Zachodnie rynki priorytetem dla producenta Tatry
Perspektywy rozwoju holdingu Czechoslovak Group (CSG).
Dyrektor generalny holdingu Czechoslovak Group (CSG), Michał Strnad, poinformował o nadchodzących planach wobec czeskich marek Tatra i Avia.
Rozwój firmy nastąpi w pięciu obszarach
Przede wszystkim firma dokonała zmian w zarządzaniu i zatrudniła nowych pracowników na szczeblu średniego kierownictwa. Holding CSG posiada zamówienia na rok 2019 m. in. do: Jordanii, Egiptu, Arabii Saudyjskiej a także dla czeskiej armii. Dyrektor wspomniał również o marce Avia, którą próbuje się wskrzesić:- Pracowaliśmy nad pojazdem Euro 6, aby go sprzedawać w UE. Jestem z niego zadowolony, klienci go polubią, ale jego produkcja się kończy, bo we wrześniu wchodzi w życie norma Euro 6D, co oznacza zwiększone koszty rozwoju, które są nieopłacalne dla tak małej serii. Wspomniał także o obszarach, w których chcą inwestować i rozwijać firmę:- Wizją jest rozwój działalności w pięciu obszarach - w przemyśle obronnym, lotniczym, kolejowym, samochodowym oraz w obszarach mieszanych. Michał Strnad wspomniał także o otwarciu firmy na rynki zagraniczne:- Zachód jest naszym priorytetem. Jesteśmy firmą prozachodnią. Interesuje nas także Bliski Wschód. Dostarczamy tam produkty obronne i cywilne. Na przykład Tatra Group kończy budowę zakładu montażowego w Arabii Saudyjskiej. Tak więc Bliski Wschód i Azja Południowo-Wschodnia są dla nas bardzo interesującymi obszarami.