MAN eTGE w programie Mój elektryk
MAN Truck & Bus, jako jeden z pierwszych producentów samochodów dostawczych od początku roku 2022 oferuje kompleksową pomoc w uzyskaniu dopłat do zakupu samochodów w ramach programu "Mój elektryk".
Do 70 000 PLN mniej można zapłacić za samochód MAN TGE z napędem elektrycznym. Dołączenie do programu to odpowiedź MAN Truck & Bus Polska oraz MAN Financial Services na rosnący trend elektromobilności.
W swoim portfolio produktów monachijski producent oferuje m in. autobusy miejskie oraz samochody dostawcze z napędem elektrycznym. Niedawno w Monachium zaprezentowano także prototyp elektrycznej ciężarówki MAN, której seryjna produkcja rozpocznie się w 2024 roku.
Wiele państw przygotowało zachęty dla potencjalnych nabywców, pomagające w wyborze takiego rodzaju pojazdów. W Polsce działa program "Mój elektryk", w ramach którego można otrzymać dofinansowanie do zakupu auta elektrycznego. Niedawno do programu dołączył MAN Truck & Bus Polska oraz Financial Services, co oznacza, że firma przyjmuje wnioski o dopłaty do rat leasingu na pojazdy z napędem elektrycznym. Warto pamiętać, że uzyskane dofinansowanie pozwala zmniejszyć całkowite koszty posiadania samochodu elektrycznego.
O dofinansowanie z programu "Mój elektryk" można ubiegać się wybierając np. model eTGE marki MAN, który jest w pełni elektrycznym autem dostawczym. Pojazd wyposażono w bezemisyjny silnik o mocy 100 kW (136KM) i momencie obrotowym 290 Nm. Jest to najmocniejsza jednostka napędowa w całym segmencie, a do tego najbardziej oszczędna – zużywa zaledwie 29 kWh/100 km. Tak świetny rezultat osiągnięto m.in. dzięki seryjnemu wyposażeniu samochodu w pompę ciepła, niedostępną nawet za dopłatą w ofercie konkurencji. Dodatkowo MAN eTGE dostępny jest w wielu wersjach nadwozia: furgon, podwozie z zabudową skrzyniową lub wywrotem, podwozie z zabudowa kontenerową, również elektrycznym agregatem chłodniczym oraz wersje osobowe kombi czy 21 osobowy mikrobus.
W ofercie jest również instalacja fotowoltaiczna montowana na dachu samochodu dachu umożliwiająca ładownie baterii głównej HV co zwiększa zasięg.
W przypadku pojazdu z homologacją N1 (np. furgon, skrzynia czy kontener) lub M2 (mikrobus) przy rocznym przebiegu deklarowanym na poziomie 20 tys. km, dotacja z programu "Mój elektryk" wynosi 30 proc. wartości, czyli maksymalnie 70 tys. zł netto. Co więcej, dzięki cichej pracy i braku emisji spalin – pojazdy mogą wjeżdżać do stref miast, które charakteryzują się ograniczonym dostępem dla tradycyjnych aut. Mogą też korzystać z buspasów oraz za darmo parkować w strefach płatnego parkowania.
- Myślę, że możemy spodziewać się sukcesywnego zwiększania liczby niskoemisyjnych pojazdów na trasach. Dotąd na polskie drogi wprowadziliśmy już ponad 300 sztuk pojazdów MAN eTGE. Dofinansowanie do leasingu/najmu w programie "Mój elektryk" stanowi atrakcyjną zachętę dla branży TSL, aby tworzyć flotę pojazdów zeroemisyjnych, co z kolei przełoży się na wzrost zainteresowania tymi autami. Warto zauważyć, iż co drugi elektryczny samochód dostawczy na polskim rynku to właśnie MAN eTGE - powiedział Grzegorz Rogalewicz, dyrektor ds. Sprzedaży Samochodów Dostawczych MAN Truck & Bus Polska.