4trucks.pl

Od 2025 r. emisja CO2 z samochodów ciężarowych i autobusów muszą być o 15 procent niższe

Przed producentami pojazdów nowe wyzwania.

 

Producenci ciężarówek i autobusów muszą przestrzegać surowych unijnych wymogów ochrony klimatu od 2030 roku. Negocjatorzy z państw członkowskich UE i Parlamentu Europejskiego uzgodnili porozumienie, zgodnie z którym średnia emisja dwutlenku węgla w 2030 r. powinna być o 30 procent niższa niż w roku bieżącym. Do 2025 r. ma zostać osiągnięty cel pośredni w wysokości 15 procent redukcji CO2.

Parlament Europejski zażądał surowszych limitów

Producenci pojazdów do niedawna próbowali zapobiec nowym wymaganiom. Między innymi argumentują, że alternatywne napędy, takie jak silniki elektryczne, są trudne do zastosowania w ruchu dalekobieżnym. Jednak politycy w Parlamencie Europejskim zażądali bardziej ambitnych celów. Posłowie chcieli obniżyć emisję dwutlenku węgla o 35 procent do 2030 r., A cel pośredni o 20 procent do 2025 r.

Producenci ciężarówek niezadowoleni

Wymagania dla producentów samochodów ciężarowych i autobusów są bardzo rygorystyczne. Nowi nabywcy samochodów ciężarowych i autobusów będą musieli zapłacić o wiele więcej za nowe samochody. Pojazdy użytkowe, które są obecnie dostępne na rynku, są już zoptymalizowane pod kątem oszczędności paliwa i dlatego nie mają już dużego potencjału oszczędnościowego, jak to ma miejsce w przypadku samochodów osobowych.

Przed producentami ciężarówek zatem ambitne cele, ale również i ogromne wydatki na nowe projekty badawcze. Politycy uchwalili, producenci będą musieli wprowadzić, a koszty całej operacji i tak poniesie w przyszłości klient.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.