Volkswagen Power Day

Voolkswagen Power Day, czyli co dalej z elektromobilnoscią

Podczas wirtualnego wydarzenia poprzedzającego doroczną konferencję prasową i pod hasłem programowym Power Day producent samochodów Volkswagen ogłosił plany współpracy ze szwedzkim partnerem produkującym akumulatory firmą Northvolt.

 

Celem jest zmniejszenie zależności od dostawców z Dalekiego Wschodu, ale przede wszystkim stworzenie silnej konkurencji dla kalifornijskiej Tesli. Tesla ogłosiła niedawno powstanie największej na świecie fabryki akumulatorów w Brandenburgii. W odpowiedzi Volkswagen buduje obecnie swoją pierwszą fabrykę akumulatorów w Salzgitter, a do 2023 roku ma powstać kolejna lokalizacja w Skellefteå w Szwecji. Planuje się jeszcze budowę kolejnych czterech.

- Naszym celem jest obniżenie kosztów i złożoności akumulatora, a jednocześnie zwiększenie jego zasięgu i wydajności - wyjaśnił dyrektor ds. Technologii Thomas Schmall.

Jednocześnie zapowiadano dalsze inwestycje w kluczowy komponent zewnętrzny jakim sa ładowarki dla samochodów elektrycznych. Infrastruktura do ładowania pojazdów powinna szybko rosnąć dzięki współpracy m.in. z firmami naftowymi. Do 2025 r. ma powstać około 18 000 publicznych ultraszybkich punktów ładowania. Oprócz spółki joint venture IONITY z BP, w całej Europie powstanie około 8000 punktów szybkiego ładowania. Szybkie ładowarki o mocy ładowania 150 kW mają powstać łącznie na 4000 stacji paliw BP i ARAL, w większości w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Na przykład w Hiszpanii współpraca dotycząca infrastruktury ładowarek ma powstać z Iberdrola. We Włoszech Wolfsburg chce współpracować z firmą Enel. Grupa wyda około 400 mln euro na cały program w Europie do 2025 roku. Zgodnie z zapowiedzią dalsze zakresy będą realizowane przez partnerów zewnętrznych. Publiczna sieć szybkiego ładowania jest również rozbudowywana w USA i Chinach. Electrify America planuje mieć około 3500 punktów szybkiego ładowania w Ameryce Północnej do końca roku.

Największym wyzwaniem w grupie, co ogłoszono podczas Power Day, jest niewątpliwie cyfryzacja, co podkreślił również szef marki Ralf Brandstätter na corocznej konferencji prasowej. Dzięki przedstawionemu już programowi strategicznemu Acclerate w 2024 roku powinien powstać własny system operacyjny VW i na tej podstawie pierwszy model VW będzie jeździł autonomicznie z ID.Buzz w 2025 roku.

 

Przeczytaj też:
Volkswagen Crafter model 2024 Już za kilka tygodni na rynku pojawi się zupełnie nowy, produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter.
Nowy Volkswagen Crafter - pierwsze informacje Jest produkowany wyłącznie w Polsce, w fabryce Volkswagen Poznań we Wrześni Volkswagen Crafter - to jeden z najnowocześniejszych pojazdów dostawczych w swoim segmencie.
VW Crafter o numerze 500 000 W zakładzie we Wrześni produkowane są modele dwóch marek: Volkswagen Crafter i MAN TGE, w tym również ich wersje elektryczne eCrafter i eTGE.
Volkswagen ID.Buzz z dłuższym rozstawem osi i siedmioma miejscami W fabryce w Hanowerze Volkswagen Samochody Użytkowe przygotował pierwsze zaplecze produkcyjne dla przyszłych wariantów ID. Buzz. Prace modernizacyjne w fabryce przeprowadzono podczas trzytygodniowej przerwy letniej.
Volkswagen Multivan w nowych wersjach lakierów Nowy Volkswagen Multivan - dostępny w czterech wersjach: Multivan, Life, Style i Energetic – może być polakierowany w jednym z szerokiej palety lakierów podstawowych, metalizowanych, czy perłowych.
Volkswagen wstrzyma produkcję samochodów w Polsce Od 10 marca zakłady spółki Volkswagen Poznań w Poznaniu i we Wrześni czasowo wstrzymują produkcję wytwarzanych tam modeli.
Rosja bez Forda, Volkswagena i wielu innych marek Z powodu wojny z Ukrainą w Rosji zawiesił swoją działalność Ford Motor. Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem amerykańskiego producenta, decyzja wchodzi natychmiast w życie.
Nowy VW Multivan również w wersji hybryda plug-in Trzy linie wyposażenia, trzy wersje silnikowe - w tym po raz pierwszy hybrydowa.
Andreas Renschler, odchodzi w VW. Jaka będzie jego emerytura? Czołowa postać branży producentów ciężarówek, najpierw w Mercedes-Benz ostatnio w Traton, pożegnał się z koncernem.