Pierwszy elektryczny Volkswagen Transporter obchodzi jubileusz

Volkswagen T2 electric

Pięćdziesiąt lat temu, 20 kwietnia 1972 roku, na Targach Przemysłowych w Hanowerze zaprezentowano pierwszy samochód elektryczny Volkswagena oparty na dostawczym modelu T2.

 

Prototyp z platformą pokładową ważył 2,2 tony, a jedna trzecia masy przypadła na ciężkie (ważące 850 kg) akumulatory kwasowo-ołowiowe o mocy 21,6 kW. Volkswagena T2 napędzał silnik elektryczny o mocy 32 kW, umieszczony, jak we wszystkich VW T2, z tyłu.

Pojazd przyspieszył od 0 do 50 km/h w 12,5 s i osiągnął prędkość maksymalną 75 km/h. Późniejsze wersje dostawczaka zostały wyposażone w silniki elektryczne o różnej mocy - od 17 do 33,5 kW. Zmniejszono prędkość maksymalną – do 70 km/h. Zasięg wahał się od 50 do 100 km, w zależności od warunków ruchu. Na uwagę zasługuje fakt, że elektryczny Volkswagen T2 miał funkcję odzysku energii - zamiany energii kinetycznej na energię elektryczną podczas hamowania. Dziś nikogo to nie zaskoczy, a wtedy uważano to za bardzo zaawansowaną technologię. Innowacyjne było również rozwiązanie baterii z szybkim wypakowaniem. Akumulatory znajdowały się pod górnym pokładem załadunkowym i można je było zastąpić nowymi bateriami w ciągu zaledwie 5 minut. Łącznie wyprodukowano około 120 elektrycznych T2 w postaci samochodów dostawczych, platform pokładowych i minibusów. Utworzony w 1970 r. Dział Rozwoju Pojazdów Volkswagen zelektryfikował również model samochodu VW Golf, a także kolejne dostawcze pojazdy: T3, T4 i LT. Po wielu latach Volkswagen powraca do użytkowych pojazdów elektrycznych, modelami: eCrafter oraz awangardowym ID.Buzz, którego premiera miała miejsce 9 marca br.

Przeczytaj też:
Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Mercedes-Benz eEconic jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla dlatego sprawdzi się eksploatacji w gospodarce komunalnej.

44 elektryczne samochody ciężarowe Volvo Trucks

Pierwsze pojazdy zostały już zamówione - sześć przez DHL Parcel UK i dwie przez DHL Freight. Dzięki temu Grupa Deutsche Post DHL zaoszczędzi rocznie prawie prawie 225 000 litrów oleju napędowego.

Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo

Volvo Trucks otwiera system zamówień elektrycznych samochodów ciężarowych do 44 ton z serii Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.

MAN eTGE w programie Mój elektryk

MAN Truck & Bus, jako jeden z pierwszych producentów samochodów dostawczych od początku roku 2022 oferuje kompleksową pomoc w uzyskaniu dopłat do zakupu samochodów w ramach programu "Mój elektryk".

Imponujący zasięg i możliwość konwersji starszych modeli

Taką ofertę przedstawiła firma E-Works Mobility, która specjalizuje się w przebudowie istniejących pojazdów na napędy elektryczne. Prezentowany e-transporter Heero bazuje na Mercedesie Sprinterze.

Nadchodzi nowa era samochodów dostawczych

Marki Stellantis Opel, Peugeot i Citroën dostarczyły pierwsze modele swoich kompaktowych samochodów dostawczych z napędem hybrydowym na ogniwa paliwowe. Z punktu widzenia szefa rozwoju Marcusa Lotta, napęd wodorowy jest idealnym rozwiązaniem do pokonywania długich dystansów chcąc utrzymać zerową emisję.

Samochód elektryczny w programie Mój elektryk

Po zaledwie dwóch miesiącach od rozpoczęcia przyjmowania wniosków od klientów biznesowych (PKO Leasing, Masterlease) oraz indywidualnych (Masterlease), Grupa PKO Leasing może pochwalić się znaczącym udziałem w pozyskaniu dotacji do aut zeroemisyjnych w ramach programu Mój elektryk.

DAF dostarczy pięć elektrycznych ciężarówek dla Amazona

DAF Trucks dostarcza pięć ciągników modelu CF Electric dla Amazona w Wielkiej Brytanii.

E-Transit już w sprzedaży w Polsce

Ford E-Transit, w pełni elektryczny samochód dostawczy, już wkrótce znajdzie się w rękach pierwszych polskich klientów.

Wyszukiwarka

Informacje