Actros i Arocs SLT

Actros i Arocs SLT

Największe ciężarówki zawsze wzbudzają podziw i zainteresowanie otoczenia. Gdy drogą podąża transport ponadnormatywny zwraca on uwagę wszystkich.

Imponujących rozmiarów ładunki wymagają specjalistycznego transportu. Jednym z jego elementów jest ciągnik, który nie jest typową ciężarówką.

W dniu 28 stycznia br. Mercedes-Benz Trucks uroczyście zaprezentował swoje pojazdy SLT. Są nimi Mercedes-Benz Actros i po raz pierwszy pokazany tu Mercedes-Benz Arocs. Obie wersje specjalne ciężarówek, jako produkt finalny, powstają we Francji w miejscowości Molsheim. Około 20 procent samochodów produkowanych w Wörth jest później modyfikowana w Molsheim.

Co wyróżnia pojazdy SLT spośród gamy pojazdów Mercedes-Benz? Specyfika transportów ponadnormatywnych wymaga, aby cały zestaw w bardzo precyzyjny sposób pokonywał drogę. Przewóz dużych ciężkich ładunków w różnych warunkach drogowych jest nie lada wyzwaniem dla kierowcy. Niezwykle ważną kwestią pozostaje tu odpowiednie działanie układu przeniesienia napędu.

Sprzęgło hydrodynamiczne pozwala na bardzo wolne ruszanie bez szarpnięć. Zautomatyzowana skrzynia biegów Powershit 3 pozwala na zmianę biegów przy wyższych prędkościach obrotowych, czasy zmiany biegów są bardzo krótkie. W zależności od obciążenia i warunków drogowych niektóre biegi mogą być pomijane.

Nowy rzędowy sześciocylindrowy silnik OM 473 Euro 6, o pojemności 15,6 l, zapewnia dużą dynamikę zestawu, który może mieć masę nawet do 250 ton. W pojazdach SLT montowane są jednostki napędowe o mocy: 460 kW (625 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 3000 Nm. Maksymalny moment jest dostepny już od 800 obr/min.

Jednym z elementów wyróżniających gamę SLT jest blok chłodniczy montowany z tyłu kabiny. Chłodzi on poszczególne elementy układu napędowego (silnik, sprzęgło) i pozwala na bezproblemową pracę nawet w temperwturze zewnętrznej 40 stopni C.

Oba warianty SLT są dostępne w najróżniejszych konfiguracjach osi i napędów: od 6x4 do 8x8. Arocs SLT jest dodatkowo dostępny z parabolicznym zawieszeniem i o większym prześwicie podwozia. Od wiosny 2014 roku w ofercie pojawi się również Arocs SLT z napędem na wszystkie koła.

Przeczytaj też:
Zelektryfikowana zabudowa bramowa PALFINGER współpracująca z eActrosem i eWorX firmy ZF

Na tegorocznych targach IFAT, na stoisku Mercedes-Benz Trucks można zapoznać się z tym wielofunkcyjnym urządzeniem prezentowanym w eActrosie z zabudową bramową PS T 18 firmy PALFINGER.

Mercedes-Benz Actros 2563 L z limitowanej serii Edition 2 dla firmy SL Express

Actros Edition 2 został wyposażony w zasadzie we wszystko, co może zaoferować Mercedes-Benz Trucks dla pojazdu ciężarowego. To już drugi pojazd z puli 400 wyprodukowanych przez fabrykę egzemplarzy Edition 2, który odebrał wieloletni klient dealera Mercedes-Benz - EWT Automotive w Ołtarzewie.

Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros

W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.

Limitowana wersja Actrosa Edition 2 dla polskiego przewoźnika

Seria Mercedes-Benz Actros Edition 2 liczy zaledwie 400 ciągników wyprodukowanych przez spółkę Daimler Truck na całym świecie. Cztery z limitowanej edycji sprzedał Kujawski Truck Center z Rogówka pod Toruniem. Pierwszy model wydany został spółce ADAMTRANS.

300-tysięczna ciężarówka

Fabryka ciężarówek Aksaray firmy Mercedes-Benz Turcja, założona w 1986 roku, wyprodukowała swoją 300-tysięczną ciężarówkę.

Mercedes-Benz Actros Edition2 R5

Nazywają się włoską kolekcją R5 i zostały zaprezentowane 2 czerwca, podczas Dnia Republiki.

Mercedesem zapłacisz za paliwo?

W praktycznych testach, jakie już przeprowadzono na stacjach Shell, ciężarówki Mercedes-Benz Actros po raz pierwszy samoczynnie płaciły za paliwo.

Pierwsze z 400 ciężarówek Mercedes-Benz Actros Special Edition 2 gotowe do sprzedaży

Błyszczące, wypolerowane i gotowe do przekazania nowym właścicielom. Będzie ich zaledwie 400 sztuk.

 

Mercedes-Benz Trucks z ofertą na doposażenie ciężarówki w asystenta martwego pola

Mercedes-Benz Trucks już od 2016 r. oferuje asystenta martwego pola S1R jako opcjonalne seryjne wyposażenie fabryczne wielu modeli z typoszeregów Actros, Arocs i Econic.

Wyszukiwarka

Informacje