Volvo FE electric śmieciarka Bolesławiec

Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca

Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.

Do tej pory, wszystkie elektryczne pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów dostarczane były do prywatnych spółek obsługujących miasta. Teraz, po raz pierwszy, na zakup tego typu pojazdu zdecydowała się spółka należąca do miasta – Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
w Bolesławcu.

Zakup ten poprzedzony został 3-tygodniowym testami w gminie miejskiej Bolesławiec. Bezpośredni użytkownicy tego pojazdu zwracali szczególną uwagę na wysoki komfort podczas realizowanych zadań, dzięki cichej i płynnej pracy Volvo FE Electric. Kolejnym istotnym aspektem, który przesądził o zakupie były duża ładowność i zasięg, umożliwiające zoptymalizowaną pracę śmieciarki.

Zakupiony przez MZGK Sp. z o.o. w Bolesławcu pojazd to Volvo FE Electric – 3 osiowe bezemisyjne podwozie, napędzane dwoma elektrycznymi silnikami połączonymi z 2-biegową skrzynią biegów, co zapewnia niezwykle płynną jazdę. Podwozie uzupełnione zostało zabudową w formie śmieciarki Medium X4, wyprodukowaną przez EKOCEL Zoeller Group. Połączenie podwozia elektrycznego
i zabudowy sprawia, że pojazd nie tylko spełnia najwyższe standardy ekologiczne, ale także jest dostosowany do specyfiki miasta Bolesławiec.

Volvo FE najczęściej wykorzystywane jest do zadań realizowanych w miastach i na terenach zurbanizowanych. Jego polska dystrybucja rozpoczęła się w maju 2021 roku, a śmieciarka odebrana przez Bolesławiec jest już kolejną dostarczaną od tego czasu przez Volvo Trucks Polska.

To podwójnie wyjątkowe wydarzenie, ponieważ jest wynikiem współpracy Volvo Trucks Polska z PKO Leasing i wygranego przetargu publicznego. Spółka udzieliła MZGK Sp. z o.o. w Bolesławcu finansowania obejmującego nie tylko koszt samego pojazdu, ale również Złotego Kontraktu Serwisowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu spółka miejska zyskuje pełną kontrolę kosztów, bezproblemową eksploatację pojazdu i maksymalną dyspozycyjność. Kontrakt obejmuje wszystkie naprawy, zużycie i obsługę zapobiegawczą, a także nieprzerwane monitorowanie w czasie rzeczywistym krytycznych podzespołów samochodu ciężarowego.

Volvo FE Electric - dane techniczne:
- Konfiguracja osi: podwozie 6×2;
- Dopuszczalna masa całkowita zestawu: do 27 ton;
- Pojemność akumulatora: 375 kWh–4 akumulatory;
- Zasięg: Do 275 km;
- Czas ładowania (pełne naładowanie): 2,3h przy ładowaniu prądem stałym (150 kW);
- Układ napędowy: elektryczny z dwubiegową skrzynią biegów, 800 Nm.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).