Voolkswagen Power Day, czyli co dalej z elektromobilnoscią

Volkswagen Power Day

Podczas wirtualnego wydarzenia poprzedzającego doroczną konferencję prasową i pod hasłem programowym Power Day producent samochodów Volkswagen ogłosił plany współpracy ze szwedzkim partnerem produkującym akumulatory firmą Northvolt.

 

Celem jest zmniejszenie zależności od dostawców z Dalekiego Wschodu, ale przede wszystkim stworzenie silnej konkurencji dla kalifornijskiej Tesli. Tesla ogłosiła niedawno powstanie największej na świecie fabryki akumulatorów w Brandenburgii. W odpowiedzi Volkswagen buduje obecnie swoją pierwszą fabrykę akumulatorów w Salzgitter, a do 2023 roku ma powstać kolejna lokalizacja w Skellefteå w Szwecji. Planuje się jeszcze budowę kolejnych czterech.

- Naszym celem jest obniżenie kosztów i złożoności akumulatora, a jednocześnie zwiększenie jego zasięgu i wydajności - wyjaśnił dyrektor ds. Technologii Thomas Schmall.

Jednocześnie zapowiadano dalsze inwestycje w kluczowy komponent zewnętrzny jakim sa ładowarki dla samochodów elektrycznych. Infrastruktura do ładowania pojazdów powinna szybko rosnąć dzięki współpracy m.in. z firmami naftowymi. Do 2025 r. ma powstać około 18 000 publicznych ultraszybkich punktów ładowania. Oprócz spółki joint venture IONITY z BP, w całej Europie powstanie około 8000 punktów szybkiego ładowania. Szybkie ładowarki o mocy ładowania 150 kW mają powstać łącznie na 4000 stacji paliw BP i ARAL, w większości w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Na przykład w Hiszpanii współpraca dotycząca infrastruktury ładowarek ma powstać z Iberdrola. We Włoszech Wolfsburg chce współpracować z firmą Enel. Grupa wyda około 400 mln euro na cały program w Europie do 2025 roku. Zgodnie z zapowiedzią dalsze zakresy będą realizowane przez partnerów zewnętrznych. Publiczna sieć szybkiego ładowania jest również rozbudowywana w USA i Chinach. Electrify America planuje mieć około 3500 punktów szybkiego ładowania w Ameryce Północnej do końca roku.

Największym wyzwaniem w grupie, co ogłoszono podczas Power Day, jest niewątpliwie cyfryzacja, co podkreślił również szef marki Ralf Brandstätter na corocznej konferencji prasowej. Dzięki przedstawionemu już programowi strategicznemu Acclerate w 2024 roku powinien powstać własny system operacyjny VW i na tej podstawie pierwszy model VW będzie jeździł autonomicznie z ID.Buzz w 2025 roku.

 

Przeczytaj też:
Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volkswagen T1 Samba obchodzi 70-te urodziny

Dla wielu jest uosobieniem kultury hippisów, ale popularnym minibusem został na długo przed pokoleniem "Flower Power".

 

Andreas Renschler, odchodzi w VW. Jaka będzie jego emerytura?

Czołowa postać branży producentów ciężarówek, najpierw w Mercedes-Benz ostatnio w Traton, pożegnał się z koncernem.

 

Nowy Volkswagen Caddy 5 Cargo

Nowy Volkswagen Caddy 5 w wersji Cargo, to świetna propozycja dla indywidualnych przedsiębiorców, dla flot i dla usług.

 

Volkswagen Financial Services wdrożył drugi etap pomocy dla strażaków ochotników

Ruszył drugi półroczny etap współpracy VFS z Ochotniczymi Strażami Pożarnymi. Jej celem jest wsparcie walki strażaków z pandemią koronawirusa.

 

Volkswagen Caddy 5 Maxi już w produkcji

Nowy Volkswagen Caddy 5 Maxi, którego produkcję - w ślad za wersjami osobową, cargo i kempingową California - rozpoczęto właśnie w zakładach Volkswagen Poznań.

 

W Poznaniu ruszyła produkcja VW Caddy Califirnia

Z linii produkcyjnej zakładów Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze małego kompaktowego kampera Caddy California.

 

Volkswagen Samochody Dostawcze podsumowuje ubiegły rok w sprzedaży

Podobnie jak w wielu światowych firmach i markach, również w Volkswagen Samochody Dostawcze rok 2020 został zdeterminowany przez przebieg pandemii Covid-19 i związane z nią spowolnienie gospodarcze.

 

Volkswagen Caddy 5 generacji już w seryjnej produkcji

Z taśm produkcyjnych fabryki Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze kolejnej generacji modelu Volkswagena Caddy.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL