Actros i Arocs SLT

Największe ciężarówki zawsze wzbudzają podziw i zainteresowanie otoczenia. Gdy drogą podąża transport ponadnormatywny zwraca on uwagę wszystkich.
W dniu 28 stycznia br. Mercedes-Benz Trucks uroczyście zaprezentował swoje pojazdy SLT. Są nimi Mercedes-Benz Actros i po raz pierwszy pokazany tu Mercedes-Benz Arocs. Obie wersje specjalne ciężarówek, jako produkt finalny, powstają we Francji w miejscowości Molsheim. Około 20 procent samochodów produkowanych w Wörth jest później modyfikowana w Molsheim.
Co wyróżnia pojazdy SLT spośród gamy pojazdów Mercedes-Benz? Specyfika transportów ponadnormatywnych wymaga, aby cały zestaw w bardzo precyzyjny sposób pokonywał drogę. Przewóz dużych ciężkich ładunków w różnych warunkach drogowych jest nie lada wyzwaniem dla kierowcy. Niezwykle ważną kwestią pozostaje tu odpowiednie działanie układu przeniesienia napędu.
Sprzęgło hydrodynamiczne pozwala na bardzo wolne ruszanie bez szarpnięć. Zautomatyzowana skrzynia biegów Powershit 3 pozwala na zmianę biegów przy wyższych prędkościach obrotowych, czasy zmiany biegów są bardzo krótkie. W zależności od obciążenia i warunków drogowych niektóre biegi mogą być pomijane.
Nowy rzędowy sześciocylindrowy silnik OM 473 Euro 6, o pojemności 15,6 l, zapewnia dużą dynamikę zestawu, który może mieć masę nawet do 250 ton. W pojazdach SLT montowane są jednostki napędowe o mocy: 460 kW (625 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 3000 Nm. Maksymalny moment jest dostepny już od 800 obr/min.
Jednym z elementów wyróżniających gamę SLT jest blok chłodniczy montowany z tyłu kabiny. Chłodzi on poszczególne elementy układu napędowego (silnik, sprzęgło) i pozwala na bezproblemową pracę nawet w temperwturze zewnętrznej 40 stopni C.
Oba warianty SLT są dostępne w najróżniejszych konfiguracjach osi i napędów: od 6x4 do 8x8. Arocs SLT jest dodatkowo dostępny z parabolicznym zawieszeniem i o większym prześwicie podwozia. Od wiosny 2014 roku w ofercie pojawi się również Arocs SLT z napędem na wszystkie koła.

Dwa najnowsze, bogato wyposażone Actrosy 1848 odebrała firma Kawczyński Logistics ze Ślesina.

Pierwsza w Polsce śmieciarka frontloader na podwoziu czteroosiowego Actrosa 3543 dla firmy EKO z Kalisza.

Najpopularniejsze modele Actrosa i Arocsa będą wyposażone w Active Sideguard Assist od czerwca 2021 roku, ilekroć będzie potrzebny system wspomagania skrętu, ale nie wszystkie nowe wiadomości.

Na drogi wyjeżdża właśnie pierwsza zoptymalizowana ciężarówka, przygotowana we współpracy z Mercedes-Benz Trucks, producentem naczep Schmitz Cargobull oraz specjalizującą się w projektowaniu aerodynamicznych rozwiązań firmą Betterflow.

Po dość dużych stratach związanych z kryzysem koronawirusa w ub. roku, producent ciężarówek Daimler Truck przewiduje, że rok 2021 będzie dużym odbiciem.

W grudniu 2020 r. zarejestrowano 2448 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to więcej aż o 37,9% niż rok wcześniej.

Od 1 grudnia 2020 r. działa już najnowocześniejszy Autoryzowany Salon i Serwis dla samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Sobiesław Zasada.

Firma DK Rus z miejscowości Nabierieżnyje Czełny ogłosiła, że wyprodukowała 25-tysięcznego Mercedesa Actrosa.

Prestiżowa nagroda Truck Innovation Award została wręczona Martinowi Daumowi, prezesowi zarządu Daimler Truck AG i Svenowi Ennerstowi, szefowi działu inżynierii produktów Daimler Trucks, w siedzibie firmy w Stuttgarcie w Niemczech.