EWT eActros 300

eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM

Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.

W dniu 12 lutego br. w siedzibie EWT Automotive w Ołtarzewie nastąpiło przekazanie demonstracyjnego eActrosa 300 w wersji ciagnik siodłowy do pierwszego testu klienta – przez dwa tygodnie firma MEXEM będzie sprawdzać, w jaki sposób może najlepiej wykorzystać potencjał Mercedesa z napędem elektrycznym.

– To pierwsza elektryczna ciężarówka, którą będziemy testować, choć oczywiście wybór marki nie jest przypadkowy, bo w naszej flocie Mercedesy, w tym najnowszy model Actrosa, stanowią większość. Zdecydowaliśmy się przetestować eActrosa z jednej strony ze względu na to, że szukamy bardziej ekologicznych rozwiązań, a z drugiej zachęciły nas do tego liczne zapytania naszych klientów. Widzimy wyraźnie spore zainteresowanie włączeniem do obsługi – tam, gdzie to możliwe – pojazdów z napędem elektrycznym – mówi Michał Niewiadomski, kierownik spedycji krajowej MEXEM.

Ciągnik siodłowy eActros 300 w ramach testu będzie przewoził wyprodukowany towar z fabryki jednego z klientów MEXEMu do magazynu firmy i z powrotem. Trasa, licząca w sumie ok. 80 km będzie prowadziła w dużym stopniu przez Warszawę.

– Przede wszystkim chcemy sprawdzić realny zasięg tego pojazdu. Planujemy wykonywać w ciągu doby trzy takie trasy. W jedną stronę obciążenie wyniesie między 8 a 12 ton, w drodze powrotnej pojazd w większości przypadków będzie jechał bez ładunku. Trasa, którą jeździmy, jest zwykle dość mocno zakorkowana, tak więc czas przejazdu z pewnością będzie różny, podobnie jak zużycie energii. Dla lepszego zweryfikowania rezultatów w trakcie testu eActrosem będzie jeździło na zmianę dwóch naszych doświadczonych kierowców - dodaje Michał Niewiadomski.

Zanim demonstracyjny eActros 300 wyruszył do pracy w firmie MEXEM, kierowcy zostali przeszkoleni z obsługi pojazdu przez Truck Experta EWT Automotive.
– To niezbędne w przypadku pojazdu elektrycznego. Kierowcy muszą wiedzieć, w jaki sposób używać tej technologii: po pierwsze ze względów bezpieczeństwa, a po drugie dla efektywnej eksploatacji, np. nauczyć się korzystać z rekuperacji. Istotny jest także sposób ładowania: stan baterii nie powinien spadać poniżej 20 proc. ani przekraczać 80 proc. poziomu naładowania – w tym przedziale akumulator wysokiego napięcia pracuje najefektywniej - podkreśla Tomasz Markiewicz, doradca handlowy EWT Automotive Polska.

– Jesteśmy bardzo ciekawi wyników testu – chcemy sprawdzić, w jaki sposób moglibyśmy użytkować eActrosa z korzyścią dla klientów i środowiska, a także zobaczyć, jakie oszczędności może on przynieść firmie. Elektromobilność to nowy rozdział w transporcie i cieszymy się, że EWT Automotive umożliwia nam stawianie pierwszych kroków w tej dziedzinie - podsumował Michał Niewiadomski.

Przeczytaj też:
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.
Elektryczny ciężarowy Actros na testach w polskiego klienta Elektryczny eActros 300 ciągnik siodłowy pracował na zróżnicowanych trasach, także w centrum Warszawy.