Volvo elektryczne FH

Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo

Volvo Trucks otwiera system zamówień elektrycznych samochodów ciężarowych do 44 ton z serii Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.


Produkcja seryjna, tych modeli, ruszy jesienią i będzie sukcesywnie zwiększana. Elektryczne ciężarówki będą początkowo produkowane w fabryce Tuve w Göteborgu.

- To kamień milowy dla Volvo Trucks. Zainteresowanie klientów jest duże. Do tej pory oferowaliśmy klientom i partnerom podpisanie oświadczeń przedsprzedażowych, ale teraz zaczynamy realizować stałe zamówienia. To duży krok naprzód w dziedzinie elektromobilności – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

W 2021 r. Volvo Trucks przyjęło oświadczenia przedsprzedażowe na ponad 1100 elektrycznych samochodów ciężarowych w ponad 20 krajach.

Niektóre elektryczne wersje średnich serii Volvo FE, Volvo FL i Volvo VNR Electric są produkowane seryjnie od 2019 roku. Największymi rynkami pojazdów elektrycznych Volvo w Europie są obecnie Norwegia, Szwecja i Niemcy. Volvo Trucks jest obecnie liderem rynku w Europie ze swoimi elektrycznymi pojazdami użytkowymi o dużej ładowności, z udziałem w rynku na poziomie 42% w 2021 r., a także zajmuje wiodącą pozycję w Ameryce Północnej.

Volvo Trucks ma w sumie sześć modeli samochodów ciężarowych i ma najszerszą gamę pojazdów elektrycznych spośród wszystkich producentów samochodów ciężarowych. Gama elektrycznych ciężarówek obejmuje to wszystkie segmenty, od dystrybucji miejskiej i komunalne po budownictwo i transport regionalny. Celem firmy jest, aby do 2030 r. połowa wszystkich sprzedawanych samochodów ciężarowych była elektryczna.

 

 

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.