Elektryczna ciężarówka eActros na kolejnych testach
Daimler wdraża elektryczny samochód ciężarowy.
Firma Mercedes-Benz Trucks ogłosiła kolejne etapy testów związanych z ciężarówką elektryczną eActros.
Elektryczna przyszłość ciężarówek eActros
Począwszy od wiosny, niemiecka firma spedycyjna Logistik Schmitt użyje eActros do codziennej eksploatacji. Pierwsza faza obejmuje testy w terenie polegające na trzy krotnym pokonaniu odcinka ok. 170 km w ciągu dnia. W drugiej fazie eActros zostanie porównany z ciężarówką sieci trakcyjnej. Na trasie testowej trzy odcinki zostaną zelektryfikowane za pomocą napowietrznych linii energetycznych. Trzecia faza projektu zakłada porównanie ciężarówki z silnikiem Diesla a ciężarówką eActros, które będą kursować przez jeden lub dwa tygodnie na tej samej trasie.
Testowany eActros posiada napęd z dwóch silników elektrycznych o mocy wyjściowej 126 kW każdy i maksymalnym momencie obrotowym 485 Nm . Oznacza to, że moc wyjściowa jest równa ciężarówce z silnikiem wysokoprężnym. Baterie litowo-jonowe mają pojemność 240 kWh. Pełne ładowanie trwa od dwóch do jedenastu godzin (odpowiednio 150 lub 20 kW). Zasięg ciężarówki to około 200 km.