Nowe technologie Renault Trucks

Nowe technologie Renault Trucks

Podczas IAA Show w Hanowerze, Renault Trucks zaprezentowało studium badawcze o tematyce oszczędności paliwa w pojazdach dalekobieżnych, którego owocem jest pojazd CX/03.

Wysokiej jakości materiały, najlepsza aerodynamika oraz innowacje technologiczne zastosowane w tym pojeździe zapowiadają kolejne badania producenta.

- Praca wykonana na CX/03 jest podporzadkowana osiągnięciu jak najdoskonalszej aerodynamiki, a nie skupia się na estetyce - zaznaczył Hervé Bertrand, projektant Renault Trucks. Pojazd ten powstał w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania, takie jak Optifuel Lab. - Głównym elementem ideologii Renault Trucks jest oszczędność paliwa, dlatego właśnie ta idea przyświecała nam podczas tworzenia nowego pojazdu. Chcemy, aby CX/03 nadał kierunek projektom badawczym, które zostaną przeprowadzone przez Renault Trucks w przyszłości.

renault trucks - cx03 - 2

Projektanci chcieli, aby pojazd już na pierwszy rzut oka wyglądał na lekki, aerodynamiczny i wydajny, dlatego każdy jego element został dokładnie przemyślany. Przedni grill wykonano z włókna węglowego połączonego z aluminium. W środkowej części pojazdu zainstalowano wysuwany panel, który obniża się automatycznie wraz ze wzrostem prędkości. Panel ten pełni jednocześnie rolę bardzo niskiego spoilera, który zmniejsza prześwit, a 3 kierownice powietrza odprowadzają je na boki. Zmniejszone zostały także gabaryty lusterek bocznych, które przymocowano do pojazdu za pomocą wyprofilowanych wsporników. Projektanci udoskonalili również koła, schody do kabiny oraz kąt nachylenia przedniej szyby, który wynosi teraz 12 stopni. Wszystkie te działania mają na celu zmniejszenie oporów powietrza, co ma znaczący wpływ na poziom zużycia paliwa.

Aerodynamika tego pojazdu to nie tylko ciągnik. Naczepa także odgrywa kluczową rolę. Dzięki wynikom badań takich jak Optifuel Lab, projektantom z Renault Trucks udało się stworzyć naczepę o opływowym kształcie z osłonami międzyosiowymi zachodzącymi na koła oraz owiewki tylne, która w połączeniu z ciągnikiem przypomina kształtem kroplę wody.

Dużo uwagi poświęcono również elementom łączącym ciągnik z naczepą, mając na uwadze, że przestrzeń je oddzielająca generuje dodatkowe turbulencje. - Aby zredukować ten efekt, wymyśliliśmy system regulowanych osłon - wyjaśnił główny projektant Renault Trucks. - Kiedy pojazd znajduje się na drodze, ciągnik i naczepa stanowią jedną całość dzięki czemu przepływ powietrza jest bardziej płynny. Z drugiej strony, wykonywanie manewrów przy niskich prędkościach jest łatwiejsze, kiedy można schować nieprzydatne w tym momencie osłony.

Aby ocieplić wizerunek pojazdu, projektanci postanowili dodać na boku pojazdu aluminiową tablicę w czerwonym kolorze "Czerwony to kolor kojarzący się z pasją. To także oficjalna barwa Renault Trucks".


4trucks.pl / Renault Trucks Polska

Przeczytaj też:
Nowe Renault Trucks T520 High we flocie brytyjskiego przewoźnika

Inverdell Ltd, brytyjski przewoźnik z Cairndow, specjalizujący się w transporcie ryb w warunkach kontrolowanej temperatury, zakupił dwa nowe ciągniki siodłowe Renault Trucks T520 High.

Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

Elektryczna ciężarówka Renault Trucks z kabina Low Entry

Wraz z europejską prezentacją modelu D Wide Z.E. LEC (Low Entry Cab) powiekszyła sie gama elektrycznych Renault Trucks.

Jakie nowości w gamie ciężarówek Renault Trucks modeli T, T High, C i K?

Już za dziesięć dni Renault Trucks zaprezentuje ewolucję gamy ciężarówek modeli: T, T High, C i K.

Elektryczna ciężarówka Renault Trucks już na polskich drogach

W maju tego roku, w Polsce, zarejestrowano pierwszą w 100% elektryczną ciężką śmieciarkę Renault Trucks D-Wide Z.E.

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze

W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.

Renault Trucks - program nowych ciężarówek długodystansowych na 2021 rok

Renault Trucks zmienia swoje pojazdy modele: T, T High, C i K w 2021, wprowadzając szereg ważnych zmian.

Konkurs dla kierowców ciężarówek Optifuel Challenge Renaullt Trucks - podajemy harmonogram eliminacji

Renault Trucks Polska ogłasza 10., jubileuszową edycję konkursu Optifuel Challenge.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje