Nowe IVECO T-WAY

Nowy IVECO T‑WAY - propozycje dla branży budowlanej

Następca legendarnego modelu TRAKKER, IVECO T-WAY z nową zautomatyzowaną skrzynię biegów HI‑TRONIX.

 

Podczas dzisiejszej prezentacji online IVECO zaprezentowało nową ciężarówkę do pracy w trudnym terenie - IVECO T‑WAY. Tak skomentowali wydarzenie szefowie IVECO:

- Dzisiaj otwieramy nowy rozdział w niezwykłej historii terenowych IVECO, wprowadzając na rynek model IVECO T‑WAY — godnego następcę TRAKKERA. Ten wyjątkowo mocny pojazd, prawdziwy mistrz osiągów, solidności i wytrzymałości, skonsoliduje obecność IVECO w segmencie ciężkich pojazdów terenowych. IVECO T‑WAY uzupełnia nową ofertę ciężkich pojazdów IVECO WAY, która obecnie jest jedną z najświeższych, najbogatszych i najbardziej innowacyjnych na rynku - komentuje Luca Sra, dyrektor operacyjny IVECO Truck Business Unit.

- Wstrząsnęliśmy branżą, wprowadzając serię pojazdów szosowych IVECO S‑WAY. Dziś robimy to ponownie w segmencie terenowym. Zamierzamy przenieść w przyszłość także tę kategorię pojazdów ciężarowych. Przyszłość ta właśnie się zaczyna, a jej przedstawicielem jest IVECO T‑WAY. Zaprojektowaliśmy IVECO T‑WAY w taki sposób, by wyznaczał nowe standardy pod względem solidności, niezawodności, efektywności, właściwości jezdnych, elastyczności przy montażu zabudowy oraz dostępności skomunikowanych usług, a także - jak przystało na włoską markę - stylistyki. Nazwa modelu mówi wszystko: T jak Twardziel! - dodał Thomas Hilse, prezes marki IVECO.

IVECO T‑WAY

Ciężarówka została zaprojektowana, jako samochód oferujący najlepsze w swojej klasie osiągi w każdej misji terenowej. Pojazd wyróżnia się dzielnością terenową i wytrzymałością. Po poprzednikach odziedziczył legendarną solidność wynikającą z zastosowania wzmocnionego stalowego podwozia składającego się z ramy o grubości profili 10 mm, wytrzymującej najwyższy w segmencie moment zginający 177 kNm. Przednia oś ma nośność do 9 ton, a w celu maksymalizacji siły i osiągów w tylnej osi standardowo zastosowano zwolnice w piastach kół. Nowy wzmocniony układ tylnego zawieszenia z podwójnymi osiami optymalizuje masę pojazdu i poprawia dzielność w terenie, dzięki większemu prześwitowi poprzecznemu i kątowi zejścia.

Odpowiednią moc do napędu pojazdu oraz przystawki odbioru mocy (PTO) zapewnia niezawodny i oszczędny silnik IVECO Cursor 13 (pojemność 13 litrów), rozwijający do 510 KM (o 10 KM więcej w porównaniu z Trakkerem). W lżejszych konfiguracjach IVECO T‑WAY jest dostępny także z silnikiem Cursor 9.

Jednostki współpracują ze sprawdzonymi 12- lub 16‑biegowymi zautomatyzowanymi przekładniami HI‑TRONIX, które teraz oferują także nowe funkcje opracowane specjalnie z myślą o mobilności w terenie. Hill Holder pomaga w utrzymaniu pojazdu na wzniesieniu, tryb wykołysania ułatwia odzyskanie przyczepności na śliskiej nawierzchni, a tryb pełzania umożliwia poruszanie się z minimalną prędkością na biegu jałowym. Na odcinkach szosowych system IVECO HI‑CRUISE dodatkowo podnosi wydajność. W jego skład wchodzi przewidujący tempomat, który steruje zmianą biegów oraz funkcja eco‑roll pozwalająca wykorzystać bezwładność pojazdu przy zjeździe ze wzniesienia. Dzięki nowym algorytmom, HI‑TRONIX zapewnia doskonałą strategię zmiany biegów w każdej sytuacji.

IVECO oferuje nowe rozwiązanie oszczędzające paliwo w trakcie wykonywania zadań transportowych wymagających okazjonalnego załączania napędu na wszystkie koła (AWD): napęd hydrostatyczny HI‑TRACTION w ciężarówkach i ciągnikach z napędem w układzie 6x4. System ten działa do prędkości 25 km/h i jest aktywowany automatycznie, w celu zapewnienia dodatkowego hydraulicznego napędu przednich kół w razie potrzeby. Ma on znaczną przewagę nad konwencjonalnym rozwiązaniem AWD pod względem zużycia paliwa i masy. W porównaniu z Trakkerem zwiększono ładowność, dzięki obniżeniu masy własnej o 325 kg poprzez zastosowanie nowej konstrukcji zawieszenia tylnych osi. Zalety tych rozwiązań ujawniają się szczególnie w trakcie zadań transportowych realizowanych częściowo po drogach utwardzonych, na przykład przy przewozie materiałów budowlanych.

Podobnie jak cała gama WAY ze stanowiącym wyposażenie standardowe modułem Connectivity Box. System łączności umożliwia telediagnostykę i konserwację predykcyjną, a także zdalne monitorowanie parametrów każdego pojazdu w dowolnym czasie przez menedżera floty, w celu zapewnienia maksymalnej efektywności. Konsekwentnie rozbudowywane portfolio skomunikowanych usług IVECO ON służy maksymalizacji produktywności klienta i trwałości pojazdu, a także ograniczeniu do minimum nieplanowanych przestojów.

Oferta konfiguracji zespołu napędowego jest najszersza na rynku: napęd częściowy: 6x4 w podwoziach i ciągnikach oraz 8x4 w podwoziach, a także napęd na wszystkie koła 4x4 lub 6x6 w podwoziach i ciągnikach oraz 8x8 w podwoziach. Względem modelu Trakker rozszerzono ofertę rozstawów osi, co czyni model T-WAY jeszcze łatwiejszym w zabudowie, bez potrzeby modyfikacji podwozia.

Kabina IVECO T‑WAY dzieli rozwiązania funkcjonalne i estetyczne z serią IVECO WAY, wyróżniając się podobnie smukłymi i aerodynamicznymi liniami. Dostępna w dwóch wersjach - krótkiej AD i długiej AT z dachem standardowym lub podwyższonym - jest przede wszystkim funkcjonalna, aby ułatwiać codzienną pracę kierowcy dzięki rozwiązaniom poprawiającym widoczność, chroniącym przed zabrudzeniami oraz upraszczającym czynności przeglądowe i naprawcze. Cała strefa kierowcy została pomyślana jako praktyczne i ułatwiające życie wnętrze. Komfortowy i ergonomiczny fotel wraz nową koncepcją wielofunkcyjnej kierownicy zapewniają najwyższy komfort pracy. Nowy układ hamulcowy z przednimi hamulcami tarczowymi w wersjach z napędem częściowym (PWD), tylnymi hamulcami tarczowymi oraz sterowaniem elektronicznym (EBS) znacznie poprawia bezpieczeństwo kierowcy. Ponadto wszystkie modele są wyposażone w nowe zaawansowane systemy wspomagania jazdy (ADAS), obejmujące elektroniczną kontrolę stabilności i ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

IVECO X‑WAY

Gama ciężkich pojazdów IVECO X‑WAY idealnie sprawdza się w zastosowaniach, w których samochód ciężarowy 90% czasu spędza na asfalcie, ale na ostatnim odcinku musi poradzić sobie na bezdrożach. Jest to seria pojazdów wyróżniających się uniwersalnością konfiguracji: szerokim wyborem podwozi, kabin i rodzajów osi. Dzięki solidności i niezawodności sprawdzają się one w różnych zastosowaniach, oferując poziom bezpieczeństwa, komfortu i efektywności typowy dla pojazdów szosowych. Doskonale nadają się na rynki, na których obowiązują rygorystyczne limity dopuszczalnej masy całkowitej, a produktywność w dużej mierze zależy od ładowności. Dotyczy to zwłaszcza wersji SuperLoader, która ma największą ładowność w swojej klasie.

IVECO ma już pełną ofertę nowych ciężarówek dobrze wpasowujących się w wymagania każdej branzy, i tak:
- IVECO S‑WAY: szosowy samochód ciężarowy o najlepszych osiągach i najwyższej wydajności w swojej kategorii.
- IVECO S‑WAY Natural Power: pierwszy samochód ciężarowy do transportu długodystansowego zasilany gazem ziemnym.
- IVECO X‑WAY: idealne połączenie atutów IVECO w dziedzinie transportu długodystansowego z terenową solidnością.
- IVECO T‑WAY: najwytrzymalszy samochód ciężarowy na rynku o ekstremalnych parametrach pod względem osiągów, niezawodności i wszechstronności.
Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.