IVECO Stralis LCNG

IVECO Stralis LCNG

Przedstawiamy pierwszy zarejestrowany w Polsce samochód ciężarowy z napędem LNG.

Zasilanie Liquefied Natural Gas (skroplonym gazem ziemnym) jest jeszcze mało popularne w branzy transportowej, gdyż liczba stacji tankowania takiego paliwa jest bardzo ograniczona.W ramach programu UE Blue Corridor (Niebieski Korytarz) w Europie funkcjonuje zaledwie kilkanaście takich punktów. W Polsce otwarcie stacji tankowania LNG planowane jest na koniec września br. Tankowanie skroplonego gazu ziemnego (wymagany jest specjalny zbiornik kriogeniczny) pozwala ciężarówce na pokonanie ok. 600 km. drogi. System dwupaliwowy CLNG zwiększa zasięg do ok. 700 km. Prezentowany ciagnik siodłowy to IVECO Stralis CLNG z 8-litrowym silnikiem Cursor o zapłonie iskrowym 330 KM (243 kW) - maksymalny moment obrotowy 1300 Nm. Po prawej stronie, w miejscu gdzie standardowo znajduje się zbiornik paliwa, IVECO Stralis CLNG ma zamontowany 500-litrowy zbiornik kriogeniczny na skroplony gaz ziemny. Po przeciwnej stronie znajdują się 4 wysokociśnieniowe butle na sprężony gaz ziemny o łącznej pojemności 280 litrów. Przekazanie pojazdu nastąpiło w Śremie, a jego właścicielem jest tamtejszy Zakład Gospodarki Komunalnej. Czytaj więcej: IVECO Stralis LCNG


Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL