Solaris Urbino 12 hydrogen

Pierwszy wodorowy autobus Solarisa trafi do Austrii

Austriacki przewoźnik OBB Postbus podpisał kontrakt na dostawę 5 autobusów wodorowych.

 

Wykorzystanie wodoru w transporcie jest realną szansą na zmniejszenie emisji spalin generowanych przez ten sektor jest też alternatywą dla pojazdów elektrycznych, które wymagają budowy punktów ładowania lub w najlepszym przypadku zmiany warunków zasilania w zajezdniach autobusowych.

Ogromny potencjał wodoru zauważyli przewoźnicy transportu publicznego i władze miast w austriackim regionie Karyntia. Projekt H2 Carinthia ma na celu rozwój regionu pod kątem wykorzystania energii z wodoru w obszarze transportu publicznego i przemysłu. Biorą w nim udział najwięksi przewoźnicy w Austrii, władze miast, jak i firmy energetyczne. Jednym z elementów projektu będzie również pierwsza w Karyntii stacja tankowania wodorem, a także wzbogacenie flot autobusowych o pojazdy wodorowe.

Na początku 2021 roku Solaris zawarł z przewoźnikiem OBB Postbus umowę ramową, która zakładała możliwość zakupu nawet 40 autobusów wodorowych do 2023 r. W grudniu 2021przewoźnik skorzystał z tej opcji i złożył pierwsze zamówienie – na 5 modeli Solaris Urbino 12 hydrogen. Pojazdy wykorzystują energię produkowaną na pokładzie przez zestaw ogniw paliwowych. Dzięki zastosowanej technologii autobus może w każdych warunkach, całkowicie bezemisyjnie, przejechać około 350 km. Na realizację zamówienia Solaris ma czas do końca listopada 2022. Innowacyjne pojazdy będą kursować w Villach, stolicy Alp Karynckich.

Warto wspomnieć, że wiosną tego roku zasilany wodorem, bezemisyjny autobus Urbino 12 hydrogen był prezentowany i testowany w regionie Karyntia, w tym także w Villach. Przedstawiciele władz regionalnych oraz operatorów transportu mogli się wówczas szczegółowo zapoznać z zastosowaną w pojeździe technologią. Sam ultranowoczesny model autobusu cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem lokalnych przewoźników. Po testach w Karyntii, wodorowy Solaris był prezentowany także w regionie Górnej Austrii.

 

 

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.