa platforma oferuje możliwość wprowadzenia gamy silników napędzanych gazem wodorowym do ciężkich samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego. Część prac rozwojowych ma zostać podjęta w zakładzie Cummins Darlington (Wielka Brytania). Oznacza to, że do produkcji silników serii X15 Cummins będzie mógł wykorzystać swoje istniejące zakłady produkcyjne silników i sieć wsparcia serwisowego. Firma może również skrócić terminy przeprojektowania pojazdów i sprzętu, ponieważ wiele istniejących elementów układu napędowego można zachować do przyszłej technologii napędu wodorem.