Rynek naczep hamuje trzeci miesiąc z rzędu

Koegel naczepy

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w maju 2022 r. rejestracje osiągnęły 2462 szt. przy spadku o 7,2% r/r . Rynek hamuje trzeci miesiąc z rzędu po 17 wcześniejszych miesiącach wzrostu trwającego od maja 2020 r do lutego 2022 r.

 

Od początku 2022 r. grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła 11 686 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 7,6% w porównaniu z sytuacją w tym samym czasie w 2021 roku.

W maju 2022 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszej pozycji dwie marki: Schmitz Cargobull i Krone po wydaniu 428 pojazdów, obie ze spadkiem: pierwsza -36,6% a druga -14%. Na trzecim zakończyła ostatni miesiąc marka Wielton, po wydaniu 385 pojazdów po 10% wzroście. Za nim Koegel – dostarczył użytkownikom 271 pojazdów ze wzrostem +27%. Piąte miejsce zajął Kaessbohrer z liczbą 126 szt. (+75%).
Z rejestracją czasową w maju br. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesiąca 552 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli więcej o (+113 szt.; +26%). Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był Wielton – 299 szt., Mega – 73 szt. następnie Bodex 54 szt.

W rankingu marek po pięciu pierwszych miesiącach 2022r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, niekwestionowanym liderem jest Schmitz Cargobull, który wydał 2 517 szt. – mniej pojazdów niż przed rokiem (-504 szt.; -17%).

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku 2022r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 6837 szt.; więcej o 16 szt. niż rok wcześniej. Ich udział przekracza 58% wobec 54% w 2021 r.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 2041 szt. (-24%). Zajmują 17% rynku wobec 21% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 1095 chłodnie (-17%), 524 izotermy (-41%) i 419 (-17%) furgony uniwersalne. Najwięcej chłodni od początku br. zarejestrowały marki - Schmitz Cargobull (692; +13%) , Chereau (138; +452%) i Krone (137; -78%). Wśród izoterm bez zmiany dominuje Schmitz Cargobull (410; -45%) za nim Krone (112; -19%).

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 1162 szt. -17%. Zajmują 10% rynku o 1,1 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą do marek:. Bodex 216 szt. Kempf 173 szt., pierwsza ze wzrostem +4% a druga ze spadkiem -5%. Trzeci Inter-Cars (134 szt.
-11%).

W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (10 550 szt.; -8,7%; 90% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano po maju: 6185 platform/zabudowy skrzyniowe (+2%); 2 023 furgony (-25%), na które złożyło się: 1093 chłodni (-16%), 522 izoterm (-41%) i 406 furgonów uniwersalnych (-19%). Kolejne były wywrotki z liczbą 1151 rejestracji (-17%).
W grupie przyczep (1136 szt.; +4%) oprócz zabudów skrzyniowych (652 szt.; -11%), które miały tu 57% udział o 9,8 pkt. proc. niższy niż rok wcześniej, popularne były też i nadwozia wymienne 109 szt. 10% udz. przyczepy kłonicowe 92 szt. (8% udz.).

Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu podobnie jak przed rokiem jest Wecon (275 szt.), drugi Gniotpol (224 szt.). Trzecie miejsce po rejestracji 108 szt. zajmuje w tej grupie Redos i za nim Wielton (105 szt.).

Przeczytaj też:
Naczepy kurtynowe Wielton w promocji EFL

Wystartowała promocyjna oferta EFL na naczepy marki Wielton z niską ratą już od 442 Euro miesięcznie.

Nowe przyczepy i naczepy - sprzedaż w kwietniu

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w kwietniu 2022 r. rejestracje osiągnęły 2382 szt. przy spadku o 19,4% r/r.

Kolejna odzyskana naczepa

Funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Korczowej udaremnili wywóz naczepy skradzionej na terytorium Czech.

Niemiecka naczepa zatrzymana niedaleko granicy litewskiej

Funkcjonariusze Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej i Krajowej Administracji Skarbowej odzyskali pochodzącą z kradzieży naczepę samochodu ciężarowego.

Wielton wstrzymuje dostawy naczep do Rosji

W związku z wojną w Ukrainie Zarząd Wielton S.A. zdecydował o zawieszeniu, do odwołania, dostaw produktów Grupy do Rosji.

Naczepa Schmitz Cargobull S.CS MEGA Power Curtain Plus

Elastyczna zabudowa kurtynowa naczepy Schmitz Cargobull, z solidną plandeką, radzi sobie bez listew nośnych i jest również certyfikowana do transportu opon.

Sprzedaż naczep i przyczep w marcu 2022

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w marcu 2022 r. rynek wyhamował. Po 17 miesiącach wzrostu rejestracje wykazały spadek o 23,4% r/r.

Schmitz Cargobull niezmiennie liderem

W lutym br. przybyło 2209 szt. naczep i przyczep pow. 3,5 t ze wzrostem +2,8% r/r.

Naczepa Krone z agregatem Celsineo ma coraz więcej klientów

Modułowe agregaty chłodnicze naczepowe marki Celsineo, będące efektem współpracy firm Krone i Liebherr, są z powodzeniem wykorzystywane przez wielu renomowanych klientów.

Wyszukiwarka

Informacje