Pierwszy wodorowy autobus Solarisa trafi do Austrii

Solaris Urbino 12 hydrogen

Austriacki przewoźnik OBB Postbus podpisał kontrakt na dostawę 5 autobusów wodorowych.

 

Wykorzystanie wodoru w transporcie jest realną szansą na zmniejszenie emisji spalin generowanych przez ten sektor jest też alternatywą dla pojazdów elektrycznych, które wymagają budowy punktów ładowania lub w najlepszym przypadku zmiany warunków zasilania w zajezdniach autobusowych.

Ogromny potencjał wodoru zauważyli przewoźnicy transportu publicznego i władze miast w austriackim regionie Karyntia. Projekt H2 Carinthia ma na celu rozwój regionu pod kątem wykorzystania energii z wodoru w obszarze transportu publicznego i przemysłu. Biorą w nim udział najwięksi przewoźnicy w Austrii, władze miast, jak i firmy energetyczne. Jednym z elementów projektu będzie również pierwsza w Karyntii stacja tankowania wodorem, a także wzbogacenie flot autobusowych o pojazdy wodorowe.

Na początku 2021 roku Solaris zawarł z przewoźnikiem OBB Postbus umowę ramową, która zakładała możliwość zakupu nawet 40 autobusów wodorowych do 2023 r. W grudniu 2021przewoźnik skorzystał z tej opcji i złożył pierwsze zamówienie – na 5 modeli Solaris Urbino 12 hydrogen. Pojazdy wykorzystują energię produkowaną na pokładzie przez zestaw ogniw paliwowych. Dzięki zastosowanej technologii autobus może w każdych warunkach, całkowicie bezemisyjnie, przejechać około 350 km. Na realizację zamówienia Solaris ma czas do końca listopada 2022. Innowacyjne pojazdy będą kursować w Villach, stolicy Alp Karynckich.

Warto wspomnieć, że wiosną tego roku zasilany wodorem, bezemisyjny autobus Urbino 12 hydrogen był prezentowany i testowany w regionie Karyntia, w tym także w Villach. Przedstawiciele władz regionalnych oraz operatorów transportu mogli się wówczas szczegółowo zapoznać z zastosowaną w pojeździe technologią. Sam ultranowoczesny model autobusu cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem lokalnych przewoźników. Po testach w Karyntii, wodorowy Solaris był prezentowany także w regionie Górnej Austrii.

 

 

Przeczytaj też:
Naczepy Krone do elektrycznych ciągników siodłowych

W okolicy Budapesztu towary do sieci sklepów Aldi będą dostarczane transportami, w których wykorzysta się w pełni elektryczne zestawy chłodnicze.

Tysięczna ciężarówka IVECO sprzedana w Polsce zasilana LNG

IVECO Poland przekazało firmie PTM Wyszyński kluczyki do wyjątkowej - jubileuszowej ciężarówki. Wśród 2 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG znalazł się wyjątkowy, bo 1000. egzemplarz sprzedany w Polsce.

Historyczne porozumienie trzech największych konkurentów

Trzej wiodący producenci pojazdów użytkowych Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group podpisali wiążącą umowę o utworzeniu spółki joint venture w celu budowy i eksploatacji wysokowydajnych publicznych sieci ładowania akumulatorów elektrycznych przeznaczonych pojazdów ciężkich i autokarów.

IVECO łączy siły z Air Liquide

IVECO oraz Air Liquide, światowy lider w dziedzinie gazów, technologii podpisały protokół w celu rozwoju mobilności wodorowej w Europie.

Jak elektryczne ciężarówki spisują się zimą?

Wydaje się, że przed elektromobilnością nie uciekniemy. Jest to nadal jeszcze mało rozpoznany segment mobilności, jednak bardzo fascynujący i oczeklujący na wiele wyzwań, np. zima...

Scania z elektrycznym zacięciem

Scania zaprezentowała nowe hybrydowe ciężarówki elektryczne (HEV) i hybrydy elektryczne (PHEV) typu plug-in.

Co oznacza program H2-ICE

Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Wyszukiwarka

Informacje