×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 50.
Elastyczne rozwiązanie dla polskich miast

Elastyczne rozwiązanie dla polskich miast

Elektryczna hybryda

Volvo dostarczyło dotychczas operatorom komunikacji miejskiej ponad 3,6 tys. zelektryfikowanych autobusów. Część z nich to pojazdy o napędzie elektryczno-hybrydowym, produkowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Elektryczne hybrydy to elastyczne rozwiązanie, które bardzo dobrze sprawdza się w miastach, którym zależy na czystości powietrza i ograniczeniu hałasu – autobusy mogą poruszać się bezemisyjnie nawet na 70 proc. trasy, są przy tym 20-30 proc. tańsze od pojazdów całkowicie elektrycznych

Istnieją trzy rodzaje zelektryfikowanych napędów autobusowych: w pełni elektryczny, hybrydowy oraz hybrydowo-elektryczny. Elektryczne hybrydy tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków ruchu), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. nocą w zajezdni.

Elektryczna hybryda to mniejsze zanieczyszczenie powietrza (emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana o 75 do 90 proc. w porównaniu z analogicznym autobusem z silnikiem diesla), cicha jazda (autobus jadąc na napędzie elektrycznym emituje w ruchu zaledwie 65 dB – to poziom hałasu zwykłej rozmowy) i oszczędność energii (60 proc. niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla). Autobusy elektryczno-hybrydowe to także duża elastyczność dla miast i operatorów transportu publicznego.

- Elektryczna hybryda oferuje możliwość aktywnego i automatycznego zarządzania napędem w strefach, w których porusza się autobus. Dzięki takiemu rozwiązaniu pojazd może jeździć całkowicie bezemisyjnie w wybranych rejonach miasta - mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Jak to działa? W przypadku elektrycznych hybryd istnieje możliwość zaprogramowania, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy. System umożliwia dokładne skalkulowanie zapotrzebowania na energię na danej trasie i wgranie do komputera sterującego pracą jednostki napędowej algorytmu, który automatycznie, po odczytaniu danych z GPS, przełączy napęd ze spalinowego na elektryczny w strefach nisko – bądź zero-emisyjnych – np. w okolicach szkół, szpitali, osiedli mieszkaniowych czy centrów miast.

Przeczytaj też:
Bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców w Wieluniu Bezpłatne, praktyczne szkolenia "Profesjonalni Kierowcy" odbędą się 21 listopada w Wieluniu. Właśnie trwają zapisy.
Profesjonalni... z kolejną akcją Rusza VIII edycja akcji Profesjonalni Kierowcy. Spinanie zestawu, podpinanie naczepy, jazdy dynamiczne po drogach, manewry i slalomy – warsztaty dla młodych kierowców.
Profesjonalni Kierowcy 2023 - trwają zapisy Właśnie ruszyły zapisy na pierwsze szkolenie VIII edycji.
Volvo Buses kończy działalność w Polsce Firma podjęła decyzję o stopniowym wygaszeniu i zamknięciu fabryki we Wrocławiu w 2024 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.
IKEA, Volvo Trucks Polska i Grupa Raben dostawy Volvo FM Electric do fabryki IKEA IKEA Industry, Volvo Trucks i Grupa Raben podpisały umowę o współpracy w zakresie zeroemisyjnego transportu towarów w Polsce.
Profesjonalni Kierowcy - wystartowały zapisy do siódmej edycji W ramach programu Volvo Trucks organizowane są bezpłatne szkolenia dla kierowców, którzy obecnie nie pracują w zawodzie. Zapisy do VII edycji programu właśnie wystartowały.
Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.
Profesjonalni kierowcy wystartowali po raz szósty Dziś odbyła się inauguracja akcji Volvo Trucks wraz z partnerami: MJM Brokers, Volvo Financial Services (VFS), MAK Ubezpieczenia, Phillips Poland, Wielton, Continental, PKO Leasing, Ergo Hestia oraz Shell Polska.