Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo

Volvo elektryczne FH

Volvo Trucks otwiera system zamówień elektrycznych samochodów ciężarowych do 44 ton z serii Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.


Produkcja seryjna, tych modeli, ruszy jesienią i będzie sukcesywnie zwiększana. Elektryczne ciężarówki będą początkowo produkowane w fabryce Tuve w Göteborgu.

- To kamień milowy dla Volvo Trucks. Zainteresowanie klientów jest duże. Do tej pory oferowaliśmy klientom i partnerom podpisanie oświadczeń przedsprzedażowych, ale teraz zaczynamy realizować stałe zamówienia. To duży krok naprzód w dziedzinie elektromobilności – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

W 2021 r. Volvo Trucks przyjęło oświadczenia przedsprzedażowe na ponad 1100 elektrycznych samochodów ciężarowych w ponad 20 krajach.

Niektóre elektryczne wersje średnich serii Volvo FE, Volvo FL i Volvo VNR Electric są produkowane seryjnie od 2019 roku. Największymi rynkami pojazdów elektrycznych Volvo w Europie są obecnie Norwegia, Szwecja i Niemcy. Volvo Trucks jest obecnie liderem rynku w Europie ze swoimi elektrycznymi pojazdami użytkowymi o dużej ładowności, z udziałem w rynku na poziomie 42% w 2021 r., a także zajmuje wiodącą pozycję w Ameryce Północnej.

Volvo Trucks ma w sumie sześć modeli samochodów ciężarowych i ma najszerszą gamę pojazdów elektrycznych spośród wszystkich producentów samochodów ciężarowych. Gama elektrycznych ciężarówek obejmuje to wszystkie segmenty, od dystrybucji miejskiej i komunalne po budownictwo i transport regionalny. Celem firmy jest, aby do 2030 r. połowa wszystkich sprzedawanych samochodów ciężarowych była elektryczna.

 

 

Przeczytaj też:
Elektryczny długodystansowy lew na rynku już za dwa lata

Celem MAN Truck & Bus jest nie tylko wyprodukowanie elektrycznej ciężarówki, ale zapewnienie możliwości ładowania w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS).

Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

Gaz czy biogaz?

Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.

44 elektryczne samochody ciężarowe Volvo Trucks

Pierwsze pojazdy zostały już zamówione - sześć przez DHL Parcel UK i dwie przez DHL Freight. Dzięki temu Grupa Deutsche Post DHL zaoszczędzi rocznie prawie prawie 225 000 litrów oleju napędowego.

MAN eTGE w programie Mój elektryk

MAN Truck & Bus, jako jeden z pierwszych producentów samochodów dostawczych od początku roku 2022 oferuje kompleksową pomoc w uzyskaniu dopłat do zakupu samochodów w ramach programu "Mój elektryk".

Pierwszy elektryczny Volkswagen Transporter obchodzi jubileusz

Pięćdziesiąt lat temu, 20 kwietnia 1972 roku, na Targach Przemysłowych w Hanowerze zaprezentowano pierwszy samochód elektryczny Volkswagena oparty na dostawczym modelu T2.

Imponujący zasięg i możliwość konwersji starszych modeli

Taką ofertę przedstawiła firma E-Works Mobility, która specjalizuje się w przebudowie istniejących pojazdów na napędy elektryczne. Prezentowany e-transporter Heero bazuje na Mercedesie Sprinterze.

Maersk idzie w elektryczne ciężarówki

Volvo Trucks w Ameryce Północnej otrzymało zamówienie na 110 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo VNR Electric od globalnej firmy logistycznej Maersk.

Nadchodzi nowa era samochodów dostawczych

Marki Stellantis Opel, Peugeot i Citroën dostarczyły pierwsze modele swoich kompaktowych samochodów dostawczych z napędem hybrydowym na ogniwa paliwowe. Z punktu widzenia szefa rozwoju Marcusa Lotta, napęd wodorowy jest idealnym rozwiązaniem do pokonywania długich dystansów chcąc utrzymać zerową emisję.

Wyszukiwarka

Informacje