Renault Trucks na drodze do elektromobilności

Elektryczne Renault Trucks

Renault Trucks w 2021 r. dostarczyło 249 elektrycznych samochodów ciężarowych i zamówiono kolejne 613 sztuk.

 

Od 2020 roku francuski producent wprowadził na rynek gamę w 100% elektrycznych ciężarówek od 3,1 do 26 ton, produkowanych we Francji. Do 2023 roku na rynku pojawią się dwa nowe modele o masie do 44 ton: Renault Trucks T E-Tech, przeznaczony do transportu regionalnego oraz Renault Trucks C E-Tech, przeznaczony dla branży budowlanej. Jednak, w przyszłości, Renault Trucks ma ambicje oferowania elektrycznych samochodów ciężarowych do wszystkich zastosowań.

Na rynku europejskim, na którym wolumeny elektrycznych rejestracji nadal są skromne (450 rejestracji), udział Renault Trucks sięga już 17%.

Renault Trucks rozwija swoją strategię z większymi ambicjami: 50% wolumenu sprzedaży w 2030 r. będzie dotyczyć pojazdów elektrycznych, a 100% pojazdów, które sprzedaje RT, będzie neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r.

Przeczytaj też:
Przewoźnicy, którzy kupili ciężarówki zasilane LNG czują się oszukani

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO. 

Będą podwyżki w Mercedesie

Daimler Truck prognozuje sprzedaż ciężarówek na poziomie 500–520 tys. sztuk w 2022 r.

Elektryczny długodystansowy lew na rynku już za dwa lata

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

Monitoring ciśnienia powietrza w oponach w Niemczech obowiązkowy

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

Gaz czy biogaz?

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

Euro-3 i Euro-4 powraca?

Zapotrzebowanie na samochody ciężarowe na Ukrainie jest tak duży, że zdecydowano o dopuszczeniu do rejestracji starszych generacji ciężarówek.

44 elektryczne samochody ciężarowe Volvo Trucks

Pierwsze pojazdy zostały już zamówione - sześć przez DHL Parcel UK i dwie przez DHL Freight. Dzięki temu Grupa Deutsche Post DHL zaoszczędzi rocznie prawie prawie 225 000 litrów oleju napędowego.

Jelcz wyprodukował ciężarówki do transportu czołgów Abrams

Spółka Jelcz SA przekazała na potrzeby Wojska Polskiego łącznie 7 pojazdów, w tym 4 zestawy i 3 ciągniki siodłowe.

Wyszukiwarka

Informacje