Zelektryfikowana zabudowa bramowa PALFINGER współpracująca z eActrosem i eWorX firmy ZF

Palfinger Bramowiec Actros

Na tegorocznych targach IFAT, na stoisku Mercedes-Benz Trucks można zapoznać się z tym wielofunkcyjnym urządzeniem prezentowanym w eActrosie z zabudową bramową PS T 18 firmy PALFINGER.

 

Urządzenie bramowe z pilotem zdalnej obsługi, dzięki swojej przyjaznej w użytkowaniu konstrukcji oraz asymetrycznym i indywidualnie sterowanym ramionom podnoszącym, jest w stanie szybko załadować nawet kontenery stojące w trudno dostępnym miejscu. Nowością jest tu integracja systemu eWorX firmy ZF, który łączy system zarządzania energią pojazdu z zabudową. Aby zoptymalizować wydajność eksploatacyjną, eWorX integruje takie komponenty, jak silnik elektryczny, falownik, elektroniczny sterownik i moduły oprogramowania właściwe dla danego zastosowania w jednym tylko urządzeniu typu „podłącz i pracuj”.
Rozwiązanie to działa w następujący sposób: Akumulator trakcyjny eActrosa za pomocą złącza prądu stałego zasila energią elektryczną system ZF eWorX. Silnik elektryczny eWorX wykorzystuje tę energię do napędzania pompy hydraulicznej zabudowy. Nie jest więc potrzebne jej mechaniczne połączenie z silnikiem trakcyjnym pojazdu. System eWorX zapewnia płynną komunikację między elektryczną ciężarówką a zabudową za pośrednictwem złącza magistrali CAN.
Aby uzyskać całościowe zrozumienie systemu w szerokim zakresie zastosowań urządzeń domontowywanych i stworzyć znormalizowaną komunikację między pojazdem a zabudową, firmy ZF, PALFINGER i Mercedes-Benz Trucks skonstruowały wcześniej różne pojazdy testowe i demonstracyjne. PALFINGER, jako dostawca kompletnych rozwiązań dźwigowych, wniósł swoje know-how w odniesieniu do wymagań swojej szerokiej gamy produktów i rozwiązań, począwszy od różnych typów żurawi załadunkowych, poprzez zabudowy bramowe lub hakowe, aż po podnoszone pomosty robocze.
W system ZF eWorX, stanowiący połączenie między pojazdem a zabudową, wyposażony jest również eActros z zabudową hakową RS21.65 przystosowaną do przewozu kontenerów, prezentowany na stoisku targowym firmy MEILLER. Zaletą tego systemu jest praca układu hydraulicznego w zależności od zapotrzebowania, co oznacza, że pompa pracuje tylko podczas poruszania zabudowy. Zapobiega to niepotrzebnemu zużyciu energii. Nie ma też hałasu, jaki generowałby silnik spalinowy, co jest szczególnie cenne podczas eksploatacji pojazdu na obszarach wrażliwych, np. w dzielnicach mieszkaniowych. Sama zabudowa jest wyposażona m.in. w zdalne sterowanie radiowe, zależny od obciążenia system szybkiego biegu, umożliwiający osiąganie szybkich cykli roboczych, oraz w nożycową osłonę przeciwwjazdową z lampami pozycyjnymi.

Mercedes-Benz Trucks wyposaża eActrosa w system ePowertrain w postaci elektrycznej osi sztywnej z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh1 i pojemności użytkowej ok. 97 kWh2. eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg do 400 kilometrów3. eActrosa można ładować prądem o mocy do 160 kW – po podłączeniu do zwykłego terminalu szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 400 A ładowanie trzech pakietów akumulatorowych eActrosa 300 z poziomu 20 do 80 procent zajmuje nieco ponad godzinę4.
Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje m.in. zewnętrzny dźwiękowy system ostrzegawczy AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) wymagany przepisami prawa, Active Brake Assist piątej generacji z funkcją rozpoznawania pieszych i asystenta martwego pola S1R. Ostrzeżenia wizualne asystent martwego pola przekazuje na wyświetlaczu MirrorCam, który w eActrosie montowany jest zamiast konwencjonalnych lusterek głównych i szerokokątnych. W kwietniu 2022 r. wprowadzono do użytku drugą generację tego systemu kamer zastępujących lusterka, która teraz jeszcze lepiej wspiera kierowcę w wielu sytuacjach na drodze – między innymi dzięki skróceniu ramion obu kamer o dziesięć centymetrów oraz nowym parametrom obrazu.

Przeczytaj też:
Gdzie MAN wybuduje fabrykę baterii? 

MAN Truck & Bus od początku 2025 r. będzie produkować baterie do pojazdów ciężarowych i autobusów. W tym celu w najbliższych pięciu latach firma zainwestuje ponad 100 milionów euro w posiadający najdłuższą tradycję zakład, w Norymberdze, produkujący dotąd silniki spalinowe.

eActros LongHaul - jesienią premiera

Elektryczny samochód ciężarowy eActros LongHaul, przeznaczony do transportu dalekobieżnego, będzie atrakcją targową Mercedes-Benz Trucks na tegorocznych wrześniowych targach IAA w Hanowerze.

Volvo Trucks inwestuje w napęd wodorowy

Volvo Trucks rozpoczęło testy pojazdów wykorzystujących wodór, jako technologię do napędu. Jest to możliwe dzięki ogniwom paliwowym zasilanym wodorem.

Pierwszy DAF CF Electric we flocie dużego przewoźnika

Wiodący węgierski dostawca usług logistycznych Waberer's wybrał firmę DAF Trucks na dostawę swojego pierwszego w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu dystrybucyjnego.

Ciężarowy Mercedes-Benz z nagrodami w ośmiu kategoriach

W plebiscycie ETM Awards 2022 samochody ciężarowe, autobusy i usługi Daimler Truck AG zdobyły pierwsze miejsca w ośmiu kategoriach. Wymieniamy najciekawsze z nich.

Driving Experience - poznajemy eActrosa

Podczas organizowanej przez siebie imprezy Driving Experience w Wörth am Rhein Mercedes-Benz Trucks umożliwił międzynarodowym dziennikarzom bliższe zapoznanie się z elektrycznym eActrosem porównując jego eksploatację do Actrosa L.

Kto najszybciej przesiądzie się na samochody elektryczne?

Dużo mówi się o samochodach elektrycznych, a tak na prawdę kogo stać na ich zakup? Okazuje się, że są kraje, gdzie pojazdy elektryczne rozpowszechnią się już niedługo. Są jednak kraje, w których elektromobilność długo pozostanie jeszcze teorią.

Jaki najlepszy serwis Mercedes-Benz Trucks Polska?

W dniu 12 maja we Wrocławiu odbyła się uroczysta gala, podczas której zostały wręczone nagrody dla najlepszego punktu dealerskiego oraz serwisowego w sieci Mercedes-Benz Trucks Polska.

Będą podwyżki w Mercedesie

Daimler Truck prognozuje sprzedaż ciężarówek na poziomie 500–520 tys. sztuk w 2022 r.

Wyszukiwarka

Informacje