Nowy IVECO T‑WAY - propozycje dla branży budowlanej
Następca legendarnego modelu TRAKKER, IVECO T-WAY z nową zautomatyzowaną skrzynię biegów HI‑TRONIX.
Podczas dzisiejszej prezentacji online IVECO zaprezentowało nową ciężarówkę do pracy w trudnym terenie - IVECO T‑WAY. Tak skomentowali wydarzenie szefowie IVECO:
- Dzisiaj otwieramy nowy rozdział w niezwykłej historii terenowych IVECO, wprowadzając na rynek model IVECO T‑WAY — godnego następcę TRAKKERA. Ten wyjątkowo mocny pojazd, prawdziwy mistrz osiągów, solidności i wytrzymałości, skonsoliduje obecność IVECO w segmencie ciężkich pojazdów terenowych. IVECO T‑WAY uzupełnia nową ofertę ciężkich pojazdów IVECO WAY, która obecnie jest jedną z najświeższych, najbogatszych i najbardziej innowacyjnych na rynku - komentuje Luca Sra, dyrektor operacyjny IVECO Truck Business Unit.
- Wstrząsnęliśmy branżą, wprowadzając serię pojazdów szosowych IVECO S‑WAY. Dziś robimy to ponownie w segmencie terenowym. Zamierzamy przenieść w przyszłość także tę kategorię pojazdów ciężarowych. Przyszłość ta właśnie się zaczyna, a jej przedstawicielem jest IVECO T‑WAY. Zaprojektowaliśmy IVECO T‑WAY w taki sposób, by wyznaczał nowe standardy pod względem solidności, niezawodności, efektywności, właściwości jezdnych, elastyczności przy montażu zabudowy oraz dostępności skomunikowanych usług, a także - jak przystało na włoską markę - stylistyki. Nazwa modelu mówi wszystko: T jak Twardziel! - dodał Thomas Hilse, prezes marki IVECO.
IVECO T‑WAY
Ciężarówka została zaprojektowana, jako samochód oferujący najlepsze w swojej klasie osiągi w każdej misji terenowej. Pojazd wyróżnia się dzielnością terenową i wytrzymałością. Po poprzednikach odziedziczył legendarną solidność wynikającą z zastosowania wzmocnionego stalowego podwozia składającego się z ramy o grubości profili 10 mm, wytrzymującej najwyższy w segmencie moment zginający 177 kNm. Przednia oś ma nośność do 9 ton, a w celu maksymalizacji siły i osiągów w tylnej osi standardowo zastosowano zwolnice w piastach kół. Nowy wzmocniony układ tylnego zawieszenia z podwójnymi osiami optymalizuje masę pojazdu i poprawia dzielność w terenie, dzięki większemu prześwitowi poprzecznemu i kątowi zejścia.
Odpowiednią moc do napędu pojazdu oraz przystawki odbioru mocy (PTO) zapewnia niezawodny i oszczędny silnik IVECO Cursor 13 (pojemność 13 litrów), rozwijający do 510 KM (o 10 KM więcej w porównaniu z Trakkerem). W lżejszych konfiguracjach IVECO T‑WAY jest dostępny także z silnikiem Cursor 9.
Jednostki współpracują ze sprawdzonymi 12- lub 16‑biegowymi zautomatyzowanymi przekładniami HI‑TRONIX, które teraz oferują także nowe funkcje opracowane specjalnie z myślą o mobilności w terenie. Hill Holder pomaga w utrzymaniu pojazdu na wzniesieniu, tryb wykołysania ułatwia odzyskanie przyczepności na śliskiej nawierzchni, a tryb pełzania umożliwia poruszanie się z minimalną prędkością na biegu jałowym. Na odcinkach szosowych system IVECO HI‑CRUISE dodatkowo podnosi wydajność. W jego skład wchodzi przewidujący tempomat, który steruje zmianą biegów oraz funkcja eco‑roll pozwalająca wykorzystać bezwładność pojazdu przy zjeździe ze wzniesienia. Dzięki nowym algorytmom, HI‑TRONIX zapewnia doskonałą strategię zmiany biegów w każdej sytuacji.
IVECO oferuje nowe rozwiązanie oszczędzające paliwo w trakcie wykonywania zadań transportowych wymagających okazjonalnego załączania napędu na wszystkie koła (AWD): napęd hydrostatyczny HI‑TRACTION w ciężarówkach i ciągnikach z napędem w układzie 6x4. System ten działa do prędkości 25 km/h i jest aktywowany automatycznie, w celu zapewnienia dodatkowego hydraulicznego napędu przednich kół w razie potrzeby. Ma on znaczną przewagę nad konwencjonalnym rozwiązaniem AWD pod względem zużycia paliwa i masy. W porównaniu z Trakkerem zwiększono ładowność, dzięki obniżeniu masy własnej o 325 kg poprzez zastosowanie nowej konstrukcji zawieszenia tylnych osi. Zalety tych rozwiązań ujawniają się szczególnie w trakcie zadań transportowych realizowanych częściowo po drogach utwardzonych, na przykład przy przewozie materiałów budowlanych.
Podobnie jak cała gama WAY ze stanowiącym wyposażenie standardowe modułem Connectivity Box. System łączności umożliwia telediagnostykę i konserwację predykcyjną, a także zdalne monitorowanie parametrów każdego pojazdu w dowolnym czasie przez menedżera floty, w celu zapewnienia maksymalnej efektywności. Konsekwentnie rozbudowywane portfolio skomunikowanych usług IVECO ON służy maksymalizacji produktywności klienta i trwałości pojazdu, a także ograniczeniu do minimum nieplanowanych przestojów.
Oferta konfiguracji zespołu napędowego jest najszersza na rynku: napęd częściowy: 6x4 w podwoziach i ciągnikach oraz 8x4 w podwoziach, a także napęd na wszystkie koła 4x4 lub 6x6 w podwoziach i ciągnikach oraz 8x8 w podwoziach. Względem modelu Trakker rozszerzono ofertę rozstawów osi, co czyni model T-WAY jeszcze łatwiejszym w zabudowie, bez potrzeby modyfikacji podwozia.
Kabina IVECO T‑WAY dzieli rozwiązania funkcjonalne i estetyczne z serią IVECO WAY, wyróżniając się podobnie smukłymi i aerodynamicznymi liniami. Dostępna w dwóch wersjach - krótkiej AD i długiej AT z dachem standardowym lub podwyższonym - jest przede wszystkim funkcjonalna, aby ułatwiać codzienną pracę kierowcy dzięki rozwiązaniom poprawiającym widoczność, chroniącym przed zabrudzeniami oraz upraszczającym czynności przeglądowe i naprawcze. Cała strefa kierowcy została pomyślana jako praktyczne i ułatwiające życie wnętrze. Komfortowy i ergonomiczny fotel wraz nową koncepcją wielofunkcyjnej kierownicy zapewniają najwyższy komfort pracy. Nowy układ hamulcowy z przednimi hamulcami tarczowymi w wersjach z napędem częściowym (PWD), tylnymi hamulcami tarczowymi oraz sterowaniem elektronicznym (EBS) znacznie poprawia bezpieczeństwo kierowcy. Ponadto wszystkie modele są wyposażone w nowe zaawansowane systemy wspomagania jazdy (ADAS), obejmujące elektroniczną kontrolę stabilności i ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
IVECO X‑WAY
Gama ciężkich pojazdów IVECO X‑WAY idealnie sprawdza się w zastosowaniach, w których samochód ciężarowy 90% czasu spędza na asfalcie, ale na ostatnim odcinku musi poradzić sobie na bezdrożach. Jest to seria pojazdów wyróżniających się uniwersalnością konfiguracji: szerokim wyborem podwozi, kabin i rodzajów osi. Dzięki solidności i niezawodności sprawdzają się one w różnych zastosowaniach, oferując poziom bezpieczeństwa, komfortu i efektywności typowy dla pojazdów szosowych. Doskonale nadają się na rynki, na których obowiązują rygorystyczne limity dopuszczalnej masy całkowitej, a produktywność w dużej mierze zależy od ładowności. Dotyczy to zwłaszcza wersji SuperLoader, która ma największą ładowność w swojej klasie.