Ford Transit w specyfikacji N2 - pięciotonowa mała ciężarówka
Nowy model o dopuszczalnej masie całkowitej 5 ton i maksymalnej ładowności do 2500 kilogramów to najpotężniejszy tranzyt, jaki Ford kiedykolwiek oferował.
Ford poszerza serię samochodów dostawczych Transit o model z masą całkowitą do pięciu ton. Zostanie on wprowadzony na rynek, jako furgon oraz jako podwozie z pojedynczą lub podwójną kabiną, na początku grudnia (ciężarówka N2). Ta wersja Transita łączy największą ładowność i najlepszą pojemność transportową w ponad 50-letniej historii samochodów dostawczych Transit. Nowa wersja oferuje ładowność, która jest do 300 kilogramów większa niż najmocniejszy do tej pory wariant.
Nowy Ford Transit - cztery długości rozstawu osi, podwozie z pojedynczą i podwójną kabiną
Dla wielu nabywców pojazdu użytkowego, w segmencie o dopuszczalnej masie całkowitej do pięciu ton, kluczowe jest, aby mogli dostosować pojazd do swoich wymagań za pomocą różnych zabudów i osprzętu. Dlatego Ford oferuje nowy 5-tonowy samochód w połączeniu z różnymi opcjami podwozia i kabiny.
- cztery długości rozstawu osi: L2, L3, L4 i L5,
- podwozia z pojedynczą i podwójną kabiną dla maksymalnie siedmiu osób oraz furgony,
- ładowność podwozia z pojedynczą kabiną osiąga maksymalną wartość do 2800 kg.
Podwozie Transita idealnie nadaje się do zabudów takich jak wywrotki i wywrotki boczne, platformy robocze do podnoszenia pojazdów i transportery samochodowe. Wyższa klasa ładowności i opcjonalna 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów predestynują tę pięciotonową ciężarówkę, również jako karetkę z zabudową furgonową lub pojazd policyjny. Dzięki różnorodnej gamie podwozi model ten może być również używany jako podstawa do konwersji do transportu osób na wózkach inwalidzkich. Oprócz większej ładowności, jeszcze większy nacisk na oś podczas pracy, zmniejsza również ryzyko przeciążenia.
Ford oferuje również Transita o dopuszczalnej masie całkowitej 5 ton w popularnej wersji jako furgon "Jumbo" z wysokim dachem H4, o ładowności do 2500 kg i pojemności ładunkowej 15,1 m3. Oferuje miejsce na maksymalnie pięć europalet. Nowe, wzmocnione panele boczne nadwozia zapewniają niezbędną wytrzymałość podczas transportu cięższych ładunków. Płaska powierzchnia ładunkowa o głębokości 4,2 m, liczne punkty mocowania i zintegrowany stopień w tylnym zderzaku ułatwiają przewożenie nieporęcznych przedmiotów, takich jak rury czy deski. Furgon dostawczy nadaje się również do szeroko zakrojonych przeróbek na samochód policyjny, dla służb socjalnych lub jako pojazd budowlany.
Klienci, którzy chcą dostosowanych do potrzeb konwersji lub rozwiązań technicznych, mogą skorzystać z kompleksowego programu Ford QVM (Qualified Vehicle Modifier).
Ford dostarcza pięciotonowe modele wyłącznie z napędem na tylne koła. Zapewnia to najlepszą możliwą przyczepność, nawet przy pełnym obciążeniu, i łączy ją z ponadprzeciętną wytrzymałością i trwałością. Jednostkę napędową stanowi czterocylindrowy turbodiesel EcoBlue o pojemności 2,0 litra. Ma moc 125 kW (170 KM) i rozwija maksymalny moment obrotowy 390 Nm - wystarczający do holowania przyczepy o dużej masie całkowitej. Silnik ten jest standardowo dostępny w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów; na życzenie dostępna jest 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów.
Producent dostosował wiele elementów mechanicznych do większej ładowności pięciotonowego Transita. Obejmują one mocowania kół z bardziej zwymiarowanymi piastami, szersze koła i opony 205, a także mocniejsze hamulce na wzmocnionej tylnej osi.
Nowa pięciotonowa ciężarówka korzysta również z ulepszonych technologii bezpieczeństwa, łączności i wspomagania, które Ford wprowadził dla tej serii pod koniec 2019 roku. Obejmuje to nowoczesny system komunikacji i rozrywki2 Ford SYNC 3, a także elektromechaniczne wspomaganie kierownicy EPAS (elektroniczne wspomaganie kierownicy). Innowacyjny programowalny interfejs dla producentów nadwozi jest również objęty zakresem dostawy. To w bezpieczny i efektywny sposób integruje nowe komponenty elektroniczne, które mogą być dodane w trakcie ewentualnej konwersji do struktury elektronicznej transportera - i umożliwia na przykład wywrotce podniesienie muldy tylko wtedy, gdy pojazd jest zaparkowany z włączonym hamulcem ręcznym.