Gaz czy biogaz?

Scania gaz

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

 

Klienci zauważyli wszystkie korzyści, jakie mogą uzyskać dzięki pojazdom napędzanym gazem, takie jak niższe koszty eksploatacji i zmniejszona emisja CO2 podczas korzystania z biometanu (LBG lub CBG).

- Scania nieustannie oferuje klientom i informuje klientów o potencjale rozwiązań biogazowych - mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes i szef Scania Trucks. - Dzięki tym rozwiązaniom zwiększamy nie tylko zasięg, ale także potencjalną bazę klientów, ponieważ ciężarówki na biometan są niezbędne do realizacji planu odejścia od paliw kopalnych w transporcie.

W marcu br. Komisja Europejska ogłosiła decyzję o podwojeniu swojego celu w zakresie produkcji biometanu we własnym zakresie, do 35 miliardów m3 do 2030 roku.

Najnowsze rozwiązania firmy Scania w portfolio ciężarówek gazowych:

• Zbiorniki LBG o zasięgu do 1400 km (przejazd testowy z Södertälje do Calais),
• Zbiorniki CBG o zasięgu do 750 km (przejazd testowy z Södertälje do Lubeki),
• 80-litrowe zbiorniki CBG, które można łączyć, zwalniając jedną stronę ramy,
• Zbiorniki CBG w bagażnik za kabiną: oferuje zwiększony zasięg w połączeniu ze zbiornikami na ramie. Zasięg do 1000 km w ciągnikach o rozstawie osi ≥ 3900 mm (przejazd testowy z Södertälje do Berlina)
• Zbiorniki LBG, które zapewniają dodatkową, wolną przestrzeń przed zbiornikami, co jest korzystne dla producentów zabudów i pozwalają na specjalistyczne rozwiązania, takie jak osie podporowe Hendrickson w A6x2 /2.

Wszystkie te nowości pojawią się w ofercie Scania jeszcze w 2022 roku.

Przeczytaj też:
Gdzie MAN wybuduje fabrykę baterii? 

MAN Truck & Bus od początku 2025 r. będzie produkować baterie do pojazdów ciężarowych i autobusów. W tym celu w najbliższych pięciu latach firma zainwestuje ponad 100 milionów euro w posiadający najdłuższą tradycję zakład, w Norymberdze, produkujący dotąd silniki spalinowe.

eActros LongHaul - jesienią premiera

Elektryczny samochód ciężarowy eActros LongHaul, przeznaczony do transportu dalekobieżnego, będzie atrakcją targową Mercedes-Benz Trucks na tegorocznych wrześniowych targach IAA w Hanowerze.

Volvo Trucks inwestuje w napęd wodorowy

Volvo Trucks rozpoczęło testy pojazdów wykorzystujących wodór, jako technologię do napędu. Jest to możliwe dzięki ogniwom paliwowym zasilanym wodorem.

Pierwszy DAF CF Electric we flocie dużego przewoźnika

Wiodący węgierski dostawca usług logistycznych Waberer's wybrał firmę DAF Trucks na dostawę swojego pierwszego w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu dystrybucyjnego.

Driving Experience - poznajemy eActrosa

Podczas organizowanej przez siebie imprezy Driving Experience w Wörth am Rhein Mercedes-Benz Trucks umożliwił międzynarodowym dziennikarzom bliższe zapoznanie się z elektrycznym eActrosem porównując jego eksploatację do Actrosa L.

Zelektryfikowana zabudowa bramowa PALFINGER współpracująca z eActrosem i eWorX firmy ZF

Na tegorocznych targach IFAT, na stoisku Mercedes-Benz Trucks można zapoznać się z tym wielofunkcyjnym urządzeniem prezentowanym w eActrosie z zabudową bramową PS T 18 firmy PALFINGER.

Kto najszybciej przesiądzie się na samochody elektryczne?

Dużo mówi się o samochodach elektrycznych, a tak na prawdę kogo stać na ich zakup? Okazuje się, że są kraje, gdzie pojazdy elektryczne rozpowszechnią się już niedługo. Są jednak kraje, w których elektromobilność długo pozostanie jeszcze teorią.

Elektryczny długodystansowy lew na rynku już za dwa lata

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

Wyszukiwarka

Informacje