Scania z elektrycznym zacięciem

Scania hybrid

Scania zaprezentowała nowe hybrydowe ciężarówki elektryczne (HEV) i hybrydy elektryczne (PHEV) typu plug-in.

 

W połączeniu z siedmio- lub dziewięciolitrowym silnikiem spalinowym, GE281 działa : innowacyjny napęd, będący wynikiem sprzężenia ze sobą dwóch silników elektrycznych i połączenia ich z podstawowymi częściami najnowszej generacji skrzyń biegów Opticruise.

Nowa generacja częściowo elektrycznych ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej do 36 ton (w konfiguracjach 4 × 2, 6 × 2 lub 6 × 2 * 4) może być wyposażona w różne opcje napędu i ładowania. Ciężarówki nadają się do różnych zastosowań, takich jak transport chłodniczy, betonomieszarki lub regionalny transport dystrybucyjny. Główna różnica w stosunku do obecnej generacji PHEV to podwojona moc układów napędowych: 230 zamiast 115 kW z momentem obrotowym 2100 Nm. Kombinowany silnik spalinowy ma moc od 164 do 208 kW (silnik DC7) lub od 208 do 268 kW (silnik DC9) – oba są dostępne w trzech poziomach mocy. Hybrydyzacja jednostek napędowych oznacza oszczędność paliwa do 40 procent w mieście w porównaniu z tradycyjnymi układami napędowymi.

Nowa generacja Scania HEV/PHEV, dostępna w kabinach serii P, G i L , jest wyposażona w funkcję start/stop i systemy wspomagające, takie jak adaptacyjny tempomat z aktywną predykcją. Zawiera również różne tryby jazdy. Po wybraniu trybu Power, dodatkowe 100 KM (lub 74 kW) jest dodawane do maksymalnej wydajności silnika spalinowego. Silniki elektryczne są sprzężone ze skrzynią biegów Opticruise Gearbox Electric, w skrócie GE281. Zautomatyzowana skrzynia ma sześć biegów do jazdy do przodu oraz zasilanie przystawek odbioru mocy, zarówno przy pracy silnika elektrycznego, jak i spalinowego.

Wersje PHEV mają akumulatory o pojemności 90 kWh (trzy akumulatory 30 kWh), wariant HEV ma akumulator 30 kWh. Baterie można w pełni naładować w 35 minut za pomocą ładowarki prądu stałego o mocy 95 kW. Oznacza to, że pojazd może być ładowany w magazynach oraz podczas przerw na załadunek lub rozładunek towaru.

 

 

Przeczytaj też:
Naczepy Krone do elektrycznych ciągników siodłowych

W okolicy Budapesztu towary do sieci sklepów Aldi będą dostarczane transportami, w których wykorzysta się w pełni elektryczne zestawy chłodnicze.

Tysięczna ciężarówka IVECO sprzedana w Polsce zasilana LNG

IVECO Poland przekazało firmie PTM Wyszyński kluczyki do wyjątkowej - jubileuszowej ciężarówki. Wśród 2 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG znalazł się wyjątkowy, bo 1000. egzemplarz sprzedany w Polsce.

Pierwszy wodorowy autobus Solarisa trafi do Austrii

Austriacki przewoźnik OBB Postbus podpisał kontrakt na dostawę 5 autobusów wodorowych.

Historyczne porozumienie trzech największych konkurentów

Trzej wiodący producenci pojazdów użytkowych Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group podpisali wiążącą umowę o utworzeniu spółki joint venture w celu budowy i eksploatacji wysokowydajnych publicznych sieci ładowania akumulatorów elektrycznych przeznaczonych pojazdów ciężkich i autokarów.

IVECO łączy siły z Air Liquide

IVECO oraz Air Liquide, światowy lider w dziedzinie gazów, technologii podpisały protokół w celu rozwoju mobilności wodorowej w Europie.

Jak elektryczne ciężarówki spisują się zimą?

Wydaje się, że przed elektromobilnością nie uciekniemy. Jest to nadal jeszcze mało rozpoznany segment mobilności, jednak bardzo fascynujący i oczeklujący na wiele wyzwań, np. zima...

Co oznacza program H2-ICE

Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.

RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Wyszukiwarka

Informacje