Wpływy z opłat drogowych za ciężarówki jednoznacznie wskazują na kryzys w transporcie drogowym
Federalny Urząd Transportu Towarowego (BAG) i Federalny Urząd Statystyczny (Destatis) ogłosiły w piątek kolejne niepokojące dane dotyczące transportu drogowego.
Ruch samochodów ciężarowych z co najmniej czterema osiami, na niemieckich autostradach spadł, w kwietniu o 10,9 procent w porównaniu z poprzednim miesiącem. Był to, po raz kolejny, dość silny spadek. Przypomnijmy, że w marcu 2020 r., spadek wyniósł 5,8 procent w porównaniu z lutym 2020 r.
Spadkowy wpływ opłat drogowych można nazwać historycznym z tak negatywnym wynikiem. Ostatnia podobna sytuacja miała miejsce po wprowadzeniu opłaty drogowej dla ciężarówek w 2005 r.
Obecne dane wskazują, że w czasie pandemii transport znacznie się skurczył, na co również wskazują sami przewoźnicy. Ponieważ przebiegi samochodów ciężarowych są ściśle związane z produkcją przemysłową, wskaźnik opłat wskazuje też stan i kondycję całej gospodarki. Nie tylko w Niemczech.