Wyniki z testów ciężarówek eActros.
Od jesieni 2018 trwa praktyczna eksploatacja ciężarówek eActros u klientów.
Dział pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz dokonał wstępnego podsumowania w zakresie użytkowania e-ciężarówek Mercedes-Benz eActros.
Rozpoczęcie seryjnej produkcji eActrosa planowane jest na 2021 rok
W pełni elektryczne samochody ciężarowe Mercedes-Benz eActros już od ponad roku użytkowane są przez klientów w Niemczech i Szwajcarii.
Codzienna eksploatacja ciężarówek wykazała między innymi, że oceniany na 200 kilometrów zasięg eActrosa okazał się realny. W ruchu miejskim, na autostradach i drogach lokalnych, eActros nie ustępuje konwencjonalnym ciężarówkom z silnikiem wysokoprężnym pod względem momentu obrotowego oraz mocy.
Zarówno chłodzenie przewożonego ładunku, jak i klimatyzacja (jedno i drugie zasilane elektrycznie) działały bez zarzutu. Kierowcy chwalili również to, że pojazd jedzie cicho, i że prowadzi się go przyjemnie i spokojnie.
Jak poinformował, szef działu marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks, Andreas von Wallfeld: Konstruując eActrosa Mercedes-Benz weszliśmy na absolutnie słuszną drogę. Tak brzmi moja ogólna konkluzja po ponad roku bardzo intensywnego testowania naszych elektryczno-akumulatorowych ciężarówek do transportu dystrybucyjnego. Chciałbym tu bardzo podziękować naszym klientom, którzy swoją aktywną pomocą wnoszą nadzwyczaj cenny wkład w prace nad pojazdem seryjnym. Jego produkcja seryjna ma się rozpocząć w 2021 roku.