Od 2023 roku oferta Renault Trucks w 100% elektryczna będzie oferowana w każdym segmencie branży transportowej
Renault Trucks chce rozszerzyć elektryfikację swoich pojazdów do wszystkich zastosowań, poinformował na wczorajszej konferencji prasowej Bruno Blin, prezes Renault Trucks.
Producent przygotowuje się do wprowadzenia do obrotu ciągnika siodłowego ZE na potrzeby transportu regionalnego i międzyregionalnego od 2023 r. W tym samym terminie zostanie również wprowadzona na rynek oferta w 100% elektroenergetyczna dostosowana dla budownictwa.
Od marca 2020 roku Renault Trucks rozpoczęło produkcję seryjną drugiej generacji pojazdów elektrycznych w zakładzie w Blainville-sur-Orne. Francuski producent sprzedaje teraz pełną gamę w 100% z napędem elektrycznym, od 3,1 do 26 ton. Składa się z pojazdów Renault Trucks D ZE, D Wide ZE i Renault Trucks Master ZE i spełnia miejskie wymagania dotyczące dostaw, dystrybucji, a nawet zbiórki odpadów.
W drugiej połowie dekady Renault Trucks będzie mogło zaoferować ofertę wyposażoną w ogniwa paliwowe zasilane wodorem, głównie do użytku na długich dystansach
- Mobilność elektryczna jest filarem naszej strategii i chcemy być pierwsi w tej dziedzinie. Naszym celem jest 35% udział w naszych pojazdach elektrycznych do 2030 r. Do 2040 r. Wszystkie nasze pojazdy będą w 100% wolne od paliw kopalnych - zapowiada Bruno Blin, prezes Renault Trucks.
Aby osiągnąć wyznaczone sobie cele, Renault Trucks polega na wyspecjalizowanych organizacjach, zarówno w zakresie badań i rozwoju, jak i organizacji sprzedaży i obsługi posprzedażnej. Jeśli chodzi o badania i rozwój, Renault Trucks zamierza sprostać głównym wyzwaniom technologicznym tej rewolucji poprzez strategiczne partnerstwa, ale także polegając na synergii w ramach grupy Volvo, której jest częścią, w celu zwiększenia wolumenu i obniżenia kosztów.
W ten sposób, aby zagwarantować przewoźnikom najlepsze rozwiązania w zakresie mobilności elektrycznej, Renault Trucks skorzysta na pracach przeprowadzonych przez nową jednostkę rozwojową grupy Volvo zajmującą się pojazdami średniego tonażu, która jest centralnym segmentem stopniowego wprowadzania elektromobilności dla pojazdów. Renault Trucks skorzysta również na partnerstwach opracowanych przez Volvo Energy, nowy podmiot grupy zajmujący się dostawami i recyklingiem akumulatorów, a także rozwiązaniami do ładowania. Jeśli chodzi o rozwój akumulatorów przeznaczonych do zastosowań w pojazdach ciężkich, Renault Trucks, skorzysta na strategicznym sojuszu zawartym przez grupę Volvo z Samsung SDI. Aby wesprzeć tę zrównoważoną transformację, Renault Trucks skorzysta również z nowego centrum badawczo-rozwojowego w Lyonie - X-Tech Arena, którego budowa zakończy się na początku 2023 r. I która stanowi inwestycję o wartości 33 mln EUR.
W zakresie marketingu swojej gamy ZE i wsparcia dla swoich klientów, Renault Trucks utworzyło nowy podmiot odpowiedzialny za projekty mobilności elektrycznej, aby przyczynić się zarówno do wydajności operacyjnej, jak i do satysfakcji klientów z wprowadzenia elektryfikacji. Zespół ten zdobył wysoki poziom wiedzy i pracuje nad rozwojem partnerstw obejmujących wszystkie zainteresowane strony (przewoźników, dystrybutorów, władze publiczne, dostawców energii itp.) W celu oferowania inteligentnych, konkurencyjnych i przystępnych cenowo ofert energii elektrycznej. Tym samym marka Diamond oferuje, poza pojazdem, pełną ofertę transportową obejmującą akumulatory, rozwiązania w zakresie instalacji infrastruktury ładowania u klientów, optymalizację zużycia energii, naprawę i konserwację, finansowanie i ubezpieczenie. W ten sposób Renault Trucks, które postawiło sobie za zadanie ułatwienie życia swoim klientom, chce być producentem obiecującym spokój. W obecnych czasach dużych zmian i niepewności przewoźnicy prawdopodobnie tego potrzebują najbardziej.