Actros i Arocs SLT

Actros i Arocs SLT

Największe ciężarówki zawsze wzbudzają podziw i zainteresowanie otoczenia. Gdy drogą podąża transport ponadnormatywny zwraca on uwagę wszystkich.

Imponujących rozmiarów ładunki wymagają specjalistycznego transportu. Jednym z jego elementów jest ciągnik, który nie jest typową ciężarówką.

W dniu 28 stycznia br. Mercedes-Benz Trucks uroczyście zaprezentował swoje pojazdy SLT. Są nimi Mercedes-Benz Actros i po raz pierwszy pokazany tu Mercedes-Benz Arocs. Obie wersje specjalne ciężarówek, jako produkt finalny, powstają we Francji w miejscowości Molsheim. Około 20 procent samochodów produkowanych w Wörth jest później modyfikowana w Molsheim.

Co wyróżnia pojazdy SLT spośród gamy pojazdów Mercedes-Benz? Specyfika transportów ponadnormatywnych wymaga, aby cały zestaw w bardzo precyzyjny sposób pokonywał drogę. Przewóz dużych ciężkich ładunków w różnych warunkach drogowych jest nie lada wyzwaniem dla kierowcy. Niezwykle ważną kwestią pozostaje tu odpowiednie działanie układu przeniesienia napędu.

Sprzęgło hydrodynamiczne pozwala na bardzo wolne ruszanie bez szarpnięć. Zautomatyzowana skrzynia biegów Powershit 3 pozwala na zmianę biegów przy wyższych prędkościach obrotowych, czasy zmiany biegów są bardzo krótkie. W zależności od obciążenia i warunków drogowych niektóre biegi mogą być pomijane.

Nowy rzędowy sześciocylindrowy silnik OM 473 Euro 6, o pojemności 15,6 l, zapewnia dużą dynamikę zestawu, który może mieć masę nawet do 250 ton. W pojazdach SLT montowane są jednostki napędowe o mocy: 460 kW (625 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 3000 Nm. Maksymalny moment jest dostepny już od 800 obr/min.

Jednym z elementów wyróżniających gamę SLT jest blok chłodniczy montowany z tyłu kabiny. Chłodzi on poszczególne elementy układu napędowego (silnik, sprzęgło) i pozwala na bezproblemową pracę nawet w temperwturze zewnętrznej 40 stopni C.

Oba warianty SLT są dostępne w najróżniejszych konfiguracjach osi i napędów: od 6x4 do 8x8. Arocs SLT jest dodatkowo dostępny z parabolicznym zawieszeniem i o większym prześwicie podwozia. Od wiosny 2014 roku w ofercie pojawi się również Arocs SLT z napędem na wszystkie koła.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL