Od 2023 roku oferta Renault Trucks w 100% elektryczna będzie oferowana w każdym segmencie branży transportowej

Bruno Blin Renault Trucks

Renault Trucks chce rozszerzyć elektryfikację swoich pojazdów do wszystkich zastosowań, poinformował na wczorajszej konferencji prasowej Bruno Blin, prezes Renault Trucks.

 

Producent przygotowuje się do wprowadzenia do obrotu ciągnika siodłowego ZE na potrzeby transportu regionalnego i międzyregionalnego od 2023 r. W tym samym terminie zostanie również wprowadzona na rynek oferta w 100% elektroenergetyczna dostosowana dla budownictwa.

Od marca 2020 roku Renault Trucks rozpoczęło produkcję seryjną drugiej generacji pojazdów elektrycznych w zakładzie w Blainville-sur-Orne. Francuski producent sprzedaje teraz pełną gamę w 100% z napędem elektrycznym, od 3,1 do 26 ton. Składa się z pojazdów Renault Trucks D ZE, D Wide ZE i Renault Trucks Master ZE i spełnia miejskie wymagania dotyczące dostaw, dystrybucji, a nawet zbiórki odpadów.

W drugiej połowie dekady Renault Trucks będzie mogło zaoferować ofertę wyposażoną w ogniwa paliwowe zasilane wodorem, głównie do użytku na długich dystansach

- Mobilność elektryczna jest filarem naszej strategii i chcemy być pierwsi w tej dziedzinie. Naszym celem jest 35% udział w naszych pojazdach elektrycznych do 2030 r. Do 2040 r. Wszystkie nasze pojazdy będą w 100% wolne od paliw kopalnych - zapowiada Bruno Blin, prezes Renault Trucks.

Aby osiągnąć wyznaczone sobie cele, Renault Trucks polega na wyspecjalizowanych organizacjach, zarówno w zakresie badań i rozwoju, jak i organizacji sprzedaży i obsługi posprzedażnej. Jeśli chodzi o badania i rozwój, Renault Trucks zamierza sprostać głównym wyzwaniom technologicznym tej rewolucji poprzez strategiczne partnerstwa, ale także polegając na synergii w ramach grupy Volvo, której jest częścią, w celu zwiększenia wolumenu i obniżenia kosztów.

W ten sposób, aby zagwarantować przewoźnikom najlepsze rozwiązania w zakresie mobilności elektrycznej, Renault Trucks skorzysta na pracach przeprowadzonych przez nową jednostkę rozwojową grupy Volvo zajmującą się pojazdami średniego tonażu, która jest centralnym segmentem stopniowego wprowadzania elektromobilności dla pojazdów. Renault Trucks skorzysta również na partnerstwach opracowanych przez Volvo Energy, nowy podmiot grupy zajmujący się dostawami i recyklingiem akumulatorów, a także rozwiązaniami do ładowania. Jeśli chodzi o rozwój akumulatorów przeznaczonych do zastosowań w pojazdach ciężkich, Renault Trucks, skorzysta na strategicznym sojuszu zawartym przez grupę Volvo z Samsung SDI. Aby wesprzeć tę zrównoważoną transformację, Renault Trucks skorzysta również z nowego centrum badawczo-rozwojowego w Lyonie - X-Tech Arena, którego budowa zakończy się na początku 2023 r. I która stanowi inwestycję o wartości 33 mln EUR.

W zakresie marketingu swojej gamy ZE i wsparcia dla swoich klientów, Renault Trucks utworzyło nowy podmiot odpowiedzialny za projekty mobilności elektrycznej, aby przyczynić się zarówno do wydajności operacyjnej, jak i do satysfakcji klientów z wprowadzenia elektryfikacji. Zespół ten zdobył wysoki poziom wiedzy i pracuje nad rozwojem partnerstw obejmujących wszystkie zainteresowane strony (przewoźników, dystrybutorów, władze publiczne, dostawców energii itp.) W celu oferowania inteligentnych, konkurencyjnych i przystępnych cenowo ofert energii elektrycznej. Tym samym marka Diamond oferuje, poza pojazdem, pełną ofertę transportową obejmującą akumulatory, rozwiązania w zakresie instalacji infrastruktury ładowania u klientów, optymalizację zużycia energii, naprawę i konserwację, finansowanie i ubezpieczenie. W ten sposób Renault Trucks, które postawiło sobie za zadanie ułatwienie życia swoim klientom, chce być producentem obiecującym spokój. W obecnych czasach dużych zmian i niepewności przewoźnicy prawdopodobnie tego potrzebują najbardziej.

Przeczytaj też:
Renault Trucks do recyklingu

Renault Trucks podejmuje kolejne kroki w celu przestawienia swojej działalności przemysłowej na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Fabryka używanych części Renault Trucks jest logicznym kolejnym krokiem w tej drodze.

Renault Trucks na drodze do elektromobilności

Renault Trucks w 2021 r. dostarczyło 249 elektrycznych samochodów ciężarowych i zamówiono kolejne 613 sztuk.

T Robust 13L - specjalna wersja Renault Trucks

Renault Trucks przedstawiło specjalną edycję ciężarówki, sygnowaną znakiem T Robust 13L. Jest to kontynuacja edycji specjalnych - poprzednia T 01 Racing zdobyła duże uznanie klientów.

Nowe Renault Trucks T520 High we flocie brytyjskiego przewoźnika

Inverdell Ltd, brytyjski przewoźnik z Cairndow, specjalizujący się w transporcie ryb w warunkach kontrolowanej temperatury, zakupił dwa nowe ciągniki siodłowe Renault Trucks T520 High.

Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

Elektryczna ciężarówka Renault Trucks z kabina Low Entry

Wraz z europejską prezentacją modelu D Wide Z.E. LEC (Low Entry Cab) powiekszyła sie gama elektrycznych Renault Trucks.

Jakie nowości w gamie ciężarówek Renault Trucks modeli T, T High, C i K?

Już za dziesięć dni Renault Trucks zaprezentuje ewolucję gamy ciężarówek modeli: T, T High, C i K.

Renault Trucks - program nowych ciężarówek długodystansowych na 2021 rok

Renault Trucks zmienia swoje pojazdy modele: T, T High, C i K w 2021, wprowadzając szereg ważnych zmian.

Wyszukiwarka

Informacje