Jest nowy lider na ukraińskim rynku samochodów ciężarowych

W kwietniu rynek samochodów ciężarowych na Ukrainie powyżej 3,5 tony zmniejszył się o 67%. Jedyną pociechą jest to, że spadek jest mniejszy, niż w katastrofalnym marcu. Istnieje zapotrzebowanie na nowe samochody ciężarowe, jednak nowe dostawy pojazdów są mocno ograniczone. Znacząco zmienił się też asortyment zamawianych samochodów.
Sensacją nazywają media ukraińskie zmiany w udziałach sprzedaży ciężarówek. Zmienił się lider ukraińskiego rynku ciężkich pojazdów użytkowych, który niemal od zawsze był tam na pierwszym miejscu, chodzi o Mińskie Zakłady Samochodowe i model MAZ. Kto zatem zajął jego miejsce? Według wyników z kwietnia, na pierwsze miejsce wybił się Ford Trucks. Obecnie produkowane w Turcji samochody stanowią już 24% sprzedaży na Ukrainie.
Na drugim miejscu znajdują się ciężarówki: Volvo Trucks, zajmujące prawie jedną piątą rynku (19%). Za nimi plasują się ciężarówki MAN (12%). Co dziesiąta firma transportowa wybiera ciężarówki IVECO, które objęło 10% udziałów. W kwietniu nastąpiło również ożywienie na rynku autobusowym. Największą popularnością cieszą się pojazdy marki Ataman z Czerkaskich Zakładów Samochodowych.

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO.

Daimler Truck prognozuje sprzedaż ciężarówek na poziomie 500–520 tys. sztuk w 2022 r.

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

Zapotrzebowanie na samochody ciężarowe na Ukrainie jest tak duży, że zdecydowano o dopuszczeniu do rejestracji starszych generacji ciężarówek.

Spółka Jelcz SA przekazała na potrzeby Wojska Polskiego łącznie 7 pojazdów, w tym 4 zestawy i 3 ciągniki siodłowe.

Od początku 2022 roku przybyło 10 293 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-6,6%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było mniej o 7,1% (9882 szt.) niż w tym samym okresie 2021 r. a grupa autobusów zwiększyła się w tym czasie o +7% (do 411 szt.).

Ramiona kamery krótsze o dziesięć centymetrów z każdej strony oraz nowe parametry obrazu zapewniają jeszcze lepsze wsparcie dla kierowców w wielu sytuacjach drogowych w ciężarówkach Mercedes-Benz Actros.

Miłośnicy i właściciele tunningowanych ciężarówek i nie tylko będą mogli spotkać się na północy kraju, już w czerwcu.

Zgodnie z polskimi i unijnymi przepisami sprzedawcy nowych samochodów nie powinni wymagać od nabywców dokonywania przeglądów technicznych wyłącznie w autoryzowanych stacjach obsługi pod groźbą utraty gwarancji.