Samochody ciężarowe w Europie

Nowe samochody ciężarowe

Jak podaje Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów w marcu br. odnotowano silne wzrosty sprzedaży nowych samochodów ciężarowych, ale również autokarów i samochodów dostawczych.

 

Nowe ciężkie pojazdy użytkowe o masie 16 t i powyżej

W ostatnim miesiącu liczba zarejestrowanych w Unii Europejskiej ciężkich pojazdów użytkowych wzrosła o 56,8% do 24 695 sztuk. Polska - obecnie trzeci rynek UE pod względem wielkości sprzedaży - osiągnęła imponujący wynik, uzyskując 127,3% wzrost. Cztery wiodące rynki Europy Zachodniej również znacząco przyczyniły się do ogólnej poprawy w regionie: Hiszpania (+96,0%), Włochy (+75,6%), Francja (+70,6%) i Niemcy (+30,2%).
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 roku rejestracje nowych samochodów ciężarowych w UE wzrosły o 18,1%, osiągając łącznie 63 390 sztuk. Cztery główne rynki Unii Europejskiej zaliczyły do tej pory w bieżącym roku dwucyfrowe wzrosty procentowe: Włochy (+27,6%), Hiszpania (+21,0%), Francja (+11,1%) i Niemcy (+10,1%).

Nowe średnie i ciężkie pojazdy użytkowe (MHCV) powyżej 3,5 t

W marcu w Unii Europejskiej zarejestrowano 29 779 nowych ciężkich pojazdów użytkowych, co daje wzrost r/r o 51,8%. Na trzech z czterech największych rynków UE wyniki przekroczyły 70% wzrost - we Francji (+73,1%), Włoszech (+71,3%) i Hiszpanii (+70,5%). Niemcy, z 31,0% wzrostem, również znacząco przyczyniły się do całkowitego pozytywnego rezultatu UE w ostatnim miesiącu.
W pierwszym kwartale bieżącego roku rejestracje nowych samochodów ciężarowych w UE zwiększyły się o 15,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Patrząc ponownie na główne rynki, największy wzrost osiągnęły Włochy (+25,4%), a za nimi kolejno Francja (+13,8%), Hiszpania (+13,7%) i Niemcy (+7,1%).

Nowe średnie i ciężkie autobusy i autokary (MHBC) powyżej 3,5 t

W marcu 2021 roku rejestracje nowych autobusów i autokarów w Unii Europejskiej były o 7,7% wyższe niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Cztery kluczowe rynki UE uzyskały w ubiegłym miesiącu zróżnicowane wyniki. Rejestracje wzrosły we Francji (+58,8%) i Włoszech (+6,1%), natomiast w tym samym czasie rynek niemiecki (-13,0%) i hiszpański (-1,0%) skurczyły się.
Po trzech miesiącach 2021 r. europejski popyt na autobusy i autokary obniżył się o 12,6%, przy czym w całej UE zarejestrowano łącznie 6 560 nowych pojazdów. Do tej pory duże straty odnotowały -Hiszpania (-38,9%), Niemcy (-20,8%) i Włochy (-13,8%). Francja była jedynym dużym rynkiem ze wzrostem (+3,8%).

Nowe samochody dostawcze (LCV) do 3,5 t

Sprzedaż w marcu br. nowych samochodów dostawczych w UE była ponad dwukrotnie wyższa (+107,5%) od poziomów odnotowanych w 2020 r. i zamknęła się liczbą 172 288 sztuk. Wyniki z ubiegłego miesiąca przewyższyły również wolumeny z marca 2019 r., kiedy to sprzedano 165 455 samochodów dostawczych. Trzy z czterech największych rynków w regionie wykazały trzycyfrowy wzrost: Włochy (+268,9%), Francja (+183,3%) i Hiszpania (+168,7%). Solidny wzrost (+36,4%) odnotowały także Niemcy.
Od stycznia do marca br. rejestracje lekkich samochodów dostawczych wzrosły o 23,6% w całej Unii Europejskiej. Doskonałe rezultaty osiągnięte w marcu zdołały zrównoważyć słabe wyniki segmentu samochodów dostawczych w pierwszych dwóch miesiącach roku. W ciągu tego trzymiesięcznego okresu popyt wzrósł na każdym z kluczowych rynków: Włochy (+41,9%), Francja (+35,4%), Hiszpania (+11,6%) i Niemcy (+4,9%).

Na podstawie danych PZPM.

Przeczytaj też:
Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze

W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.

Pierwsze z 400 ciężarówek Mercedes-Benz Actros Special Edition 2 gotowe do sprzedaży

Błyszczące, wypolerowane i gotowe do przekazania nowym właścicielom. Będzie ich zaledwie 400 sztuk.

 

Mercedes-Benz Trucks z ofertą na doposażenie ciężarówki w asystenta martwego pola

Mercedes-Benz Trucks już od 2016 r. oferuje asystenta martwego pola S1R jako opcjonalne seryjne wyposażenie fabryczne wielu modeli z typoszeregów Actros, Arocs i Econic.

PKS Gdańsk-Oliwa z nowymi ciężarówkami

Firma transportowa PKS Gdańsk-Oliwa SA rozpoczęła proces zakupu nowych pojazdów na potrzeby odnowienia własnej floty. Do końca 2021 roku będzie to 34 nowych ciągników marki Scania R450 w kabinie Highline.

Nowe struktury i skład zarządu w Daimler Trucks

Spółka Daimler Truck AG podjęła decyzję o reorganizacji swojej struktury biznesowej. 

Nowy IVECO T‑WAY - propozycje dla branży budowlanej

Następca legendarnego modelu TRAKKER, IVECO T-WAY z nową zautomatyzowaną skrzynię biegów HI‑TRONIX.

Renault Trucks - program nowych ciężarówek długodystansowych na 2021 rok

Renault Trucks zmienia swoje pojazdy modele: T, T High, C i K w 2021, wprowadzając szereg ważnych zmian.

Elektryczny Fiat Ducato

Na premierę E-Ducato, pierwszego w 100% elektrycznego Ducato o zerowej emisji, marka Fiat Professional wybrała 22 kwietnia, 51. Światowy Dzień Ziemi, globalne wydarzenie poświęcone ochronie środowiska oraz rozpowszechnianiu i promowaniu przyjaznych naturze postaw.

 

Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL