Ciężarówki

Ciężarówki - nowe zasady na drogach w Niemczech

Od 1 stycznia 2019, kierowcy ciężarówek zapłacą również za obciążenia hałasem.

Opłata za przejazd autostradami i autostradami federalnymi została zwiększona. W nowych taryfach od 1 stycznia 2019 po raz pierwszy uwzględniono również koszty obciążenia hałasem. Większy nacisk kładzie się również na obciążenie infrastruktury drogowej przez ciężkie samochody ciężarowe.

W przypadku ciężarówek Euro 6 z pięcioma lub czterema osiami, opłata za przejazd wzrasta o prawie 40 lub 60 procent, do 18,7 centa za przejechany kilometr. Dla 18 t samochodu z czterema osiami stawka wyniesie o siedem centów za kilometr więcej. Według Niemieckiego Federalnego Stowarzyszenia na rzecz Ruchu Drogowego (SVG) koszt przeciętnego pojazdu długodystansowego wzrasta o 5,7 procent, czyli około 9000 euro rocznie.

Opłaty za ciężarówki nie tylko na autostradach

Już w lipcu ustawodawca rozszerzył opłaty na wszystkie drogi federalne. Na przełomie roku nastąpił drugi ogromny wzrost kosztów transportu drogowego towarów. Niemiecki rząd ma nadzieję na uzyskanie przychodów w wysokości 7,2 miliarda euro rocznie - to około 2,5 miliarda euro więcej niż w ub. roku.

Wysokość opłaty będzie w przyszłości zależała od masy pojazdu brutto. Chodzi tu o obciążenie dróg. Cięższe auto bardziej niszczy nawierzchnię i stąd zróżnicowanie opłat. W przypadku samochodów ciężarowych o masie przekraczającej 18 t zmienione federalne prawo dot. opłat drogowych dodatkowo różnicuje pojazdy w zależności od liczby osi.

Ciężarówki na gaz i elektryczne - zwolnione z Maut

W przypadku pojazdów elektrycznych spedytorzy nie muszą już płacić opłat za przejazd od 1 stycznia. Ciężarówki napędzane gazem ziemnym są zwolnione z opłaty na razie do 2020 roku.

Inteligentny tachograf a Maut

Przybędzie nowy obowiązek dla kierowców ciężarówek. Już od czerwca 2018 r. istotnym kryterium dla opłat będzie również klasa wagowa pojazdu. Konsorcjum operatora Toll Collect zwraca uwagę, że od 1 stycznia kierowcy muszą wpisać swoją kategorię wagową w tachografie. W przypadku ciężkich samochodów ciężarowych i kombinacji pojazdów powyżej 18 ton należy również podać liczbę osi.

W październiku 2020 Niemcy szykują również wprowadzenie opłat za mniejsze samochody. Stosowna umowa została podpisana przez rząd federalny 30 grudnia ub. roku. Słychać już głosy sprzeciwu z innych krajów, np. z Austrii. Wydaje się jednak, że jest to priorytetowy projekt dla Niemiec, z którego państwo nie zrezygnuje.

W tym miejscu zadamy kolejne pytanie dotyczące naszego konkursu kalendarzowego. Kto chce otrzymać kalendarz MAN na 2019 rok musi odpowiedzieć na pytanie: jaki model elektrycznej ciężarówki MAN znajduje się w ofercie tej firmy. Pięć pierwszych osób, które prześlą do nas prawidłową odpowiedź, otrzyma kalendarze MAN Truck & Bus na 2019 rok. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Przeczytaj też:
Defence Trucks Experience 2023 Mercedes-Benz Special Trucks od dziesięcioleci oferuje swoim klientom pojazdy użytkowe różnych typoszeregów i konfiguracji, spełniające te wysokie wymogi zarówno w bardzo niskich temperaturach, jak i w palącym pustynnym upale.
Legalizacja tachografu – obowiązkowy krok w branży transportowej Legalizacja tachografu to proces, który dla wielu przedsiębiorców transportowych jest równoznaczny z dopełnieniem formalności prawnych.
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
MAN TGX nowej generacji po raz pierwszy we flocie Elmex
MAN TGX z OptiView - pierwszy w Polsce
Claus Wallenstein obejmuje stery w MAN Truck & Bus Polska Z dniem 1 sierpnia br. nastąpi zmiana dyrektora zarządzającego w MAN Truck & Bus Polska.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.