Barter LNG Sobanscy Transport

Na Pomorzu powstanie pierwsza publiczna stacja tankowania skroplonego gazu ziemnego LNG

Punkt tankowania LNG powstanie w Lęborku, najpóźniej do lutego 2021 roku.

 

Infrastrukturę do tankowania dostarczy firma BARTER S.A. oraz zapewni stałe i nieprzerwane dostawy skroplonego gazu ziemnego LNG. Głównym odbiorcą, przynajmniej w początkowym okresie, ma być firma transportowa Sobanscy Transport. Wspólna wymiana dokumentów odbyła się w siedzibie firmy Sobańscy Transport w Wielkiej Wsi w obecności przedstawiciela firmy BARTER oraz właścicieli firmy Sobanscy Transport sp. z o.o.

- Niezmiernie cieszymy się, iż to właśnie BARTER będzie mógł dostarczyć firmie Sobanscy Transport nie tylko skroplony gaz ziemny, ale także rozwiązania techniczne. Nie jest to dla nas kolejna stacja – jest to kamień milowy w naszej działalności, ponieważ urządzenie, które zostanie dostarczone do lutego przyszłego roku – jest stacją w całości opartą o koncepcję i realizację firmy BARTER. To nasz kolejny wkład w rozwój branży LNG, dlatego cieszy nas, że to właśnie prywatne firmy z polskim kapitałem takie jak BARTER S.A. i Sobanscy Transport – rozwijają branżę LNG w Polsce - mówi Maciej Skowroński, koordynator ds. rozwoju rynku LNG w firmie BARTER S.A.

- Podpisanie umowy na budowę stacji tankowania i dostawy LNG to nasz kolejny krok w rozwoju agro transportu. Stacja tankowania LNG dostępna będzie dla pojazdów nie tylko naszej floty, ale wszystkich ciągników gazowych, które, miejmy nadzieje, szybko zaczną pojawiać się w regionie. Cieszymy się, że tą inwestycją północ Polski może przejść na rozwiązania bardziej przyjazne środowisku. Przechodząc na zasilanie gazem, zmierzamy w kierunku ekologii. Jest to dla nas - przewoźnika w branży agro – niezmiernie ważne. Jesteśmy w bliskim kontakcie z rolnikami i wiemy, jak negatywny wpływ zmiany klimatyczne mają na sektor rolnictwa. Zmiany temperatury, opadów i ekstremalne warunki pogodowe już teraz wpływają na wydajność plonów. Oprócz budowy stacji sukcesywnie wymieniamy flotę - właśnie na ciągniki LNG. Pierwsze pojazdy zasilane LNG działają już w terenie i z sukcesem promują eko transport. Docelowo planujemy przejść w każdym możliwym miejscu na skroplony gaz ziemny. Jest to dla nas nie tylko oszczędność finansowa, ale także eko podejście do biznesu, tak ważne zwłaszcza przy transporcie płodów rolnych z ekologicznych gospodarstw - dodaje Grzegorz Sobański, dyrektor Zarządzający w firmie Sobanscy Transport

Stacja tankowania LNG powstanie w Lęborku, w pobliżu drogi krajowej numer 6. Docelowo, będzie to stacja publiczna obsługująca wszystkie typy samochodów ciężarowych zasilanych LNG – tj. Volvo, IVECO i Scania. Najważniejsze cechy stacji to poziomy zbiornik o pojemności 30m3 LNG, dwuwężowy dystrybutor, saturacja gazu i autorski system automatyki i telemetrii. Oznacza to, iż w każdym momencie kontrolujemy wszelkie parametry tankowanego gazu.

Białostocka firma BARTER S.A. to firma ze 100% polskim kapitałem. Funkcjonuje w branży energetycznej od 1999 roku, głównie w dystrybucji gazu LPG oraz LNG. Spółka oprócz stacji do tankowania pojazdów, oferuje również instalacje do zasilania przemysłu w skroplony gaz ziemny wraz z nieprzerwanymi dostawami LNG.
Sobanscy Transport to firma rodzinna, specjalizująca się w transporcie płodów rolnych, transporcie międzynarodowym i spedycji. Firma funkcjonuje od 1989 roku i działa na obszarze całej Europy – przede wszystkim w Niemczech, Holandii, Belgii, Francji, Austrii, Włoszech.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
MAN TGX z homologacją B100 MAN Truck & Bus France i producent biopaliw Saipol połączyli siły w celu przystosowania samochodu ciężarowego na biopaliwo.